• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰   تعداد بازدید : 1279   گروه مطلب : ترین ها


با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

1. راه آهن دارجیلینگ هیمالیا (Darjeeling Himalayan Railway)
این قطار بخار قدیمی از سال 1881، بخش دوست داشتنی از چشم انداز جنگلی شمال شرقی هند در مسیر جالپایگوری جدید به دارجیلینگ هند بوده است. این قطار با رنگ آبی روشن در برابر بوته‌ های چای سبز زمردی، به میان ابرهای پایین کوه رفته و در هر پیچ آن با صدای بوق شگفت انگیز خود خارج می‌ شود. این خط آهن که توسط استعمارگران بریتانیا ساخته شده بود، برای انتقال چای، برنج و سایر محصولات به بالا و پایین دامنه های هیمالیا استفاده می شد.
امروزه این خط راه آهن در تعطیلات آخر هفته مورد توجه خانواده‌های هندی قرار می‌ گیرد و طرفداران قطار مشتاق تماشای مسیر آن هستند، چرا که قطار از میان جاده عبور کرده و غرفه‌ های میوه فروشی کنار آن در دسترس هستند. در یک روز صاف، مسافران با مناظری از کوه کانچنجونگا و قله برفی آن روبرو خواهند شد که در نور اواخر بعد از ظهر به رنگ هلو در می آید.
هزینه سفر: قطار هر روز از ساعت 10:30 صبح از جالپایگوری جدید حرکت می کند و در ساعت 5:30 بعد از ظهر به دارجیلینگ می رسد. قیمت بلیت یک طرفه از 10 پوند شروع می شود. 

1. راه آهن دارجیلینگ هیمالیا (Darjeeling Himalayan Railway)


2. راه آهن کینگهای-تبت (Qinghai–Tibet Railway)
شینینگ، چین به لهاسا، تبت
این مسیر 22 ساعته که شینینگ در استان چینگهای را به لهاسا در تبت متصل می کند، مرتفع ترین مسیر ریلی جهان است. مسافرانی که در طول شب در اطراف دریاچه چینگهای سفر می کنند، با صدای خش خش اکسیژنی که در ارتفاعات بالاتر وارد کابین قطار می شود، از خواب بیدار می شوند و می توانند منظره آسمان آبی و فلات زرد درخشان را در مقابل خود ببینند. دریاچه‌ هایی را ببینید که مانند فلز مذاب می‌ درخشند و گاومیش های آسیایی که به اطراف نگاه می کنند و درخشش نور آبی را ببینید که از کناره‌ های یخی کوه‌ های کونلون در اطراف قطار قابل مشاهده هستند. 
هزینه سفر: بلیت یک طرفه در کلاس اقتصادی از 55 پوند شروع می شود، بدون احتساب هزینه مجوز ورود به تبت. 

2. راه آهن کینگهای-تبت (Qinghai–Tibet Railway)


3. اسکینا (Skeena)
جاسپر به پرنس روپرت، کانادا
قطار اسکینا که در محل به عنوان «روپرت راکت» شناخته می شود، سه روز در هفته از پارک ملی جاسپر حرکت می کند و مسافران را به زیباترین مناطق بکر بریتیش کلمبیا می برد. در حالی که قله‌ های یخی صخره‌ های راکی کانادا در اطراف آن می‌ درخشند، این قطار از آلبرتا و از کنار بلندترین قله رشته کوه راکی (کوه باشکوه رابسون) و پس از آن کوه‌ های کاریبو عبور می‌ کند که در پای آن دریاچه‌ های سبز کریستالی قرار دارند. مسافران همچنین می‌ توانند خرس سیاه و گریزلی، گوزن دم سفید، گوزن شمالی و همچنین عقاب‌ های سر سفید که در هوا پرواز می کنند را نگاه کنند.
هزینه سفر: بلیت یک طرفه بدون احتساب مالیات از 98 پوند شروع می شود. 

3. اسکینا (Skeena)


 معرفی 11 سفر زیبا با قطار در سراسر جهان



4. برنینا اکسپرس (Bernina Express)
از شور سوئیس تا تیرانو ایتالیا
کوتاه اما بسیار شیرین، سفر با قطار سریع السیر برنینا چهار ساعت طول می کشد تا از شهر شور در رشته کوه های آلپ سوئیس به شهر تیرانو ایتالیا برسد. این قطار در مسیری باریک که شامل 55 تونل و 196 پل می‌ شود که از اطراف دره‌ های پر از کاج و صخره‌ های عمودی حرکت می کند.
این قطار با پنجره‌ های پانوراما و صندلی‌ های چرمی راحت، مناظری بی‌ نظیر از قله‌ های برفی، یخچال‌ های طبیعی و روستاهای پراکنده در میان دامنه‌ ها را به مسافران ارائه می‌ دهد. قطاری را که از دره رودخانه خوش‌ منظره لندوازر بر روی پل‌ شش‌ طاقی عبور می‌ کند را از دست ندهید.
هزینه سفر: بلیت یک طرفه درجه دو از شور به تیرانو از 60 پوند شروع می شود. 

4. برنینا اکسپرس (Bernina Express)


5. کاوشگر آند (Andean Explorer)
کوسکو به آرکیپا (Cusco to Arequipa)، پرو
کاوشگر آند که از پایتخت سابق امپراتوری اینکاها کوسکو شروع می‌ شود، یک سفر مجلل دو شبه را آغاز می‌ کند و مسافران را به دره‌ ها و فلات‌ های پوشیده از چمن رشته کوه لارایا می‌ برد. مسافران می توانند قبل از پیاده شدن برای نوشیدن قهوه در هوای سرد صبح کوهستان، در فضای دلپذیر کابین های دو طبقه یا سوئیت های دو تخته، با دیدن طلوع خورشید قرمز رنگ بر فراز دریاچه تیتیکاکا بیدار شوند. در این سفر طولانی میان وعده‌ های غذایی مجلل باس دریایی پخته شده و سینه اردک ترد، به همراه مقدار زیادی پیسکو ترش و همچنین بازدیدهای خارج از قطار از جزایر اوروس، غارهای سامبی و امکان قدم زدن در اطراف تالاب‌ های سرسبز، قبل از ورود روز سوم به آرکیپا وجود دارد.
هزینه سفر: کابین دو نفره از 5290 پوند شروع می شود. 

5. کاوشگر آند (Andean Explorer)


6. کالیفرنیا زفیر (California Zephyr)
شیکاگو به امریویل، ایالات متحده
کالیفرنیا زفیر با مسافت 3900 کیلومتری در هفت ایالت، رکورددار دومین طولانی‌ ترین سفر قطار در ایالات متحده است که بیش از 52 ساعت طول می‌کشد. سرویس سوپرلاین قبل از عبور از رودخانه می سی سی پی به آیووا، با چمنزارهای طلایی و زمین های مسطح نبراسکا در طول شب از ایلینویز عبور می کند. بیشتر مسافران با ورود قطار به دنور، کلرادو و شروع صعود خود به کوه‌ های راکی، جنگل‌ های همیشه سبز پایین دست و صخره‌ های آتشین در کناره‌ های آن، از خواب بیدار می‌شوند. از لژ تفریحی، می توان منظره واضحی از دره های متعدد کلرادو و به دنبال آن سیرا نوادا که در غرب خودنمایی می کند را مشاهده کرد. 
هزینه سفر: قیمت بلیت یک طرفه از 120 پوند شروع می شود.  

6. کالیفرنیا زفیر (California Zephyr)







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید