• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران
  •  قله خلنو شهر تهران استان تهران


قله خلنو

نام مرکز دیدنی

Kholeno Mountain

نوع مرکز دیدنی

پیاده روی و کوهنوردی

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، فشم، روستای لالون

قله خلنو بعد از دماوند و علم کوه سومین قله مرتفع رشته کوههای البرز مرکزی با 4375 متر ارتفاع می باشد. به دلیل صعب العبور بودن مسیرهای یکی از جذاب ترین اهداف صعود برای کوهنوردان و صخره نوردان به حساب می آید برای صعود به این قله سه راه وجود دارد که مسیر روستای لالون بهترین و رایج ترین آن ها می باشد:
مسیر اول: فشم، روستای لالون، گردنه ورزاب، قله برج و قله خلنو کوچک
مسیر دوم: روستای شمشک، قله سرک چال، قله برج، قله خلنو کوچک
مسیر سوم: دره وارنگه رود و دریاچه خلنو 

همان طور که گفتیم بهترین مسیر از طریق روستای لالون می باشد. روستای لالون بعد از فشم قرار دارد.  بعد از رسیدن به سه راهی لالون وارد روستا می شویم و میدان اصلی روستا می رسیم. در روستای لالون چشمه تلخاب قرار دارد که یک چشمه آب گاز دار طبیعی می باشد. البته طعم آن بسیار بد است. در مسیر صعود به قله یک آبشار نیز قرار دارد و در فاصله 4 ساعتی با چشمه تلخاب یک چشمه آب شیرین واقع شده است. 
در میدان اصلی روستا باید ماشین را پارک کنید و از کوچه پس کوچه ها راهی تنگه لالون شوید که ابتدای مسیر رودخانه است در جهت مسیر رودخانه حرکت کنید تا به مسیر صعود برسید. مسیر صعود یک مسیر پاکوب طولانی با شیب کم است. این مسیر به چشمه تلخاب یا چشمه تلخون می رسد. بعد از چشمه تلخون آبشار قرار گرفته است که یک ساعت با چشمه فاصله دارد. بعد از آبشار شیب مسیر تند می شود. بعد از عبور از گردنه ورزاب، دو مسیر برای صعود در پیش روی کوهنوردان نمایان می شود. مسیر کفی که در سمت راست گردنه وجود دارد، تا زیر قله می رود و سپس به سمت شمال با شیب تند به قله ختم می شود. مسیر دیگر ابتدا به قله برج، سپس به قله خلنو کوچک و در نهایت به خلنو ختم می شود که مسیر دوم ساده تر است. مسیر اول مناسب کوهنوردان حرفه ای می باشد ولی مسیر دوم را کوهنوردان آماتور با حضور سرپرست تیم کوهنوردی حرفه ای می توانند به راحتی طی کنند. از میدان روستا تا قله تقریبا 22 کیلومتر مسافت است و بسیاری از کوهنوردان معمولا یک شب را در آبشار اقامت می کنند. توجه داشته باشید البرز مرکزی حیواناتی وحشی مانند خرس قهوه ای، گرگ، گراز و عقاب نیز دارد و سایر حیوانات موجود در این منطقه بز، کل و میش وحشی هستند.

بهترین زمان بازدید قله خلنو
قله خلنو یکی از ارتفاعات برفگیر البرز مرکزی است که آب رودخانه های آن بخش عمده آب سد کرج را تامین می کند پس دقت فرمایید که در پاییز، زمستان قله خلنو پوشیده از برف است و مسیر کاملا یخبندان است. بهترین زمان صعود خلنو اردیبهشت تا آبان می باشد.

نکات مهم
1) در صورتی که کوهنورد حرفه ای نیستید همراه با تیم های کوهنوردی عازم صعود خلنو شوید.
2) از بعد از آبشار موبایل آنتن نمی دهد پس حتما یک سوت همراه داشته باشید. داشتن یک سوت در کوهستان بسیار کمک کننده است.
3) داشتن کفش مناسب، گتر، باتوم، خوراکی های سبک مانند کشمش، خرما، گردو، لباس مناسب، کیسه زباله برای مقابله با رگبارهای بهاری، کیسه برای زباله های خود، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، پماد های مسکن درد، چسب زخم، باند از جمله وسایل ضروری کوهنوردی می باشد.

دسترسی
دسترسی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو به قله خلنو امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از تاکسی های اینترنتی و وسیله نقلیه شخصی استفاده فرمایید.
وسیله نقلیه شخصی: برای رفتن به قله خلنو باید از فشم عبور کنید و از سه راهی لالون راهی روستای لالون شده و در میدان روستا ماشینتان را پارک کنید. سپس عازم چشمه تلخاب، آبشار، چشمه آب شیرین و گردنه ورزاب شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به قله خلنو

دیدنی های نزدیک به قله خلنو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید