• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


این کشور یکی از ارزان ترین مقاصد پاییزی برای بازدید امسال است

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۸/۱۵   تعداد بازدید : 657   گروه مطلب : ایده های سفر


این کشور یکی از ارزان ترین مقاصد پاییزی برای بازدید امسال است

اکنون که فصل اوج سفر تقریبا پشت سر گذاشته است و به نظر می رسد مسافرین تابستانی در حال پراکنده شدن هستند، مسافران تمرکز خود را به مقاصد پاییزی معطوف کرده اند.
تعطیلات آفتابی همچنان در اولویت هستند، اما زمانی که هوا شروع به خنک شدن کند، کجا باید رفت؟ 
باور کنید یا نه، ترکیه پاسخ این سوال است؛ این کشور الهام‌ بخش یکی از برترین نقاط پاییزی است و همچنین یکی از ارزان‌ ترین کشورهای شرق اروپا است که به دلیل هزینه‌ های پایین زندگی و جذاب، به عنوان مقصدی مقرون‌ به‌ صرفه در اروپا متمایز است. 
در این فصل، جایی نیست که ما ترجیح دهیم آنجا باشیم، به جز ترکیه.

چرا در حال حاضر همه اینقدر به ترکیه می روند؟
ترکیه یک کشور بین قاره ای است که بیشتر در آسیا واقع شده است، اگرچه 3.4 درصد از مساحت آن بخشی از اروپا است. این کشور که به عنوان دروازه خاورمیانه شناخته می شود، برای قرن ها منبع جذابی بوده است، اما اکنون واقعا به دور جدیدی از محبوبیت رسیده است.

چرا در حال حاضر همه اینقدر به ترکیه می روند؟

استانبول، بزرگترین شهر کشور، مرز طبیعی بین هر دو قاره را مشخص می کند و در دو طرف تنگه افسانه ای بسفر قرار دارد.
خط افق مناره‌ دار، بازارهای پر جنب‌ و جوش و میراث غنی بیزانسی بخش اروپایی، آن را به شناخته‌ شده ترین شهر ترکیه تبدیل کرده است.
ما قبلا مقالات زیادی در رابطه با سفر به استانبول نوشته‌ ایم که می‌ توانید آنها را در اینجا بخوانید، اما شاید دوباره تاکید کنیم که این یکی از هیجان‌ انگیزترین تعطیلات شهری در جهان است.
از بناهای باستانی ثبت شده در فهرست یونسکو گرفته تا مناطق مدرن، بهترین های هر دو جهان را در اینجا خواهید یافت.

پیشنهاد توریستی متنوع
اگرچه استانبول معروف ترین مقصد در ترکیه است، اما قدرت آن در واقع در پیشنهادات متنوع آن نهفته است. فراتر از بسفر و کلان شهر مجاور آن، یک شبه جزیره کامل قرار دارد که دارای مناطق سرسبز، تشکیلات زمین‌ شناسی منحصر به‌ فرد، قله‌ های بلند و خطوط ساحلی بکر است.
خواه مناظر خشک و شهرهای غارنشین کاپادوکیه باشد، یا رانندگی در جاده زیبای دریای اژه، آنها شما را مسحور زیبایی طبیعی ترکیه خواهد کرد.
در پاییز امسال، شهر تفریحی ازمیر مکان ایده آلی برای اقامت است.

پیشنهاد توریستی متنوع

بزرگترین شهر دریای اژه در کشور، دارای مجموعه‌ ای از استراحتگاه‌ های مجلل و پر زرق و برق است که در کنار دریای فیروزه‌ ای رنگ قرار گرفته‌ اند، با بسیاری از نرخ‌ های شبانه که در مقایسه با بارسلون، نیس و دیگر شهرهای اروپایی هم رده آن بسیار ارزانتر هستند.

پیشنهاد توریستی متنوع

یک شب اقامت در Ibis Izmir Alsancak فقط در پاییز امسال 109 دلار برای شما هزینه خواهد داشت، در حالی که هزینه یک اتاق مشترک در خوابگاه جوانان در بارسلون تا 83 دلار می رسد. تقریبا محدوده قیمتی مشابه، اما راحتی بسیار کمتر.


 دلایل سفر به ترکیه در زمستان



پاییز امسال ترکیه داغ است
اگر فراموش کرده باشید، ترکیه یک کشور مدیترانه ای است و خود ازمیر دارای ساعات طولانی آفتابی و دمای هوای بالا در پاییز است، که حداکثر به 29 درجه سانتیگراد در سپتامبر و حداقل به 20 درجه سانتیگراد می‌ رسد.
تا اواخر نوامبر، زمانی که دمای هوا به طور متوسط 24 درجه سانتیگراد در روز است، هوا نسبتا گرم می ماند، قبل از اینکه عصرها خنک شود و به دمای دلپذیر 15.5 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

پاییز امسال ترکیه داغ است

در امتداد سواحل مدیترانه، دیگر مکان‌ های تفریحی محبوب شامل شهرهای کوچکتر بدروم و مارماریس است که گردشگران می‌ توانند در زیر آفتاب سوزان حمام آفتاب بگیرند و از ویرانه‌ های یونانی که از نظر زیبایی با جاذبه های یونان رقابت می‌ کنند شگفت زده شوند.
در شرق مدیترانه، آنتالیا پیشرو مطلق در رزرو تعطیلات و همچنین شلوغ ترین مقصد ساحلی ترکیه است و طبق گفته اداره فرهنگ و گردشگری استان، بین 1 ژانویه تا 10 ژوئن سال جاری میزبان بیش از 4 میلیون گردشگر بوده است.
آنتالیا بیشتر به‌ خاطر هتل‌ های مجلل ساحلی و شهر قدیمی محصور شده‌ اش، جایی که تعدادی از معروف‌ ترین بناهای تاریخی دوران رومی ترکیه، از جمله دروازه نمادین هادریان و سواحل زیبای شهری در آن متمرکز شده‌ اند، شناخته می‌ شود.

پاییز امسال ترکیه داغ است

با دمای بالای 29 درجه سانتیگراد و آب‌ هایی که به اندازه کافی برای شنا گرم هستند، اینجا گرمترین مقصد ساحلی ترکیه در پاییز امسال است که ممکن است در اواخر سال در دریای اژه شمالی اینطور نباشد. 

ترکیه بسیار ارزان است
به غیر از آب و هوای زیبا، ترکیه بر اساس استانداردهای غربی بسیار ارزان است.
امسال بدروم به عنوان سومین مقصد تابستانی ارزان در سراسر اوراسیا معرفی شد، بطوریکه وعده های غذایی در رستوران های غیر گران قیمت آن مبلغ تقریبا ناچیز 5 دلار بود و نرخ هتل ها نیز 88 دلار بوده است.

ترکیه بسیار ارزان است

به گفته Numbeo، قیمت رستوران ها در آنتالیا تا 62.2 درصد ارزان تر از بارسلون است، در حالی که قیمت مصرف کننده می تواند 61.7 درصد کمتر از نیس باشد. 
این بدان معناست که شما باید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 5.08 دلار برای یک وعده غذایی در یک غذاخوری ارزان در منطقه شیک کنیالتی آنتالیا و تنها 22.16 دلار برای یک وعده غذایی کامل در یک رستوران متوسط بپردازید. برای مقایسه، یک وعده غذایی ارزان در نیس تقریبا 20.74 دلار هزینه دارد.
همانطور که توسط شرکت مسافرتی بریتانیایی On the Beach گزارش شده است، جای تعجب نیست که رزروهای تعطیلات برای ترکیه به شدت افزایش یافته است.
بریتانیا در کنار آلمان و ایالات متحده یکی از با ارزش ترین بازارهای ترکیه است و امسال 1.2 میلیون صندلی در پروازهای مبدا بریتانیا به آن اضافه شده است.

ترکیه بسیار ارزان است

تنها در ماه جولای، بیش از 73000 مسافر بریتانیایی به ترکیه پرواز کردند و آنتالیا به طور مداوم به عنوان محبوب ترین مقصد ساحلی برای مشتریان On the Beach رتبه بندی می شود.
جنوب اسپانیا و کوت دازور فرانسه ممکن است مورد توجه ترین مقاصد پاییزی اروپا باشند، زیرا هر دو منطقه مدیترانه ای هستند که از تابستان های طولانی و گرم و پاییز دلپذیر برخوردار هستند، اما علیرغم جذابیت غیرقابل انکارشان، شانسی در برابر ترکیه ندارند. به خصوص اکنون که پروازهای بدون توقف جدید به استانبول راه اندازی شده است.
منبع: traveloffpath





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید