• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت مکان که می توانید آبی ترین آب های جهان را ببینید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۳/۲۳   تعداد بازدید : 847   گروه مطلب : دیدنی ها


هفت مکان که می توانید آبی ترین آب های جهان را ببینید

وقتی نوبت به تماشای برخی از بهترین‌ های طبیعت می رسد، هیچ چیز مانند ایستادن در مقابل یک پهنه آبی شفاف و درخشان نیست. بازدید از آب‌ های زیبا می‌ تواند برخی از بهترین و تاثیرگذارترین لحظات هر تعطیلات باشد. از دریاچه‌های کرواسی گرفته تا گودال آب در ساموآ، در اینجا می‌ توانید برخی از آبی‌ ترین آب‌ های جهان را ببینید.

دریاچه پیتو (Peyto Lake)، آلبرتا، کانادا
برای بازدید از یک دریاچه آبی درخشان و خیره کننده، تنها کافی است به دریاچه پیتو آلبرتا بروید. این دریاچه آب شیرین طبیعی که در پارک ملی بنف کانادا قرار دارد، محصول ذوب یخچال های طبیعی است. بقایای یخچال که به راک فلور (rock flour) معروف است از کوارتز و کلسیت تشکیل شده است و رنگ دریاچه را تغییر می دهد، بطوری که به کل سطح آن درخشندگی و زیبایی خاصی می بخشد. بازدیدکنندگان در پارک ملی بنف باید از Icefields Parkway به سمت Bow Summit بروند، جایی که می‌ توانند مسیر دریاچه پیتو را پیاده روی کنند و از مناظر دیدنی آن لذت ببرند.

دریاچه پیتو (Peyto Lake)، آلبرتا، کانادا


دریاچه پنج گل (Five-Flower Lake)، پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou National Park)، چین
دریاچه پنج گل یک مجموعه آبی است که باید آن را ببینید تا باور کنید. آب آن به قدری شفاف است که تا ته دریاچه را کاملا می توان مشاهده کرد. پارک ملی جیوژایگو مملو از دریاچه ها و آبشارهای زیبا است، اما هیچ یک از آنها نمی توانند با آب آبی و تماشایی دریاچه پنج گل رقابت کنند، جایی که بازدیدکنندگان می توانند به آب نزدیک شوند و مستقیما عمق 5 متری آن را ببینند. بسته به نقطه دید بازدیدکننده، آب ممکن است فیروزه ای، آبی یاقوت کبود، سبز یا حتی نارنجی باشد.

دریاچه پنج گل (Five-Flower Lake)، پارک ملی جیوژایگو (Jiuzhaigou National Park)، چین


پارک ملی دریاچه های پلیتویس (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
بزرگترین پارک ملی کرواسی نه تنها یک دریاچه آبی فوق‌ العاده، بلکه یک سیستم دریاچه‌ ای کامل را در خود جای داده است که شامل 16 دریاچه زیبا و منحصر به فرد آبی است. این سیستم دریاچه که از طریق آبشارها و مسیرهای رو و زیر زمین به هم متصل است، 70 هزار هکتار پارک ملی را پوشش می دهد. این دریاچه ها که در سال 1949 به عنوان پارک ملی و در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کرواسی هستند و هر ساله پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر هستند. با وجود 16 دریاچه، 7 مسیر پیاده روی و 2 ورودی، تجربه بازدید از این پارک برای هر گردشگری خوشایند است.

پارک ملی دریاچه های پلیتویس (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی


 با 15 شهر دارای آبی ترین آسمان در جهان آشنا شوید



دریاچه کریتر (Crater Lake)، پارک ملی دریاچه کریتر، اورگان
نزدیک به 8000 سال پیش، یک فوران آتشفشانی باعث فرو ریختن یک قله کوه شد و در نتیجه دهانه ای آتشفشانی بوجود آمد که هنوز هم پابرجاست. دریاچه کریتر که با چیزی غیر از برف و باران پر نشده است، هم عمیق‌ ترین دریاچه در ایالات متحده است و هم به طرز باورنکردنی، اغلب پوشیده از ابرهایی است که آن را نامرئی می‌ کنند. این دریاچه 8 کیلومتر در 9.5 کیلومتر وسعت دارد و عمق متوسط آن 344.5 متر است. در روزهای قابل رویت، دریاچه آبی، درخشان و بکر است. این دریاچه در پارک ملی دریاچه کریتر واقع شده است و علاوه بر امکان پیاده روی، ماهیگیری و اسکی کردن در اطراف دریاچه، بازدید از آن به تنهایی یک نقطه برجسته تعطیلات است.

دریاچه کریتر (Crater Lake)، پارک ملی دریاچه کریتر، اورگان


خلیج هاناوما (Hanauma Bay)، اوآهو (Oahu)، هاوایی
خلیج هاناوما یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جزیره اوآهو است و دلیل خوبی هم دارد. این خلیج خمیده مجموعه ای باورنکردنی از جانداران دریایی را در خود جای داده است که آن را به مکانی محبوب برای غواصی تبدیل می کند. این نام از هانا، کلمه هاوایی به معنی خلیج و اوما گرفته شده است، که اشاره ای به منحنی های قایق های بومی دارد. در تلاش برای حفظ زیبایی طبیعی خلیج، بازدیدکنندگان باید از قبل، یکی از چند صد بلیط موجود در هر روز را رزرو کنند. از زیبایی‌ های آب‌ های آبی جزیره لذت ببرید و در عین حال در مورد تلاش‌ های مردم محلی برای حفاظت از محیط زیست و غواصی در سواحل، بیشتر بیاموزید.

خلیج هاناوما (Hanauma Bay)، اوآهو (Oahu)، هاوایی


دریاچه تاهو (Lake Tahoe)، کالیفرنیا/نوادا
این دریاچه بزرگ آب شیرین در مرز کالیفرنیا و نوادا قرار گرفته و 35 کیلومتر طول و 17 کیلومتر عرض دارد. دریاچه تاهو با عمق 493.5 متر دهمین دریاچه عمیق جهان است. تقریبا نیمی از باران و برف حوضچه تاهو که توسط کوه‌ های زیبای سیرا نوادا احاطه شده است، مستقیما در دریاچه فرو می ریزد و به آب‌ های آبی شفاف آن اضافه می‌ کند.

دریاچه تاهو (Lake Tahoe)، کالیفرنیا/نوادا


گودال اقیانوسی توسوآ (To-Sua Ocean Trench)، ساموآ
دلیلی وجود دارد که هزاران بازدید کننده در سال به معروف ترین استخر طبیعی در ساموآ سفر می کنند. توسوآ که به معنی سوراخ بزرگ است، آب شور طبیعی بوده و تا حد ممکن آبی است. بازدیدکنندگان با پیاده‌ روی در مسیرهای کنار صخره به یک گودال شنا دسترسی پیدا می‌ کنند، جایی که آنها می‌ توانند از نردبان موجود پایین بروند یا برای افراد ماجراجو، از بالای یک صخره به ارتفاع تقریبا 30 متر به داخل آب بپرند. سپس شناگران می توانند از طریق یک گودال غار مانند که مستقیما به اقیانوس باز می شود از استخر خارج شوند.

گودال اقیانوسی توسوآ (To-Sua Ocean Trench)، ساموآ


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید