• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کرد آباد شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای کرد آباد شهرستان مازندران استان نور


روستای کرد آباد

نام مرکز دیدنی

Kordabad Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، بخش زیراب، روستای کردآباد

معرفی روستای کرد آباد
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. کلیج خیل یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان سوادکوه این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
کردآباد یکی از روستاهای زیبای شهرستان سوادکوه در دو کیلومتری شهر زیراب است که در دهستان سرخکلا قرار گرفته و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت آن 900 نفر بوده است. اهالی بومی این روستای قدیمی با نام کردوا شناخته می شوند و به گویش سوادکوهی که گویشی از زبان مازندرانی است صحبت می کنند. کردوا در زبان محلی مردم مازندران به معنای محل نگهداری دام است و به نظر می رسد این نامگذاری بر اساس شغل بیشتر افراد روستا انجام گرفته که به دامداری مشغول هستند. بسیاری از اهالی روستا باور دارند قدمت روستایشان به بیش از هزار سال پیش می رسد و دارای خانه هایی است که تا حدودی این ادعا را اثبات می کند، چرا که بسیار نزدیک به هم هستند و توانسته اند معماری سنتی خود را حفظ کنند. 
علاوه بر زیبایی خود روستا که به دلیل پیشینه تاریخی کهن خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند، روستای کردآباد دارای جاذبه های طبیعی هم می باشد که از آن جمله می توان به جنگل های انبوه و سرسبز اطراف اشاره کرد. جنگل هایی که در میان آنها می توان درختانی از نوع راش و صنوبر را به وفور مشاهده کرد. در نزدیکی این روستا یک چشمه آب معدنی هم وجود دارد که مردم روستا آن را چشمه اوگ سر می نامند. گفته می شود آب این چشمه معدنی برای مقاصد درمانی استفاده می شود و خاصیت دارویی دارد. علاوه بر این، رودخانه کردوا از میان این روستا می گذرد و به رودخانه تلار می پیوندد. 
این روستا همچنین دارای یک حسینیه، سقانفار قدیمی و قبرستان گبری ها است که قدمتی چند هزار ساله دارد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کرد آباد

تفریحات نزدیک به روستای کرد آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود یکی از غنی ترین مکان های خاورمیانه برای سفرهای باستان شناسی و تاریخی است. امروزه برخی از مهم ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ در این کشور انجام شده است که در صدر فهرست قرار دارند.

متن کامل مقاله

این 10 کشور پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد مهم گردشگری سال 2024 را دارند

چه در مورد پایداری وسواس داشته باشید و به دنبال برخی از زیباترین مقاصد اکوتوریسمی برای بازدید در کارائیب باشید و چه از علاقه‌ مندان به تاریخ باشید که به دنبال مکان‌ های باستان‌ شناسی جدید هستند، مکان‌ های زیبای متعددی در سراسر جهان برای کاوش وجود دارد، از جمله مقاصدی که پیش‌ بینی می‌ شود در میان پربازدیدترین های جهان در سال 2024 باشند.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید