• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تله کابین حیران شهر گیلان استان آستارا
  •  تله کابین حیران شهر گیلان استان آستارا
  •  تله کابین حیران شهر گیلان استان آستارا
  •  تله کابین حیران شهر گیلان استان آستارا


تله کابین حیران

نام مرکز دیدنی

Heyran Telecabin

نوع مرکز دیدنی

سایر سرگرمی ها

استان

شهرستان

آستارا

ساعت بازدید

هر روز از ساعت 10 صبح تا 7:30 بعد از ظهر, روزهای تعطیل تا 9 شب

نرخ قیمت ورودی

معمولی

متوسط قیمت بلیط

20000 تومان

آدرس

آستارا، جاده اصلی آستارا - اردبیل، روستای ونه بین، گردنه حیران، تله کابین حیران

تله کابین حیران در دل رشته کوه های البرز، در استان گیلان و شمال غرب ایران قرار گرفته، تله کابینی جذاب که بر روی ارتفاعات حیران در نزدیکی آستارا قرار گرفته است. می توان از پروژه ساخت و ساز این تله کابین به عنوان گامی مهم در جهت توسعه گردشگری در استان گیلان نام برد. تله کابین حیران دارای 30 کابین شش نفره و سه کابین ویژه وی آی پی بوده و به یکی از استانداردترین ایستگاه های تله کابین دنیا مجهز است. این تله کابین در موقعیتی بسیار استثنایی از نظر جغرافیایی قرار گرفته، از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستار و مناظر تماشایی گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل های فندقلو و از سمت شمال به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان مشرف است. همچنین در ایستگاه گیلان این مجموعه یک پیست کارتینگ موجود است. لازم به ذکر است که هر مسیر (رفت یا برگشت) 10 الی 12 دقیقه زمان می برد و مسیر رفت و برگشت بدون توقف 25 دقیقه طول می کشد. در ایستگاه فندوق لو اردبیل کافی شاپ، چند آلاچیق و چایخانه سنتی آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود. بر روی تپه آخار آخار که در فاصله 100 متری از ایستگاه فندوقلو یک رستوران واقع شده است.

نحوه دسترسی: قسمتی مسیر این تله کابین در استان های گیلان و قسمتی دیگر در استان اردبیل قرار گرفته است و در انتها به جنگل فندق لو می رسد.

با خودروی شخصی: تله کابین در فاصله 35 کیلومتری شهرهای آستارا و اردبیل قرار دارد. اگر از سمت استان گیلان و آستارا به این مکان می روید، بعد از حدود 40 دقیقه و اگر قصد سفر از اردبیل را دارید بعد از حدود 25 کیلومتر، تابلوها این مجموعه را خواهید دید. این مجموعه دارای پارکینگ بزرگی می باشد که به اندازه کافی جا دارد.

با وسایل نقلیه عمومی: از آستارا یا اردبیل باید سوار تاکسی های زرد رنگی به مقصد شهر مخالف شوید. سپس از راننده بخواهید شما را در ورودی مجموعه پیاده کند.

نکته: حتی در گرمترین زمان از سال هوای این منطقه خنک است پس حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به تله کابین حیران

دیدنی های نزدیک به تله کابین حیران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید