• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 جنگل باستانی که اخیرا در سراسر جهان کشف شدند آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۸/۱   تعداد بازدید : 413   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 جنگل باستانی که  اخیرا در سراسر جهان کشف شدند آشنا شوید

در زمان افزایش سریع تغییرات آب و هوایی، بی ثباتی و بی عدالتی های زیست محیطی، بسیاری از گردشگران می خواهند در زیباترین جنگل های جهان آرامش پیدا کنند. جنگل ها برخی از جادویی ترین مکان هایی هستند که برای بشر شناخته شده است. فرهنگ‌ های سراسر جهان داستان‌ ها و افسانه‌ هایی درباره جنگل‌ های انبوهی دارند که اغلب آنها را احاطه کرده اند. با این حال، با توجه به اینکه زمین های جنگلی به دلیل گسترش زمین های کشاورزی، قطع درختان و آتش سوزی ها به سرعت ناپدید می شوند، بسیاری از مردم نگرانند که روزی جنگل های محافظت شده چیزی بیش از خاطره ای دور برای نسل های آینده نباشد.
با توجه به اینکه هر بار کسی اخبار را می بیند، امید به آینده زیست محیطی جهان برای او مورد تردید قرار می گیرد، بسیاری از گردشگران تشنه داستان هایی هستند که می تواند ایمان به همزیستی انسان و جهان طبیعی را دوباره تقویت کند. وارد این جنگل‌ های باستانی در سراسر جهان شوید، مکان‌ هایی که اخیرا دوباره کشف شده‌ اند و مملو از شگفتی و جادوی طبیعت هستند.

10.جنگل توتوبورگ (Teutoburg Forest)، آلمان
در اعماق تپه‌ های آلمان جنگلی فراموش شده با تاریخچه ای منفور قرار دارد. در سال 9 پس از میلاد، بیش از 2000 سال پیش، سه لژیون رومی در اواخر یکی از روزهای تابستان وارد جنگل سرسبز و انبوه توتوبورگ شدند که پس از آن، هرگز دوباره دیده نشدند.
این لژیون ها قربانیان نبرد معروف توتوبورگ بودند که در آن مردم بومی ژرمن حمله غافلگیرانه ای را به ستون ارتش روم در حال ورود به آن منطقه انجام دادند. در هزاره های بعدی، مکان تاریخی نبرد به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شد.
با این حال، در سالهای اخیر، باستان‌ شناسان این مکان را توسط یک شهر محلی آلمانی دوباره کشف کرده‌ اند که به نبرد یاد شده اعتبار باستان‌ شناسی می‌ دهد. امروزه، بازدیدکنندگان این جنگل باستانی خزان پذیر می‌ توانند در مسیرهای متعدد آن در پارک طبیعی جنگل توتوبورگ/اگ هیلز پیاده روی کنند. گردشگران در اینجا می توانند تپه ها و رودخانه های پر از مسیرهای پیاده روی را کشف کنند.
نوع جنگل: خزان پذیر
به چه دلیل معروف است: نبرد توتوبورگ در سال 9 پس از میلاد بین رومیان باستان و مردم ژرمن
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: برکه دانوپ، سازندهای سنگی اکسترنستین، رنگ های پاییزی

10.جنگل توتوبورگ (Teutoburg Forest)، آلمان


9. جنگل خون اژدها، سقطرا
جزیره کوچکی به نام سقطرا در سواحل شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا حاوی یک راز بزرگ است؛ جنگل خون اژدها. اینجا واقعا منظره‌ ای دارد که در هیچ کجای زمین دیده نمی‌شود. درختان این جنگل که درخت اژدهای سقطرا نامیده می شوند یک گونه بومی هستند، به این معنی که فقط به دلیل محیط جزیره ای جدا شده در اینجا یافت می شوند.
این درختان به دلیل ظاهر و ویژگی های منحصر به فرد خود که شامل سوزن های سبز تیره ای است که شکل چتری را تشکیل می دهند، صمغ قرمز خونی و توت های نارنجی روشن آن شناخته می شوند. اگرچه این جنگل هزاران سال است که توسط مردم محلی شناخته شده است، اما این منطقه اخیرا جذابیت بین المللی پیدا کرده است و هنوز هم یک مکان توریستی کم بازدید است.
این درختان آسیب‌ پذیر می‌ توانند تا هزار سال زندگی کنند، بنابراین بازدیدکنندگانی که به اینجا سفر می‌کنند باید زمانی را برای تامل در تاریخ طولانی و منحصر به‌ فرد اکولوژیکی این منطقه اختصاص دهند.
نوع جنگل: جنگل بوته ای مدیترانه ای
به چه دلیل معروف است: درختان اژدهای آسیب پذیر سقطرا که در اینجا رشد می کنند
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: درختان اژدهای سقطرا با صمغ قرمز خونی، مارمولک های بومی، گونه های پرندگان بومی محلی (مانند گنجشک سقطرا)

9. جنگل خون اژدها، سقطرا


8. پارک ملی ایگواسو (Iguaçu National Park)، برزیل
برزیل کشوری است که به خاطر جنگل های بارانی فراوانش، یعنی آمازون معروف است. با این حال، جنگل بارانی دیگری در امتداد سواحل شرقی برزیل وجود دارد که جنگل اقیانوس اطلس است. اگرچه این جنگل به بزرگی آمازون نیست، اما هنوز بخش مهمی از اکسیژن جهانی سیاره زمین را تامین می کند.
این جنگل به دلیل قطع درختان و جنگل زدایی برای ایجاد زمین های کشاورزی آسیب های زیادی دیده است. با این حال، در سالهای اخیر، تلاش‌ های زیادی برای احیای آن صورت گرفته است. در حالی که در سال 2023 تنها حدود 16 درصد از جنگل اقیانوس اطلس باقی مانده است، بازدیدکنندگان هنوز هم می توانند بخشی از عظمت و شگفتی آن را در پارک ملی ایگواسو ببینند.
این پارک به دلیل جنگل های بارانی سرسبز، حیات وحش متنوع و سیستم آبشارهای دیدنی آبشار ایگواسو معروف است.
نوع جنگل: جنگل بارانی
به چه دلیل معروف است: زمانی دومین جنگل بارانی بزرگ بعد از آمازون بود، اکنون برای تلاش های احیای جنگل معروف است، آبشار ایگواسو (بزرگترین سیستم آبشار در جهان)
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: حیات وحشی مانند جگوار، شیر طلایی تامارین و توکان سینه قرمز، شگفتی های طبیعی مانند آبشار ایگواسو

8. پارک ملی ایگواسو (Iguaçu National Park)، برزیل


7. پناهگاه زیست‌ کره ریا لاگارتوس (Ría Lagartos Biosphere Reserve)، مکزیک
برای دیدن جنگلی با تنوع زیستی غنی در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، بازدیدکنندگان حتما باید از پناهگاه زیست‌ کره ریا لاگارتوس دیدن کنند. این پناهگاه بخشی از زنجیره بزرگتری از جنگل‌ های معروف به جنگل‌ های خشک یوکاتان است، منطقه‌ ای منحصر به‌ فرد که با خاک آهکی متخلخل، درختان خزان پذیر، گودال ها و تالاب‌ ها شناخته می‌ شود.
گردشگران از سرتاسر جهان می آیند تا شاهد جانوران منحصر به فرد این جنگل باشند که شامل کروکودیل ها، دم دراز ابرو فیروزه ای، طوطی گلو زیتونی و ایگوانای دم‌ برآمده سیاه است.
اما گل سرسبد این جنگل فلامینگوهای صورتی روشن هستند که در رودخانه ها و دریاچه ها جمع می شوند.
نوع جنگل: خزان پذیر، تالاب
به چه دلیل معروف است: فلامینگوهای صورتی روشن
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: حیات وحشی مانند دم دراز ابرو فیروزه‌ ای، طوطی گلو زیتونی، ایگوانای دم‌ برآمده سیاه و فلامینگو، زیست بوم منحصر به‌ فرد یوکاتان را ببینید.

7. پناهگاه زیست‌ کره ریا لاگارتوس (Ría Lagartos Biosphere Reserve)، مکزیک


 اسرار آمیز ترین جنگل های دنیا



6. پارک ملی آتشفشان ها، رواندا
پارک ملی آتشفشان ها نام مناسبی برای این پدیده شگفت انگیز زیست محیطی در رواندا است. این منطقه با هشت آتشفشان در مجاورت پارک، دارای خاک حاصلخیزی است که شرایط رشد عالی را برای یک جنگل بارانی انبوه فراهم می کند.
این اولین پارک ملی در آفریقا بود که در ابتدا برای محافظت از گوریل های کوهستانی در برابر شکارچیان خطرناک ایجاد شد. متاسفانه در زمان جنگ داخلی رواندا این پارک متروکه شد، اما در سال 1999 بازسازی شد و از آن زمان به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. بازدیدکنندگان این جنگل می توانند انواع مختلفی از جنگل ها را از جنگل بامبو گرفته تا جنگل های بارانی ببینند.
برخی از جانوران موجود در اینجا عبارتند از گاومیش آفریقایی، کفتار خالدار و فیل های آفریقایی. یکی از حیوانات خاص که واقعا بازدیدکنندگانی را که به اینجا می آیند مجذوب خود می کند، گوریل کوهستانی است. این پستاندار منحصر به فرد، با چشمان بسیار نافذ خود، زمانی تقریبا توسط شکارچیان از بین رفت.
در همین پارک ملی آتشفشان های رواندا بود که بوم شناس و دانشمند معروف دیان فوسی زندگی و مطالعه کرد و در نهایت برای این موجودات زیبا جان داد.
تلاش برای حفظ زیستگاه گوریل ها تا به امروز ادامه دارد. همچنین ابتکار عمل توسعه سال 2022 توسط دولت رواندا برای حفظ پارک و ایجاد مانع بزرگتر بین حیات وحش و سکونتگاه های انسانی محلی وجود دارد.
نوع جنگل: جنگل بارانی، جنگل بامبو
به چه دلیل معروف است: مجموعه ای از 8 آتشفشان مختلف
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: 8 آتشفشان مختلف، حیات وحشی مانند گوریل های کوهستانی و فیل های آفریقایی، گیاهان جنگل های بارانی و بامبو

6. پارک ملی آتشفشان ها، رواندا


5. جنگل دریایی بزرگ آفریقا، آفریقای جنوبی
یکی از جنگل‌ های واقعا غیرمتعارف و تماشایی، جنگل بزرگ آفریقا است. این جنگل مثل بقیه جنگل های این فهرست نیست؛ چرا که این یکی کاملا زیر آب است!  به جای درختان بلند، این جنگل از بامبوی دریا، گونه‌ ای بنیادی برای این اکوسیستم تشکیل شده است که از کف اقیانوس صخره‌ ای تا سطح زمین رشد می‌کند. این درخت می تواند تا ارتفاع 8 متر رشد کند!
این جنگل، علیرغم اینکه در اقیانوس قرار دارد، برای سلامت اکولوژیکی زمین بسیار مهم است. جنگل های کتانجک زیستگاهی غنی برای صدها گونه دریایی ایجاد می کنند، دی اکسید کربن را از جو جذب می کنند و به تثبیت امواج ورودی برای جلوگیری از ویران کردن خط ساحلی کمک می کنند.
بازدیدکنندگان اینجا می توانند از طریق غواصی با و بدون تجهیزات به این جنگل دسترسی داشته باشند. یکی از نمونه های معروف این جنگل در رسانه ها، مستند محبوب سال 2020، معلم اختاپوس من (My Octopus Teacher) است. برای دیدن مناظر خیره کننده از جنگل های بزرگ آفریقا، بازدیدکنندگان باید قبل از سفر مستند را تماشا کنند.
نوع جنگل: جنگل کتانجک
به چه دلیل معروف است: قرار گرفتن در محیط My Octopus Teacher
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: کتانجک های سر به فلک کشیده با ارتفاع 8 متر به عنوان گونه اساسی برای این اکوسیستم دریایی به حساب می آیند، حیات وحشی مانند کوسه پیژامه ای، کفال آفریقای جنوبی، ماهی سالمون کیپ و اختاپوس را ببینید.

5. جنگل دریایی بزرگ آفریقا، آفریقای جنوبی


4. پناهگاه حیات وحش بهیماشانکار (Bhimashankar Wildlife Reserve)، هند
منطقه حفاظت شده حیات وحش بهیماشانکار، بخشی از منطقه گات غربی هند، یکی از منحصر به‌ فردترین جنگل‌ هایی است که یک گردشگر می تواند از آن بازدید کند. این منطقه به عنوان یکی از متنوع ترین مکان های زیستی جهان شناخته می شود. در سالهای اخیر، این منطقه شاهد تلاش‌ های بازسازی گسترده برای احیای زمین‌ های جنگلی از دست رفته بوده است.
با صخره های سبز و آبشارهای جاری، این جنگل انبوه واقعا نفس هر گردشگری را در سینه حبس می کند. با این حال، بزرگترین جاذبه این پارک، آبشارهای آن نیست. آنچه گردشگران را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند درختان اسرارآمیزی است که در فصل بارانی موسمی تابستانی به رنگ سبز روشن می درخشند.
اگرچه این درختان مرموز و عجیب به نظر می رسند، اما کاملا مطابق با اکولوژی منطقه هستند. دانشمندان دقیقا می دانند که چه چیزی باعث درخشش آنها می شود. این به این دلیل است که درختان از قارچ های کوچک خزه مانندی پوشیده شده اند که درخششی زیست تابی (bioluminescent) از خود ساطع می کنند.
بازدیدکنندگان همچنین می‌ توانند طیف وسیعی از حیات وحش را از گراز وحشی، پانگولین و دم بلند خاکستری گرفته تا حتی ببرها در اینجا ببینند. آنها به خصوص باید مراقب سنجاب غول پیکر هندی باشند!
نوع جنگل: جنگل خزان پذیر، جنگل گرمسیری
به چه دلیل معروف است: درختان درخشان پوشیده از قارچ های زیست تابی
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: درختان درخشان، آبشارها، صخره‌ های سبز، حیات وحشی مانند ببر، سنجاب‌ های غول‌ پیکر هندی، پانگولین، گراز وحشی و پارس گوزن

4. پناهگاه حیات وحش بهیماشانکار (Bhimashankar Wildlife Reserve)، هند


3. جنگل های حرا، بلیز
یکی از مهمترین زیست کره هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، جنگل های حرا هستند که در جزایر گرمسیری یافت می شوند. یکی از بهترین مکان‌ های جهان برای دیدن جنگل‌های حرا، بلیز است. گردشگران می‌ توانند به هزاران درخت کرنا که در امتداد خط ساحلی رشد می‌ کنند نگاه کنند، درختانی که ریشه‌ های پیچ‌ خورده‌ شان در آبهای گل‌ آلود که محل زندگی بسیاری از گونه‌ های دریایی جزر و مدی هستند فرو می‌ روند.
این جنگل ها در طول تاریخ به دلیل جنگل زدایی ها با خطرات زیادی مواجه بوده اند. به طور سنتی، این کار برای ایجاد سواحل ماسه ای سفید زیبا برای بازدید گردشگران خارجی انجام می شد. با این حال با انجام این کار، سواحل با یک مشکل بی‌ سابقه رو به‌ رو شدند؛ به طوری که جزر و مد سواحل را از بین بردند و گاهی اوقات کل جزایر را ویران کردند!
این اتفاق به این دلیل رخ داد که جنگل‌ های حرا، که طراحان استراحتگاه آنها را ناخوشایند می‌ دانستند، عنصری کلیدی در جلوگیری از فرسایش خطوط ساحلی در اثر طوفان بودند. امروزه، این جنگل ها در حال کاشت مجدد هستند و به دلیل اهمیت بسیار زیادشان برای اکوسیستم محلی خود شناخته می شوند.
نوع جنگل: جنگل حرا
به چه دلیل معروف است: جلوگیری از فرسایش سواحل و عمل به عنوان محلی برای زندگی هزاران گونه دریایی
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: درختان کرنا در امتداد خط ساحلی، حیات وحشی مانند بی مهرگان دریایی، خرچنگ ها، میمون های جیغ کش، تاپیرها، مار بوآی پیچنده، کروکودیل ها و لاک پشت ها

3. جنگل های حرا، بلیز


2. جنگل سنگ‌ شده لسبوس (Lesvos Petrified Forest)، یونان
یکی از منحصر به‌ فردترین مناظر جهان، جنگل سنگ‌ شده لسبوس است که در جزیره لسبوس در یونان واقع شده است. این جنگل باستانی که زمانی سرسبز بود، 20 میلیون سال پیش در اوج خود بود، اما قربانی فعالیت های آتشفشانی این منطقه شد.
درختان سر به فلک کشیده نیمه گرمسیری در انفجار آذرآواری ماقبل تاریخ کاملا تبدیل به سنگ شده اند. با توجه به این فوران آتشفشانی، این جنگل اکنون به دلیل ارائه تصویر واضح تری از اکوسیستم های جنگلی میوسن در اختیار دانشمندان و باستان شناسان است.
امروزه این محل یک مقصد توریستی محبوب در لسبوس است و 150 درخت فسیل شده در سراسر این منطقه وجود دارد. گردشگران در اینجا می توانند از موزه تاریخ طبیعی در نزدیکی بازدید کنند تا ارزش این جنگل باستانی تازه کشف شده را بیشتر درک کنند.
نوع جنگل: جنگل سنگ شده از دوران میوسن
به چه دلیل معروف است: حفظ شدن به مدت 20 میلیون سال پس از یک انفجار آذرآواری
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: بیش از 150 اصله درخت سنگ شده باستانی، گیاهان و جانوران محلی لسبوس، موزه تاریخ طبیعی محلی

2. جنگل سنگ‌ شده لسبوس (Lesvos Petrified Forest)، یونان


1. جنگل ملی تونگاس (Tongass National Forest)، ایالات متحده آمریکا
جنگل ملی تونگاس، بزرگترین جنگل در ایالات متحده و از زمان اعلام حمایت های جدید در سال 2023 که از قطع درختان 9.3 میلیون جریبی پارک جلوگیری می کند، برای بسیاری از آمریکایی ها مورد کشف مجدد قرار گرفته است.
این پارک که در جنوب شرقی آلاسکا واقع شده است، به عنوان یکی از آخرین بخش های جنگل های بارانی معتدل کهنسال و قدیمی در جهان شناخته می شود. در میان سروهای قرمز مرتفع و صنوبر سیتکا، بازدیدکنندگان می توانند از دیدن طیف گسترده ای از حیات وحش طبیعی لذت ببرند.
برخی از گونه های زیستی این منطقه شامل خرس، عقاب، گوزن و گرگ است. ماهی قزل آلا نیز بومی این منطقه است و نسل‌ های بی‌ شماری است که مردم قوم اولیه تلینگیت (Tlingit) را برای نسل ها تغذیه کرده است. از آنجایی که این جنگل در ساحل قرار دارد، بازدیدکنندگان می‌ توانند حیات وحش دریایی را نیز در آبدره‌ های زیادی که این منطقه به آن مشهور است، ببینند.
حیواناتی مانند نهنگ اورکا و نهنگ گوژپشت این منطقه را فراموش نشدنی می کنند. بازدیدکنندگان همچنین باید مراقب آبشارهایی باشند که به ویژه در بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می رسند.
نوع جنگل: جنگل بارانی معتدل قدیمی
به چه دلیل معروف است: بزرگترین جنگل در آمریکا
در اینجا به دنبال چه چیزی باشیم: جنگل های بارانی معتدل کهنسال، گیاهانی مانند صنوبر سیتکا و سروهای قرمز، حیات وحشی مانند ماهی قزل آلا، گرگ، عقاب، خرس و گوزن، نهنگ و آبشارها

1. جنگل ملی تونگاس (Tongass National Forest)، ایالات متحده آمریکا


منبع: thetravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید