• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آخرین مکان های بکر روی زمین که ممکن است هرگز نبینید!

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۴/۵   تعداد بازدید : 441   گروه مطلب : دیدنی ها


آخرین مکان های بکر روی زمین که ممکن است هرگز نبینید!

اگر به نقشه نگاه کنید، ممکن است به نظر برسد که جهان مکان کوچکی است و تقریبا می توانید از هر گوشه آن دیدن کنید. با این حال، آیا می‌ دانستید که هنوز مکان‌ های بکر و دورافتاده‌ ای وجود دارند که هنوز عنوان بکرترین نقاط زمین را برای خود حفظ کرده اند. اگر مجذوب آنها شده اید، در اینجا آخرین مکان های بکر روی زمین وجود دارد که می توانید از آنها شگفت زده شوید.

1. هانگ سون دونگ (Hang Sơn Đoòng)، ویتنام
این یکی از بزرگترین غارهای طبیعی جهان است. این غار اولین بار در سال 1990 کشف شد و در سال 2009 به طور رسمی مورد کاوش قرار گرفت. این غار به دلیل وجود رودخانه رائو تونگ (Rao Thuong) شکل گرفته و آن را شکل داده است. جالب است بدانید که استالاگمیت ها از چکیدن قطرات آب از سقف غار به وجود آمده اند، در حالی که گذرگاه اصلی بیش از 1.8 متر طول دارد و ارتفاع سقف ها تا 200 متر می رسد. این غار طبیعی به قدری بزرگ است که می تواند حتی یک آسمان خراش نیویورک را هم در خود جای دهد.

1. هانگ سون دونگ (Hang Sơn Đoòng)، ویتنام


2. جزایر راک (Rock Islands)، پالائو
445 جزیره آهکی خالی از سکنه که می توان در اینجا شاهد آنها بود، در اثر فعالیت های آتشفشانی تشکیل شده اند که اشکال قارچ مانند خیره کننده ای دارند. اینها توسط صخره های مرجانی احاطه شده اند و بر فراز تالاب های فیروزه ای قرار گرفته اند که منظره ای چشمگیر را بوجود آورده اند. این جزایر محل زندگی مجموعه عظیم متنوعی از گیاهان و حیات وحش و همچنین ده ها گونه کوسه است. محیط اینجا سرسبز و در عین حال خشن است، در حالی که طبق اسناد، تنها نشانه سکونت انسان در اینجا مربوط به 3100 سال قبل از میلاد است.

2. جزایر راک (Rock Islands)، پالائو


 با یکی از مکان های بکر و افسانه ای جهان در ایرلند شمالی آشنا شوید



3. فیوردلند (Fiordland)، نیوزلند
فیوردلند توسط کوه های شیب دار و پوشیده از برف، دریاچه های عمیق و آبشارها احاطه شده و هرگز جمعیت دائمی قابل توجهی نداشته است و تقریبا بکر مانده است. حتی مردم بومی مائوری فقط برای شکار، ماهیگیری و جمع آوری سنگ یشم گرانبها از این قسمت از نیوزلند دیدن کردند. فیوردلند بزرگترین پارک ملی این کشور و یکی از بزرگترین پارک‌ های جهان است.

3. فیوردلند (Fiordland)، نیوزلند


4. جنوبگان
جنوبگان شاید بهترین مقصد بکری است که باید در طول زندگی از آن بازدید کرد. این قاره نه تنها خشن است، بلکه دارای منظره ای متروکه است. با این حال، بیش از یک دلیل برای بازدید از این مکان وجود دارد. وقتی اینجا هستید، تماشای کوه‌های یخی کم ارتفاع و باشکوه را از دست ندهید، مدتی را با شیرهای دریایی تنبل بگذرانید و گوش دادن به صدای هیچ چیز را تجربه کنید.

4. جنوبگان


5. نوناووت (Nunavut)، کانادا
پارک ملی آیویتوک (Auyuittuq National Park)، که به معنی "سرزمینی که هرگز ذوب نمی شود" است، یکی از دیدنی ترین شگفتی های نوناووت است. در اینجا می‌توانید یخچال‌ های متعدد، دره‌ های عمیق و قله‌ های ناهموار را مشاهده کنید، در حالی که کوهنوردان می‌ توانند دقیقا از مدار شمالگان عبور کنند و در تابستان از گذرگاه 60 متری آکشایوک عبور کنند. جدای از این، کوه‌ ها و آبدره‌ ها، دریاچه‌ ها و رودخانه‌ ها و همچنین سه منطقه دیگر در این قلمرو وجود دارد که دارای سرزمین‌ های متمایز است.

5. نوناووت (Nunavut)، کانادا







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید