• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل فندق لو شهرستان اردبیل استان نمین
  •  جنگل فندق لو شهرستان اردبیل استان نمین
  •  جنگل فندق لو شهرستان اردبیل استان نمین
  •  جنگل فندق لو شهرستان اردبیل استان نمین


جنگل فندق لو

نام مرکز دیدنی

Fandoqlu Forest

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

نمین

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

3 الی 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

اردبیل، نمین، خانقاه سفلی، در ۳۰ کیلومتری اردبیل، ۱۰ کیلومتری نمین

می توان از جنگل های فندقلو به عنوان جواهری سبز در شمال ایران نام برد، زمردی درخشان در میان جنگل های گیلان. این جنگل بکر با مناظری اغواکننده در فاصله 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و به لطف داشتن زیبایی های طبیعی چشم نواز پتانسیل های لازم برای توسعه و گشترش به عنوان یک مقصد اکوتوریسم را داراست. این جنگل های زیبا فضایی گسترده به وسعت 16000 هکتاری را پوشش می دهد. مرتفع ترین رشته کوه های جنگل فندقلو تا ارتفاع 2120 متری از سطح دریا سربرافراشته اند و بر فراز آسمان خودنمایی می کنند. می توان از این جنگل بهشت گونه به عنوان انتخابی بسیار مناسب برای عاشقان طبیعت نام برد، جاییکه می توان در دل آن در قلب زیبایی های طبیعی بکر و وصف نشدنی اش از شر استرس ها و تنش ها رها شوید و به آرامش ذهنی و طراوت جسمی وصف نشدنی دست یابید. از عمده ترین دلایل محبوبیت این جنگل ها می توان به رویش گیاهان بومی بسیار نادر و کمیاب نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک در آنها اشاره کرد. در فصل تابستان میوه هایی نظیر تمشک، گوجه سبز، سیب و توت فرنگی بر روی شاخه های درختان این جنگل ها خودنمایی می کنند. این منطقه سرسبز همچنین میزبان گونه هایی متنوع از انواع حیوانات نظیر روباه، خرس و گرگ و پرندگانی نظیر چکاوک، قرقاول و عقاب می باشد. دشت های بی بدیل فندقلو رویشگاه سوسن چلچراغ، یکی از نادرترین گل های دنیاست، مشخصه ای که به واسطه آن بر ارزش گردشگری منطقه افزوده شده است. هرساله جنگل های فندقلو میزبان برگزاری جشنواره گل های بابونه می باشد، این جشنواره در روز جهانی گل در خردادماه برگزار می شود و نظر تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می نماید. لازم به ذکر است فندقلو به امکانات رفاهی لازم برای اقامت بازدیدکنندگان تجهیز گردیده از این رو علاقمندان می توانند شب را نیز در آن سپری نمایند. از راحت ترین راه دسترسی به این مکان می توان به سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین اشاره کرد. در این مسیر آسفالت شده قبل از رسیدن به شهر نمین تابلوی جنگل فندقلو قابل رویت می باشد. مسیری دیگر نیز برای دسترسی به فندقلو در جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران وجود دارد. این مسیر از داخل روستای گیلده عبور می کند. این جنگل ها با توجه به قرار گرفتن در ارتفاعات کوهستانی تابستان هایی خنک و زمستان هایی سرد را تجربه می کند. از این رو بازدید از آن در فصل تابستان می تواند بسیار لذت بخش باشد. این جنگل های زیبا دو بار در سال سرسبز و تماشایی می شود به بیانی دیگر دو بار فصل بهار را تجربه می نماید یک بار از فرودین تا خرداد و بار دیگر از مهر تا آبان.

بهترین زمان بازدید: بهار تا اوایل پاییز


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل فندق لو

تفریحات نزدیک به جنگل فندق لو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید