• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  ییلاق سوباتان شهرستان گیلان استان لیسار
  •  ییلاق سوباتان شهرستان گیلان استان لیسار
  •  ییلاق سوباتان شهرستان گیلان استان لیسار
  •  ییلاق سوباتان شهرستان گیلان استان لیسار


ییلاق سوباتان

نام مرکز دیدنی

Subatan

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

طوالش

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گیلان، شهرستان تالش، جاده مریان، 20 کیلومتری غرب لیسار

گیلان بهشت شهرهای شمال ایران است و ییلاق های آن یکی از بی نظیرترین مکان های گردشگری شمال ایران به حساب می آیند. ییلاق سوباتان از تفرجگاه های خوش آب و هوای این استان است و دشت های پوشیده از شقایق و ابری آن در فصل شکوفه های گیلاس، زبانزد است. 
نزدیک به 100 خانوار در ییلاق چشم نواز سوباتان زندگی می کنند و بیشتر در 3 فصل اول سال این منطقه را به عنوان محل زندگی خود برمی گزینند. تالشی ها به این ییلاق سووتون می گویند و ساکنان شیرین سخن این ییلاق را تشکیل می دهند. در رابطه با تاریخ سوباتان با وجود پیدایش زیورآلات گرانبها و باستانی این منطقه و گورستان های تاریخی آن، بایستی قدمتی طولانی را بدان نسبت داد. این آثار هریک بسیار کهن سال و حتی بخشی از جواهرات و ظروف نقره، برنز و طلا کشف شده از آن متعلق به زمان هخامنشیان است.
درباره نامگذاری سوباتان 2 فرضیه وجود دارد، یکی ریشه ای تالشی داشته و دیگری آذری. در زبان تالشی سو به معنای گلپر است و وتون نیز هم معنی روییدن است که به علت رشد گلپر در دامنه های سوباتان، ساکنانش این نام را به منطقه سوباتان دادند. در دومین زبان سو همان آب است و باتان به معنای فرو رفتن و چون باران های منطقه در درون سوراخ های دشت سوباتان فرو می رفتند، ترک زبانان این نام را برایش انتخاب کردند.
چشم اندازهای سوباتان با اسب هایی بلند قامت و خانه های چوبی که دود هیزم شومینه هایشان از دودکش های سقف بیرون می زند، بسیار دیدنی است. با آمدن به این ییلاق و رو به رو شدن با زیبایی های بی انتهایش، تمام دغدغه های ذهنیتان فراموش خواهد شد. اما گردشگاه های این منطقه تنها به ییلاق و دشت آن منتهی نمی شود، کافی است کمی از سوباتان فاصله بگیرید تا به آن ها برسید. دره ساری داش، موزه مردم ‌شناسی عشایری سوباتان، غار طبیعی گنج‌ خانه، چشمه باتمان بلاق، پارک طبیعی و جنگلی آلچالق، آبشار ورزان، آبشار ماهار، دریاچه نئور، جنگل های تالش و ده ها منطقه گردشگری و تاریخی دیگر می تواند مقصد بعدی شما پس از سوباتان باشد.
به سوباتان که می آیی گویی بر فراز ابرها ایستاده ای و تمام دنیا زیر پاهایتان پنهان شده. سوباتان در هر 4 فصل سال، چهره ای متمایز و دلربا به خود می گیرد. در بهار گل های رنگارنگ بر دامان دشت های مخملین، نمایان می شوند و عطر خوشی را در فضا آزاد می کنند. تابستان شاهد هوایی خوش و خنک در سوباتان خواهید بود، چیزی که در کمتر منطقه از ایران اتفاق خواهد افتاد و پاییز با زیبایی های خوش رنگ و لعابش لباسی هزار رنگ بر تن آن می کند. اما در فصل زمستان به دلیل سردی هوا اکثر ساکنین سوباتان، دهکده را رها کرده و به مناطقی با آب و هوای بهتر می روند.
برای رفتن به این ییلاق نیاز نیست آذوقه زیادی از پیش تهیه کنید چرا که از رستوران ها و سوپرمارکت های متعددی برخوردار است. بازارچه رنگارنگ سوباتان بسیار دیدنی است و مملو از خوردنی های لذیذ و متنوع است. کباب بره و سوجا دیله از غذاهای بسیار خوش مزه و ویژه این منطقه است که پیشنهاد می کنیم لذت خوردن آن ها را از دست ندهید. لباس های پشمی از سوغات های بسیار ارزشمند این منطقه گردشگری به شمار می رود و لبنیات های سوباتان به ویژه پنیر، ماست و کره آن، زبانزد است.
برای اقامت در سوباتان می توان در دامان سرسبزش چادر زد و شب را به تماشای آسمانی زلال و پر ستاره نشست و یا در خانه های سنتی بومیان اقامت داشت.

نکته: در این منطقه آنتن دهی تلفن ضعیف است اما امکان برقراری تماس حتی در ارتفاعات آن، وجود دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به ییلاق سوباتان

تفریحات نزدیک به ییلاق سوباتان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید