• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جالب ترین ماشین های کاروان مخصوص سفر که تا به حال ساخته شده اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۲۹   تعداد بازدید : 312222   گروه مطلب : ترین ها


جالب ترین ماشین های کاروان

حتماً تا به حال نشنیده بودید که چه کارهایی از دست خودروهای کاروان بر می آید. برای همین در این مطلب بعد از جستوجو در میان خودروهای کاروان، خودروهای پیکنیکی و نمایشگاه های خودروهایی که اندازه یک خانه مجهز هستند، به دنبال مدرن ترین موارد گشتیم. فقط این را بدانید دیگر دورانی که خودروهایی مانند تصویر بالا در خیابان ها وجود داشت گذشته است.

1 - ترایبیکا - The Tribeca
سازندگان این خودرو ادعا کرده اند که ترایبیکا همان کاری را برای تجربه سفر با خودروهای کاروان خواهد کرد که چادرهای مجلل و مدرن امروزی برای کمپ زدن یا همان استراحتگاه های موقت کردند. این خودرو قطعاً اولین ماشین کاروانی است که به گونه ای ساخته شده تا حس حضور در هتل های جمع و جور شهر نیورویک را تداعی کنند. نمی توانیم فقط با نگاه کردن به تصاویر ترایبیکا بفهمیم که ابتدا و انتهای آن از کجا شروع می شود اما این ماشین یک کابین ثابتی است که نمونه آن را چه در گذشته و چه در میان خودروهای امروزی ندیده ایم.

1 - ترایبیکا - The Tribeca

با در اختیار داشتن چند تلویزیون تخت، یخچال و فریزهای اسمِگ، حمام های مجزا از یکدیگر که مشتاق می شوید کمی بیشتر حمام کردن را در آنها طول بدهید و همچنین فضای وسیعی که قضاوت در مورد خانه و یا ماشین بودن این خودرو را دشوار می کند، از جمله ویژگی های ترایبیکا هستند.
ترایبیکا را می توان در زمان تعطیلات عید پاک از طریق اقامتگاه اِوِی ریزورت (Away Resorts) واقع در بندر وایت کلیف (Whitecliff Bay) متعلق به جزیره آیل آو وِی (Isle of Wight) و در پارک تَتِر شال لِیکز کانتری (Tattershall Lakes Country Park) واقع در شهر لینکُلن شِر (Lincolnshire) کرایه کرد.

1 - ترایبیکا - The Tribeca


2 - کَروپاد نومَد - Carapod Nomad
کَروپاد شرکتی انگلستانی واقع در شهرستان سامِرسِت (Somerset) این کشور است که محصول تازه سری نومَد خود را در این نمایشگاه رونمایی کرده و در نگاه اول، به شکل خودرویی براق و کرومی شکل به نظر می رسد که انگار چندین سال از تولید آن گذشته است.
مدل دیگر این شرکت هم ایمپالس (Impulse) نام دارد و به شکل خودروی پوست تخم مرغی آبی رنگی طراحی شده است. این کاروان با وزن 320 کیلوگرم می تواند توسط خودروهای کوچک نیز کشیده شود.
کاروان های تخم مرغی شکل به قدری جادار ساخته می شوند تا بتوانند یک تخت خواب دو نفره بزرگ، قسمت ناهار خوری راحت و یک آشپزخانه کوچک را درون خود جای بدهند. قیمت این محصول از 8995 پوند آغاز می شود.

2 - کَروپاد نومَد - Carapod Nomad


3 - نِیکِد بِرفوت Naked Barefoot
کاروان های نِیکِد بِرفوت هم در این نمایشگاه رونمایی شدند و به مانند نامشان، پاهای برهنه خود را به نمایش گذاشتند. قیمت این محصول از 14995 پوند آغاز می شود و در رنگ های آبی تخم اردکی، کرم و خاکستری کم رنگ که رنگ پایه این محصول می باشد قابل خریداری هستند. در صورت پرداخت 600 پوند بیشتر می توانید رنگ دلخواهتان را بر روی خودروی بِرفوت خود انتخاب کنید.

3 - نِیکِد بِرفوت Naked Barefoot


با در اختیار داشتن یک باتری با قابلیت شارژ شدن دوباره، بِرفوت می تواند به یک تامین کننده برق متصل شود و پریز 230 ولت و اتصال یو اِس بی را به صورت استاندارد در اختیار مصرف کنندگان خود قرار بدهد. در مجموع این محصول حکم یک کلبه مدرن سازی شده را دارد و حتی می توان از آن در فضای باغ به عنوان یک استودیوی انجام کارهای هنری و یا یک بار مناسب برای میل کردن نوشیدنی استفاده نمود.

3 - نِیکِد بِرفوت Naked Barefoot


بِرفوت جزو آن دسته از خودروهای کاروان است که همین الان هم کلی طرفدار دارد. فضای داخلی آن جمع و جور، ولی شیک است. ماشین های کاروان کوچک از هر جهت که فکرش را بکنید دو سر سود هستند. اگر لازم باشد اتاق اضافی هم دارند و می توانند دو نفر را همراه خود به سفرهای دور ببرند.

3 - نِیکِد بِرفوت Naked Barefoot


4 - اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس - Adria Compact SLS Plus
شرکت اِیدریا دست به معرفی خانه ای متحرک زده که دارای یک قسمت عقبی کشویی مانند بوده و قادر است به سمت بیرون گسترش پیدا کند. مدل اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس با اقتباس از فناوری آمریکایی برای اولین است که بار پا به اروپا می گذارد و در قسمت عقبی خود، قسمتی اضافی و قابل باز شدن دارد که پشت خودرو را تا 60 سانت طویل تر می کند تا فضای لازم را برای یک تخت دو نفره ایجاد نماید.
در هنگامی که این خودرو به صورت عادی در جاده حرکت می کند، طول استاندارد 6 متری دارد. توریست هایی که برای گذراندند تعطیلات به سمت اروپا حرکت می کنند، برای داشتن چنین فضایی می بایست هزینه بلیط سفر با یک کشتی درجه یک را پرداخت نمایند. قیمت این محصول از 49990 پوند آغاز می شود.

4 - اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس - Adria Compact SLS Plus


این کاروان ها ابداع تازه ای نیستند اما در نوع خود جزو باحال ترین مواردی هستند که می توان در آن اقامت داشت.

4 - اِیدریا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس - Adria Compact SLS Plus


5 - اِیر اِستریم - The Airstream
کم تر چیزی پیدا می شود که بتواند به خوبی این کاروان های کلاسیک، حال و هوای کشور ایالات متحده آمریکا را در مردم ایجاد کند. اگر چه تصویر بالایی این مورد نشان دهنده یک کاروان تنها در بیابانی دور افتاده در غرب آمریکا است، اما روح آن بیشتر به خانه های شرقی نزدیک تر می باشد. سازنده آن کمپانی اِیر استریم، شرکتی در شهر کوچک جَکسون ویل (Jackson Center) واقع در ایالت اوهایو (Ohio) می باشد.
خانه های متحرکی که محصول شرکت اِیر استریم هستند به داشتن بدنه منحنی آلومینیومی و همینطور خمیدگی هایی که در پشت و جلوی خود دارند شهرت بسیاری پیدا کرده اند. این طراحی به این منزله استفاده شده تا مقاومت آن در برابر باد را کاهش داده و در نتیجه مصرف سوخت را برای خودروهایی که مسئول کشیدنشان هستند کاهش بدهند.
تولید اولیه این نمونه به سال 1935 و تحت نام کلیپِر (Clipper) باز می گردد. در حالی که از آن زمان تا به امروز شاهد نوآوری های بسیاری بوده ایم، اما همان اصطلاح قدیمی که می گویند "چیزی که خراب نیست را درست نکنیم" به شکیل ویژه در مورد این محصول رویایی آمریکایی رعایت شده است. 


6 - فری لَندِر آر وی - Freelander RV
زمانی که صبحت از خانه های متحرک آمریکایی به میان می آید، باید گفت که محصولات شرکت اِیر استریم خیلی وقت است که کنار گذاشته شده و جایگزین تازه ای پیدا کرده اند. اگر ظاهر خوب را هم که در نظر نگیریم، این موضوع لااقل از لحاظ راحتی قطعاً صدق می کند و محصولات جدیدتر هستند که دست بالاتر را دارند. در ضمن آر وی (RV) مخفف کلمه خودروی تفریحی (Recreational Vehicle) است.
خودرویی مانند فریلُندِر با کلی امکانات به درد بخور از جمله یک آشپزخانه تمام عیار، پنجره های عریض دودی، کروز کنترل برای رانندگی با آرامش در جاده های طول و دراز از جمله همین موارد مدرن و به روزتر هستند. به مانند مورد قبل تصویر این یکی هم یک بیابان برهوت غربی را در پس زمینه عکس به نمایش گذاشته است. تصویر بالا متعلق به منطقه حفاظت شده کایِنتا ناواجو (Kayenta Navajo Reservation) واقع در ایالت آریزونا (Arizona) می باشد.

6 - فری لَندِر آر وی - Freelander RV


7 – اِلِمِنت پلازو - eleMMent Palazzo
برای آنهایی که پول اضافی برای هدر کردن دارند این شانس وجود دارد که به سراغ خودروهای کاروان ساخته شده توسط شرکت مارچی موبی (Marchi Mobi) بروند. این کمپانی اتریشی سازنده خانه های لوکسی است که روی چرخ قرار دارند و در جاده ها به حرکت در می آیند. البته انتخاب نام کشتی کروز مجلل در حال حرکت در خیابان ها نیز برای محصولات این شرکت چندان بی راه نخواهد بود.
اِلِمِنت پلازو یکی از کامل ترین و پیچیده ترن مدل های این شرکت به حساب می آید که در عین ناباوری به شومینه، تراس پست بام، سیستم گرمایش از کف و یک بار مخفی مجهز است. یک نمونه سفارشی ساخته شده با طلا از این خانه متحرک در سال 2013 تولید شد و جای تعجب ندارد که بازار شهری مثل دبی را هدف قرار داده باشد. این محصول منحصر به فرد یکی از گرانقیمت ترین خودروهای کاروانی تلقی می شود که تا به امروز تولید شده است. می توانید با پرداخت مبلغ ناچیز دو میلیون پوند صاحب یکی از آنها شوید. 

7 – اِلِمِنت پلازو - eleMMent Palazzo


آشنایی با سرد ترین شهر جهان، یاکوتسک در کشور روسیه



8 – اِم اِم پرو - MMPro
اگر فکر می کنید که پرداخت دو میلیون پوند برای شما امکاناتی کافی را در برنخواهد داشت تا تعطیلات شادی را سپری نمایید، شرکت مارچی موب یک گزینه دیگر را به نام اِم اِم پرو بر روی میز دارد. این هیولای پر قدرت که طول آن نزدیک به 14 متر هم می رسد، بهترین انتخابی خواهد بود که بتوانید سفرهای خاطره انگیزی را به همراه گروه موسیقی مورد علاقه تان تجربه کنید.

8 – اِم اِم پرو - MMPro


9 – اَل هوداج - Al Houdaj
ظاهراً ابعاد موضوع چندان با اهمیتی نیست. اما فکر می کنید این جمله را می توان به شیخ حمد بن حمدان آل نهیان، یکی از اعضای خانواده حاکم بر شهر ابوظبی و کسی که خودروهای عجیب و غریبش تمامی فضاهای نمایشگاه ملی خودروهای کشور امارات را پر کرده فهماند!
در میان تمامی خودروهای موجود در این نمایشگاه، خودرو آل هوداج با طول 20 متری، عرض 12 و ارتفاع 12 متری اش به عنوان عظیم الجثه ترین و قوی ترین خودروی جهان شناخته می شود. البته باید گفت که متاسفانه فقط 8 سرویس بهداشتی در این خودروی کاروان وجود دارد. سوال بزرگی که تا به حال کسی نپرسیده این است که چه خودرویی از پس یدک کش کردن این هیولا بر خواهد آمد.

9 – اَل هوداج - Al Houdaj


10 – مایکا - Mica
ظاهر اجسام می تواند ما را فریب دهد. این محفظه مکعبی شکل فولادی در نگاه اول طوری ساخته شده که انگار از یک زباله دانی استخراج گردیده، اما در حقیقت یکی از هوشمندانه ترین اقلامی است که توسط شرکت کالیفرنیایی الاصل تامبِل وید تاینی هاوس (Tumbleweed Tiny House) ساخته شده است. می توان این خودرو را با قیمت فضایی 66000 هزار دلار (42 هزار پوند) خریداری کرد و از بابت پرداخت این مبلغ، می توان یک اتاق خواب کامل و مجهز به تخت خواب و سرویس بهداشتی و همینطور منظره ای قاب مانند را صاحب شد. این وسیله برای پارک کردن در کنار یکی از سواحل غربی ایالات متحده ایده آل خواهد بود.

10 – مایکا - Mica


11 – سی لَندِر - Sealander
معمایی که بعد از صد سال هنوز برای آن جوابی پیدا نشده این است که برای تفریح باید به سفر جاده ای رفت و یا اینکه خود را به کنار یک دریاچه یا آبی روان برسانیم؟ در صورتی که با پرداخت رقم 16500 پوند از شرکتی که هم نام محصولش است و در یکی از شهرهای شمالی کشور آلمان به نام کیل قرار گرفته برای خود یک سی لَندِر بخرید، می توانید از هر دو گزینه لذت ببرید. چه روی خشکی باشید و چه روی آب، با سی لَندِر هر کجا خانه شما خواهد بود. با وجود اینکه به نظر می رسد سی لَندِر جای یک نفر را هم تامین نمی کند، اما ظرفیتی شش نفره را برای خوابیدن در اختیار دارد.

11 – سی لَندِر - Sealander


12 – فُلکنِر موبیل پِرفورمَنس - Volkner Mobil Performance
چه کادویی را می توان برای یک آقا یا خانمی که همه چیز تمام است و به چیزی نیاز ندارد خرید؟ شاید یک خودروی کاروان که قانون کاروان ها را برعکس کرده و خودش خودرو حمل می کند بتواند انتخاب خوبی باشد. 
پِرفورمَنس محصول شرکت آلمانی فُلکنِر موبیل (Volkner Mobil) است و به قدری عظیم الجثه ساخته شده که یک گاراژ خودروی اسپرت را با خود به هر کجا که بخواهید می برد.
این خودرو مجهز به تخت خواب های بزرگ، سرویس حمام کامل، یخچال خنک کننده نوشیدنی و البته مجموعه ای از دوربین های امنیتی است. می توان همه این امکانات را با پرداخت 1.2 میلیون پوند خریداری کرد. اگر فکر می کنید که یکی کافی نیست پس حتماً شما هم مثل ما دو تا بخرید.

12 – فُلکنِر موبیل پِرفورمَنس - Volkner Mobil Performance


13 – اُپرا - The Opera
این خودرو محصول ذهن خلاق معمار بلژیکی به نام اَکسِل اِنتووِن (Axel Enthoven) است و به دلیل شباهت زیاد آن به تالار اپرای شهر سیدنی، یکی از مشهورترین سالن های اجراهای زنده جهان به این اسم نام گذاری شده است. اپرا یک کاروان لوکس بوده و مجهز به سیستم گرمایش، بار قهوه و یک بالکن برای سپری کردن عصر و میل کردن نوشیدنی می باشد. تازه نکته بهتر اینکه دیگر نیازی ندارید تا برای دیدن این مکان به کشور استرالیا سفر کنید.

13 – اُپرا - The Opera


14 – واکینگ هاوس - The Walking House
آیا می توان به یک خودرو زمانی که حتی چرخی ندارد لقب کاروان را اختصاص داد؟ اگر سر این سوال وارد بحث و مناظره هم شده باشید ولی نمی توانید جلوی تعجب و وحشت خود را از تماشای عکس بالایی بگیرید. خانه در حال پیاده روی یا همان واکینگ هاوس به دست طراحان ایده پرداز دانمارکی در شرکت اِن فیفتی فایو (N55) ساخته شده است. نامی که برای این کاروان انتخاب گردیده به حق برازنده آن است چرا که با بازوهایی شبیه به پا حرکت می کند.
این وسیله با سرعتی در اندازه سرعت انسانی که در حال پیاده روی است حرکت می کند و بسته به نگرش شما، می تواند یک محصول عالی و یا رعب آور به نظر برسد.
در هر صورت واکینگ هاوس به دلیل کمبود فضای داخلی، گزینه ای مناسب برای سفرهای طولانی نیست و باید بیشتر از خلاقانه بودن آن لذت برد تا خودش. این کاروان به وسیله قدرت باد و انرژی خورشید به حرکت در می آید.

14 – واکینگ هاوس - The Walking House


15 – کاروان قدیمی اسپورت بِرگِر لَند یات - Sportberger Land Yacht Vintage Caravan
یک کاروان با ظاهری تهاجمی دیگر نیازی به زیبا بودن ندارد. این محصول دست ساز و متفاوت عهد بوقی در موزه اِروین هایمر (Erwin Hymer Museum) سازنده خودروهای متحرکی که در آلمان جنوبی و در شهر باد والدزی (Bad Waldsee) قرار داشت، برای بزرگداشت شرکت هایمِر به نمایش درآمده است. این کاروان فاقد هر گونه لوازم و تجهیزات مدرن است و دقیقاً همین کمبود است که زیبایی عجیب و غریبی به آن بخشیده است.

15 – کاروان قدیمی اسپورت بِرگِر لَند یات - Sportberger Land Yacht Vintage Caravan


16 – جشنی برای کاروان کشی - "A Celebration of Caravanning"
لازم نیست که کاروان ها فقط زمانی که ارزش یدک کشیده شدن دارند رنگ خیابان ها و جاده ها را ببینند. این مورد خاص که فاقد چرخ می باشد، در مرکز توجه نمایشگاهی قرار داده شده و نام آن جشنی برای کاروان کشی بود. برای این اثر یک باغچه بدست طراحی به نام جو تامپسون (Jo Thompson) طراحی شد و در سال 2012 در نمایشگاه گل آر اِچ اِس شهر چلسی (RHS Chelsea Flower Show) از آن رونمایی شد.

16 – جشنی برای کاروان کشی - "A Celebration of Caravanning"


17 – یک نمونه دست ساز
حتی اگر کاروان شما استاندارد است و ظاهر بسیار ساده ای دارد، اینکه با کمی خیال پردازی می توانید چه کارهایی با آن بکنید هم در نوع خود شگفت انگیز است.

17 – یک نمونه دست ساز


منبع: telegraph.co




نظرها

  • 6 1

    سلام خیلی خوب و مفید بود فقط قیمتشو ن خیلی گرونه و من خودم ترجیح میدم که یکی بسازم تا بخرم ... هم اینکه ارزونتر تموم میشه و هم اونچیزی رو که می خواهی می سازی و امکانات مورد نطرت رو می تونی براش درنظر بگیری...

    • 1 4

      سلام فربد جان، ممنون. بله قیمت بالایی دارند. داخل ایران هم به صورت محدود تولید می شود

  • 4 1

    سلام،جالب بود و دیدنی. در جواب یکی از دوستان دیدم که نوشته بودید در ایران هم تولید میشه،درسته؟ کجا؟

    • 0 2

      سلام هادی جان، اگر کلمات "ماشین کاروان" را در گوگل جستجو کنید، تعدادی شرکت از جمله شرکت کاریزان خودرو نمایش داده می شود

  • 1 0

    ممنون از سایت خوبتون واقعا مطالبتون خیلی خوب هست

    • 0 2

      سلام، ممنون از شما. لطف دارید

  • 1 0

    واقعا متن خیلی مفیدی بودش و البته خیلی هم جالب، که اطلاعات من رو درباره ی این نوع از وسیله ها زیاد کرد ولی خیلی بهتر می شد که اگر کلیپی در مورد معرفی تصویری هر کدام قرار می گرفت.

    • 0 0

      سلام ممنون از پیشنهادتون. در صورتی که کلیپی در زمینه معرفی این ماشین های کاروان پیدا کنیم حتما به مقاله اضافه خواهیم کرد

  • 0 1

    آلی بود مرسی

  • 0 0

    سلام دوستان من نضرم خیلی عالی هست

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید