• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ییلاق جواهر دشت شهرستان گیلان استان رودسر
  •  ییلاق جواهر دشت شهرستان گیلان استان رودسر
  •  ییلاق جواهر دشت شهرستان گیلان استان رودسر
  •  ییلاق جواهر دشت شهرستان گیلان استان رودسر


ییلاق جواهر دشت

نام مرکز دیدنی

Javaher Dasht Village

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

رودسر

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

نصف روز الی یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گیلان، شهرستان رودسر، روستای جواهردشت

در میان طبیعت چشم نواز گیلان جواهری زیبا با نام روستای جواهردشت قرار گرفته است. برای نظاره کردن این ییلاق دیدنی و دلربا بایستی به ارتفاعات چابکسر بروید. راه های پر پیچ و خم اما پر دار و درخت آن، نشان از شروع یک سفر هیجان انگیز و بی نظیر دارد.
پس از عبور از میان جنگل های هیرکانی و دیدن رودخانه زلال و آب گذرا از کنار این جاده، سرانجام روستای جواهردشت با مراتع سرسبز و زیبا نمایان می شود. به هنگام صبح اشعه های خورشید از لا به لای ابرهایی که روستا را در بر گرفته اند به بیرون می زنند و منظره دلربا و شگفت آوری را به نمایش می گذارند. در هر بخش از جواهر دشت زندگی و زیبایی موج می زند. خانه ها با شیروانی های رنگارنگ، دشتی مخملی، زمین های کشاورزی، گوسفندان در حال چرا، آسمانی آبی و بدور از هرگونه آلودگی و گنبد نقره ای رنگ زیارتگاه این روستا، هر بیننده ای را محو تماشایشان می کند و تصویری دلنشین را در ذهنشان بر جای می گذارد.
قرار گرفتن جواهردشت در ارتفاعات بیش از 2000 متری از سطح دریا باعث شده تا در بیشتر روزهای سال آب و هوایی خنک و سرد بر منطقه حاکم باشد و از طرفی هیچگونه آلودگی و هیاهو زندگی شهری در آن راه پیدا نکند. سُماموس، بلندترین قله استان سرسبز گیلان با ارتفاع 3678 متری از سطح دریا نیز در همین منطقه قرار گرفته است و صعود از آن، تفریح بسیاری از علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت کشورمان می باشد. برای صعود به این قله، هم می توانید از روستای جواهردشت روانه آن شوید و هم از طریق روستای جواهرده رامسر به آن برسید. 

بهترین زمان سفر:
بهترین زمان سفر به این ییلاق چشم نواز روزهای گرم تابستان است چرا که جواهردشت در این ایام از هوایی مطبوع و دلنواز برخوردار می شود و ذره ای گرما را در آنجا احساس نخواهید کرد. جالب است بدانید در اواسط مرداد نیز مراسمی برای ورزش های بومی این منطقه برگزار می شود و گردشگران بسیاری را برای دیدن این آیین شیفته خود می کند. از این میان لافند بازی یا همان طناب بازی یکی از هیجان انگیز ترین ورزش بومی گیلانی ها است اما کشتی گیله مردی نیز طرفداران بسیاری بین بومیان و سایر مردمان کشورمان دارد. با ورود به روزهای سرد سال، بارش های شدید و برف ساکنان جواهردشت را مجبور به خالی کردن خانه هایشان می کند، پس زمان صحیحی را برای سفرتان انتخاب کنید تا در عین لذت بردن از طبیع با مشکل رو به رو نشوید.

تفریحات و گشت و گذار در جواهردشت:
اگر شیفته رفتن به ییلاق جواهردشت هستید و وسیله نقلیه مناسبی ندارید بهترین راه استفاده از جیپ های بومیان این منطقه است. این ماشین ها همیشه بر سر راه روستای خیاط محله توقف کرده اند تا گردشگران را به مقصدشان برسانند. اما اگر خواهان تماشای زیبایی های بیشتری هستید پای در میان این دشت سرسبز بگزارید و پیاده روی به بالاترین نقطه جواهردشت را پیش بگیرید. شاید نزدیک به 1 تا 2 ساعت راهپیمایی کنید اما دیدن چشمه های جوشان و طبیعت محصور کننده گیلان خستگی راه را از تنتان بیرون می کند. نوشیدن آبی گوارا از حوضچه های شکل گرفته به وسیله این چشمه ها، دیگر جذابیت این گشت و گذار خواهد بود. ارتفاعات پایین تر روستا نیز دیدنی های خاص خود را دارد. عبور از میان درختان توسکا، ممرز، انجیلی، افرا و درخت های پر ثمری همچون ازگیل، زالزالک، گلابی وحشی، خرمالوی وحشی و بلوط نیز جذابیت خاص خودشان را دارد.
تماشای آسمان شب در طبیعت به دور از محیط های شهری، لذتی است که بیشتر گردشگران به ویژه عکاسان عاشق آن هستند و این بار روستای جواهردشت با آسمانی صاف به دور از هرگونه آلودگی نوری آن را به شما هدیه خواهد داد. همانطور که در پیش از این ذکر کردیم دیدنی های این مکان گردشگری کم نیستند و هرگوشه از آن جلوه گر تماشایی ترین مناظر طبیعت است لذا مامن بسیار مناسبی برای علاقه مندان عکس و عکاسی است.

اقامت:
برای اقامت در ییلاق با صفا جواهردشت می توانید در صورت داشتن تجهیزات مناسب و لباس های گرم، در دامان طبیعت دلنواز آن کمپ بزنید فقط آگاه باشید این منطقه پیوسته شب های سردی را سپری خواهد کرد. اگر هم بخواهید می توانید در کلبه های بومیان این منطقه اقامت داشته باشید. باید متذکر شویم این خانه ها از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده می کنند و لوله کشی آب نیز در آن ها وجود ندارد.

مکان های گرشگری اطراف جواهردشت:
پس از لذت بردن از این طبیعت زیبا می توانید برای تکمیل سفرتان به دیدنی های نزدیک آن نیز سری بزنید. از این میان می توان به قلعه بندبن، پارک ساحلی گیشار، روستای سرسبز سرولات، چشمه دمکش و پارک ساحلی گل سرخ چابکسر اشاره کرد که در فاصله های بین 30 تا 40 کیلوتری جواهردشت قرار دارند. اما نزدیکترین مکان های گردشگری به این روستا 2 زیارتگاه بقعه نقره عباس و امام زاده آقا سُماموس یا همان شاه یحیی است و تنها با 2 تا 5 کیلومتر رانندگی می توانید به دیدنشان بروید.
نکته: برای استفاده از جیپ ها هیچ نیازی به رزرو قبلی نیست و پیوسته در روستای خیاط محله قرار دارند.

تذکر:
برای رفتن به جواهردشت در نظر داشته باشید افراد سالمند، ناتوان و آن هایی که به مراقبت نیاز دارند را با خود نبرید زیرا این منطقه همان طور که گفته شد در ارتفاعات قرار گرفته است و از آب و هوای سردی برخوردار می باشد. همچنین وسایل گرمایشی نیز به خوبی در این ییلاق وجود ندارد پس حتما با خود لباس گرم بردارید.
بخاری خانه ها نفتی است و هر چند مدت یکبار باید به آن سرزده شود، پس در طی اقامت شبانه حتما آن را چک کنید تا خاموش نشود. دود ناشی از سوختن هیزم بسیار خطرناک است لذا با وجود سرد بودن هوا حتما درز پنجره اتاقتان را باز بگذارید.
پوشیدن کفش مناسب برای راه رفتن و کوه پیمایی در جواهردشت الزامی است زیرا بیشتر مواقع زمین ها گلی و نرم است.
امکانات رفاهی در این منطقه دارای محدودیت هایی است پس لوازم مورد نیازتان همچون مواد خوراکی و آب آشامیدنی را پیش از سفر به جواهردشت تهیه کنید تا با مشکل روبه رو نشوید اما آب چشمه های جوشان آن نیز بسیار گوارا و دلچسب خواهد بود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ییلاق جواهر دشت

تفریحات نزدیک به ییلاق جواهر دشت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید