• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر
  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر
  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر
  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر
  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر
  •  ییلاق جواهرده شهرستان مازندران استان رامسر


ییلاق جواهرده

نام مرکز دیدنی

Javaher Deh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

رامسر

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

نصف روز تا یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان رامسر، سه راه فلسطین، جاده جواهرده

اگر در روزهای گرم تابستان دلتان هوای منطقه ای خنک با شب هایی سرد را کرد، روستای ییلاقی جواهرده بهترین گزینه خواهد بود. طبیعتی دلپذیر با خانه های رنگارنگ و امکانات رفاهی بسیار خوب تمام آن چیزی است که این منطقه را به ییلاقی پر طرفدار در بین گردشگران تبدیل کرده است.
لذت گشت و گذار در این سفر در ابتدای راه ورودی به جاده جواهرده شروع می شود و تا زمان رسیدن به مقصد هوش از بازدیدکنندگانش خواهد برد. آبشارهای فصلی و دائمی بیرون زده از دیواره های چشم نواز و پر از دار و درخت جاده، محیطی دلنشین و با صفا را به وجود آورده اند و در اکثر مواقع عده ای را در حین عکس انداختن با آن ها خواهید دید. این گذرگاه پر پیچ و خم خود به تنهایی مقصد بسیاری از گردشگران است و از تفرجگاه هایی همچون بوستان جنگلی صفارود برخوردار است.
از جاده ها و طبیعت زیبا آن که بگذریم به ییلاق جواهرده می رسیم، مکانی که بر عکس سایر روستاها از امکانات بسیار خوبی همچون هتل، ویلا، رستوران، مغازه و بازاری رنگارنگ برخوردار است. در بیشتر روزهای سال جواهرده را مهی غلیظ در بر می گیرد. اگر زمان مناسبی را برای سفر به این ییلاق انتخاب کنید حتما شاهد این زیبایی خواهید بود و احساس خواهید کرد بر فراز ابرها قدم می گذارید.
قرارگیری روستای گردشگری جواهرده در ارتفاعی بیش از 2000 متر از سطح دریا سبب شده است تا در بیشتر روزهای سال آب و هوایی سرد بر منطقه حاکم باشد به صورتی که حتی در شب های تابستان نیز وجود وسایل گرمایشی ضروری است. از این رو با ورود به نیمه دوم سال جواهردهی ها روستا را ترک کرده و به خانه هایشان در رامسر می روند تا باری دیگر هوا رو به مطبوع شدن رود و به ییلاقشان باز گردند. با این وجود در سال های اخیر به علت ساخت اقامتگاه هایی خوب و با امکانات می توان از این روستا در فصل های بهار و پاییز نیز استفاده کرد اما حتما پیش از رفتن به آن، از وضعیت هواشناسی و جاده ها مطلع شوید تا با مشکل در راه های پر شیب و مارپیچ آن روبه رو نشوید.

تفریح و سرگرمی:
به جواهرده که آمدید می توانید فعالیت های زیادی را انجام دهید. هر گوشه از طبیعت آن تصویری محصور کننده را به نمایش می گذارد. از جنگل های هیرکانی با درختانی ارزشمند و سرسبز گرفته تا دریاچه قو و لذت قایق رانی در آن، همگی محیطی دلنشین را برای هر سلیقه و سنی فراهم آورده اند. قله های بلند مرتبه آن همچون قله سماموس با بیش از 3500 متر ارتفاع، مکان بسیار مناسبی برای کوهنوردان است که دیگر راه سعود به آن از طریق ییلاق جواهردشت استان گیلان می باشد. امام زاده آقا سُماموس یا همان شاه یحیی نیز در میان این کوه قرارگفته است و زیارتگاه مورد علاقه بومیان این منطقه محسوب می شود.
گورهای تاریخی با قدمتی نزدیک به 2000 تا 3000 نشان از تمدن دیرین این روستای دیدنی دارند. به این قبرها گورهای گبری می گویند و در لغت به معنای قبر افراد غیر مسلمان است. در این گورهای هخامنشی زیورآلات و اشیا گران قیمتی دفن شده بود اما در طی سالیان گذشته غارت شده اند.
از دیگر مکان های گردشگری این روستا مسجدی با قدمت 700 ساله به اسم آدینه است. در رابطه با تاریخچه آن عده ای می گویند از آتشکده های زرتشتیان بوده و برخی نیز معتقدند محلی برای پرستش میترا در آیین میترایی است.

آیین و مراسم:
مراسم آیینی بر پا شده در روستای جواهردشت از دیگر جاذبه های پر شور و هیجان شمال کشورمان محسوب می شود. 
پیوسته هرساله مردمان گیلان، مازندران و الموت به این مسجد می آیند تا مراسمی با نام دزگا مزگتی را در آن اجرا کنند. در این گردهمایی گیلکی ها با یکدیگر دیداری تازه می کنند و از حال و احوال روزگار یکدیگر با خبر می شوند.
جشن تیرماه سزده شو نیز از آیین های قدیمی این روستا محسوب می شود. این مراسم بر خلاف اسمش در نیمه آبان ماه برگزار می شود و دلیل نام گذاری آن نیز استفاده قدیمی های منطقه از تقویم طبری بود که نام ماه های آن با تقویم شمسی متفاوت است.
کشتی گیله مردی نیز از ورزش هایی است که در مراسم و جشن های محلی این منطقه مرسوم است و طرفداران بسیار از تمامی نقاط گیلان و مازندران دارد.

اقامت:
برای اقامت در روستای جواهرده می توانید در هتل بمانید و یا ویلا کرایه کنید که از امکانات خوبی برخوردارند. اما اگر اهل کمپ زدن در دامان طبیعت هستید باید این نکته را به شما گوش زد کنیم جواهرده روستایی است با آب و هوایی سرد و همانطور که پیش از آن گفته شد، در شب های تابستان نیز احساس سرما خواهید کرد، پس حتما با خود لباس گرم و وسیله گرمایش بردارید تا به هنگام استراحت شبانه و لذت بردن از طبیعت، سرما اذیتتان نکند.

سوغات و ره آورد:
خرید سوغاتی از جذاب ترین اتفاقات سفر به جواهرده است زیرا با صنایع دستی با کیفیت و بسیار زیبایی رو به رو خواهید شد. جوراب پشمی، عروسک، چادر، چادر شب، شولا، لوازم سفالی و خراطی های زیبا، محصولات ساخته شده به دست بومیان این منطقه هستند.
خوراکی های خوشمزه جواهرده دیگر ره آورد این منطقه است. بوی نان و شیرینی های محلی در کل بازار جواهرده امکان ندارد هوش از سر بازدیدکنندگانش نبرد و آلوچه و ترشی های لذیذ و خوشمزه آن غیر قابل صرف نظر است. مواد غذایی ساخته شده از دام های این منطقه همچون دوغ، ماست، کره و پنیر، بسیار با کیفیت است.

تذکر: با وجود آنکه امکانات بسیاری در سال های اخیر برای راحتی گردشگران ساخته شده است، اما از بکر بودن جواهرده کاسته شده و در حال تخریب فرهنگ و ناب بودن آن است. لذا در نظر داشته باشد در هنگام سفر به این روستا و دیگر مکان های گردشگری طبیعی و تاریخی به فرهنگ و بوم آن منطقه احترام بگذارید.

نکته: ییلاق جواهرده به صورت کلی رایگان می باشد اما در روزهای پیک سفر به ازای هر ماشین حدود 3،000 تومان ورودی بایستی پرداخت کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ییلاق جواهرده

تفریحات نزدیک به ییلاق جواهرده

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید