• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 13 مورد از قدیمی ترین کشورهای جهان آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳   تعداد بازدید : 647   گروه مطلب : ترین ها

8. یونان: 1600 ق.م
یونان مهد تمدن غرب، دموکراسی، فلسفه و داستان های حماسی خدایان و قهرمانان را به جهان هدیه کرده است.
اهمیت تاریخی
به گزارش وب سایت نشنال جئوگرافیک، تمدن مینوسی ها در جزیره کرت یکی از قدیمی ترین تمدن های یونان است که تمدن میسنی ها پس از آن، زمینه ساز فرهنگ کلاسیک یونانی شد.
اکتشافات و جاذبه ها
آکروپولیس در آتن، نماد شکوه یونان باستان، مناظری پانوراما از شهر ارائه می دهد. ویرانه های کنوسوس در کرت اطلاعاتی را در مورد زندگی مینوسی ها ارائه می دهد. دلفی که زمانی مرکز جهان در مذهب یونان باستان به حساب می آمد، یک سایت باستان شناسی مهم باقی مانده است.

8. یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


7. هند: 2000  ق.م
هند که اغلب به عنوان شبه قاره هند شناخته می شود، ترکیبی از فرهنگ ها، زبان ها و سنت هایی است که طی هزاران سال تکامل یافته اند.
اهمیت تاریخی
تمدن دره سند، یکی از قدیمی ترین فرهنگ های شهری جهان، آغاز تاریخ غنی هند است.
اکتشافات و جاذبه ها
شهر باستانی بنارس که گمان می رود یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که دائما مسکونی بوده است، یک پناهگاه معنوی می باشد. غارهای آجانتا و الورا با کنده کاری های پیچیده خود، اوج هنر هند باستان را به نمایش می گذارند. تاج محل، نماد عشق ابدی، به عنوان شاهدی بر چیره دستی معماری هند است.

7.هند یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


6. چین: 2070 ق.م
چین با مناظر وسیع و فرهنگ های متنوع خود، برای هزاران سال قدرت برتر در شرق آسیا بوده است.
اهمیت تاریخی
سلسله شیا، اگرچه در افسانه ها غرق شده است، اما اغلب به عنوان اولین سلسله در تاریخ چین در نظر گرفته می شود و پایه و اساس مجموعه ای از سلسله های قدرتمند را که پس از آن به وجود آمدند تشکیل داد.
اکتشافات و جاذبه ها
دیوار بزرگ چین که بیش از 20800 کیلومتر امتداد دارد، نمادی از قدرت تاریخی چین است. ارتش سفالی در شیان نگاهی اجمالی به عظمت سلسله کین دارد. شهر ممنوعه در پکن که زمانی کاخ امپراتوری بوده است، اوج معماری و فرهنگ چینی را به نمایش می گذارد.

6. چین یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


5. کره شمالی: 2333 ق.م
کره شمالی با حضور مرموز خود در ژئوپلیتیک مدرن، ریشه هایی دارد که به پادشاهی های کره باستان بازمی گردد.
اهمیت تاریخی
آنطور که Korea.net می گوید پادشاه افسانه ای دانگون، ایالت باستانی کره ای گوجوسان را تاسیس کرد و شروع تاریخ کره را رقم زد.
اکتشافات و جاذبه ها
مقبره‌ های باستانی پادشاهی گوگوریو، یک مکان میراث جهانی یونسکو، بینش‌ هایی را در مورد هنر و معماری اولیه کره ارائه می‌ کنند. پایتخت کره شمالی پیونگ یانگ، دارای بناهای تاریخی و موزه هایی است که تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش می گذارد.

5. کره شمالی یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


 با 13 مورد از قدیمی ترین کشورهای جهان آشنا شوید (قسمت اول)



4. ارمنستان: 2492 ق.م
ارمنستان، ملتی مستقر در منطقه قفقاز جنوبی، تاریخچه ای دارد که به دوران پیش از عصر مفرغ باز می گردد.
اهمیت تاریخی
تاسیس کنفدراسیون نائیری یکی از اولین رویدادهای ثبت شده در تاریخ ارمنستان است.
اکتشافات و جاذبه ها
معبد باستانی گارنی و مجموعه صومعه گغارد از مکان هایی هستند که باید از آنها بازدید کرد. پایتخت ارمنستان، ایروان، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که دائما مسکونی بوده و ترکیبی از دوران باستان و مدرن را ارائه می دهد.

4. ارمنستان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


3. ویتنام: 2879 ق.م
تاریخ ویتنام، از تمدن های باستانی گرفته تا سرزندگی امروزی آن، حماسه ای از سرسختی است.
اهمیت تاریخی
در مقاله ای که توسط Medium نوشته شده است، می بینیم که سلسله هانگ بانگ، که توسط پادشاه افسانه ای کین دونگ تاسیس شد، آغاز تاریخ ثبت شده ویتنام است.
اکتشافات و جاذبه ها
شهر باستانی هوی آن که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، نگاهی اجمالی به میراث فرهنگی غنی ویتنام دارد. شهر امپراتوری در هو، عظمت سلسله نگویان را به نمایش می گذارد.

3. ویتنام یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


2. مصر: 3100 ق.م
مصر، مهد تمدن و یادآور اهرام باشکوه، فراعنه و رود نیل است.
اهمیت تاریخی
اتحاد مصر علیا و سفلی توسط فرعون نارمر، آغاز سلسله اول و ظهور تمدن مصر باستان بود.
اکتشافات و جاذبه ها
از هرم بزرگ جیزه تا معابد اقصر، مصر سفری در زمان را ارائه می دهد. موزه مصر در قاهره مجموعه وسیعی از آثار باستانی از جمله گنجینه توت عنخ آمون را در خود جای داده است.

2. مصر یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان


1. ایران: 3200 ق.م
ایران که قبلا پرشیا نامیده می شد، دارای ترکیبی غنی از وقایع تاریخی است که با ریشه های تمدن بشری در هم آمیخته است.
اهمیت تاریخی
به گزارش Getty.edu، پادشاهی های عیلام باستان از نخستین تمدن های ایران بوده اند و با گذشت زمان امپراتوری های قدرتمندی مانند هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تاریخ این منطقه را شکل دادند.
اکتشافات و جاذبه ها
بازدیدکنندگان از ایران می‌توانند ویرانه های تخت جمشید، پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشی را کاوش کنند یا از شگفتی‌ های معماری اصفهان که زمانی یکی از بزرگترین شهرهای جهان بوده است شگفت زده شوند.

1. ایران قدیمی ترین کشور جهان


منبع: southwestjournal





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید