• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای بالا دزا شهرستان مازندران استان ساری


روستای بالا دزا

نام مرکز دیدنی

Bala deza Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش مرکزی

معرفی روستای بالا دزا
شهرستان ها و همچنین روستاهای شمال کشور به ویژه روستاهای استان مازندران یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران هستند که همواره گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را مجذوب خود می کنند.
فضاهای جنگلی و یا کوهستانی این روستاها باعث شده تا مردم برای فرار از شلوغی و سر و صدای زندگی مدرن و شهری به این مکان ها پناه ببرند. به همین ترتیب مازندران و روستاهایش به یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران تبدیل شده اند. 
یکی از این روستاهای متحیر کننده، روستای بالادزا است که در فاصله سه کیلومتری محدوده شهری ساری قرار گرفته است. بر اساس سرشماری که در سال 1395 انجام شده، تعداد 3632 نفر ساکن این روستا هستند. 

موقعیت مکانی
این روستای زیبا در قسمت جنوبی ساری قرار گرفته و در کنار رودخانه تجن خودنمایی می کند. در قسمت شمالی بالادرزا، باغات مهدشت، روستای آهی دشت و روستای پایین درزا قرار گرفته اند. روستای بالادرزا همچنین از سمت غرب به باغات مهدشت و کردخیل و جنگل منتهی می شود. رودخانه تجن هم در قسمت شرقی آن جاری شده است. جاده ساری به کیاسر که خودش جاده ای بسیار زیبا و منحصر به فردی می باشد هم در جنوب این روستا قرار گرفته و به مکان های بسیار شگفت انگیزی نظیر سد سلیمان تنگه و بخش دودانگه ساری راه دارد. 

جاذبه های گردشگری
در مسیر جاده ساری به کیاسر که در قسمت جنوبی روستا قرار دارد، یک گنبد به روستا متصل شده و حسابی خودنمایی می کند، به این گنید، گنبد بالادرزاء گفته می شود. 
در میان جنگل های بخش جنوبی روستا آبشاری جریان دارد که به زبان محلی شِرشِرتک نام دارد، بازدید از این آبشار سه متری زیبا هم خالی از لطف نخواهد بود. 
باغات مهدشت و درختان نارنگی شان هم از زیبایی های این اطراف هستند که تماشایشان لذت بخش است. 
به علاوه همه اینها، مسجد، حسینیه و پیرتکیه، دو امامزاده محمد و قاسم که هر کدام به ترتیب در باغ مهدشت و در میان جنگل های جنوبی روستا هم مکان های جالبی برای بازدید هستند. 
دو چشمه شفابخش هم از دیگر جاذبه های مورد توجه بالادرزا است. تنوع گیاهی، قارچ های جنگلی، گیاهان دارویی، درختان میوه و بوته های تمشک وحشی همگی از خصوصیات این روستای شگفت انگیز است. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای بالادرزا
آب و هوای فوق العاده و شرایط جغرافیایی این محل باعث شده تا امکان سفر و اقامت در آن در تمامی فصول سال فراهم باشد، اما بهار و پاییز نسبتا زمان های مناسب تری باری طبیعت گردی هستند. با این حال نمی توان گفت سفر به این منطقه در تابستان و زمستان اشتباه است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای بالا دزا

تفریحات نزدیک به روستای بالا دزا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید