• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۶/۱۶   تعداد بازدید : 444   گروه مطلب : دیدنی ها


دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد

از توهمات شبح بروکن (Brocken specters) گرفته تا آبشارهای شکلاتی، جهان طبیعت پر از انواع پدیده های عجیب و غریب است. در اینجا ما توهم نوری را نشان می دهیم که ظاهرا دریاچه‌ ای را نشان می‌ دهد که در بالای اقیانوس شناور است.

دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد

جزایر فارو در مرکز یک مثلث ناهموار بین بالای اسکاتلند، ساحل شرقی ایسلند و غرب نروژ قرار دارد. این جزایر از حدود 750 جزیره تشکیل شده اند که شامل مجمع الجزایری خودگردان با 17 جزیره مسکونی است. این جزایر که زمانی صدها سال به نروژ تعلق داشتند، اکنون بخشی از پادشاهی دانمارک هستند. این جزایر بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای نروژ قرار دارند و هیچ نقطه ای در هیچ یک از جزایر بیش از 4.8 کیلومتر تا ساحل فاصله ندارد. در بالای یکی از این جزایر دریاچه سورواگسواتن (Sørvágsvatn) قرار دارد که به نظر می رسد بالای دریایی که زیر آن قرار گرفته معلق شده است.

دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد


 معرفی 10 دریاچه یخ زده برای باور زیبایی زمستان



دریاچه سورواگسواتن، که به نام لیتس واتن یا حتی «دریاچه بالای اقیانوس» نیز شناخته می‌ شود، بزرگترین دریاچه جزایر فارو است که در جزیره واگار قرار دارد. عکس های زیادی از دریاچه به گونه ای گرفته شده اند که به نظر می رسد این دریاچه در بالای اقیانوس معلق است و جلوه ای شبیه توهم نوری ایجاد می کند. در واقع، این دریاچه تنها 30 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن 3.4 کیلومتر مربع است.

دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد

این عکس‌ ها نشان می‌ دهند که چشم‌ انداز واقعا چقدر اهمیت دارد، زیرا می‌ توان دریاچه را طوری جلوه داد که در ارتفاع بیش از 30 متری بالای اقیانوس شناور است. آبشار بوسدالافسور (Bøsdalafossur) در تصویر سمت راست پایین بخشی از دریاچه را تشکیل داده و به آب اجازه می‌ دهد تا از لبه صخره به دریای پایین جریان یابد.

دریاچه ای که مانند یک استخر طبیعی بر فراز اقیانوس قرار دارد

جزیره واگار یک نقطه استراتژیک مهم در طول جنگ جهانی دوم داشت. در مدت اشغال جزایر فارو توسط بریتانیا، یک فرودگاه در غرب دریاچه ساخته شد که انگلیسی‌ ها می‌ توانستند کشتی‌ های جنگی آلمان را زیر نظر بگیرند. 
منبع: iflscience





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید