• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 18 شهر ساحلی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۲/۲/۱۱   تعداد بازدید : 731   گروه مطلب : دیدنی ها


با 18 شهر ساحلی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید

از خیابان‌ های سنگ‌ فرش شده گرفته تا سواحل با ماسه های سفید، شهرهای ساحلی کوچک جذابیت بی نظیر و مقاصد گردشگری محبوبی دارند. جو عجیب و غریب و خطوط ساحلی بکر این شهرها، به شما این حس را می دهد که باید تنها فردی در جهان باشید که این تکه های کوچک بهشت را کشف می کند. خوشبختانه، در سراسر جهان شهرهای زیادی وجود دارند که تجربه فرهنگ اصیل را با جنبه ای از تجمل ارائه می دهند. بیایید 18 مورد از این شهرهای ساحلی زیبا را که باید در سراسر جهان بازدید کنید، بررسی کنیم.

1. لورتو (Loreto)، مکزیک
برای تجربه فرهنگ اصیل مکزیک، لورتو بهترین شهر ساحلی کوچک است. این شهر که در حدود 480 کیلومتری شمال کابو سن لوکاس قرار دارد، آرام، عجیب و لذت بخش است. جذابیت این منطقه را می توان در خیابان های سنگفرش شده، رستوران های خانوادگی و مرکز تاریخی شهر یافت. پارک ملی دریایی لورتو با بیش از 800 گونه ماهی و موجودات دریایی یکی از مهم ترین پناهگاه های مکزیک است. برای کاوش شهر، پیاده‌ روی به همراه یک راهنما را انتخاب کنید که مناظری خیره‌ کننده از دریای کورتز و صخره‌ های ناهمواری که از آن بیرون آمده اند را به شما ارائه می‌ دهد. اگر در ماه ژانویه یا مارس به این شهر سفر کردید، در یک تور تماشای نهنگ شرکت کنید تا نگاهی اجمالی به نهنگ‌ های گوژپشت و آبی داشته باشید که به شبه جزیره باجا مهاجرت می‌ کنند.

1. لورتو (Loreto)، مکزیک


2. سایولیتا (Sayulita)، مکزیک
دهکده سایولیتا در سواحل اقیانوس آرام مکزیک به دلیل ویژگی هایی مانند ماهیگیری و موج سواری در سطح جهانی شناخته شده است. این شهر ساحلی که یک ساعت رانندگی از پورتو والارتا فاصله دارد، فضای ساحلی آرام با فرهنگ و ویژگی های منحصر به فرد دارد. خیابان‌ های سنگ‌ فرش‌شده مملو از گالری‌ های هنری، فروشگاه‌ های محلی، و رستوران‌ های آن بی نظیر است. آب های سواحل مملو از موج سواران، از همه سطوح مبتدی تا حرفه ای است. شما می توانید بسیاری از مدارس موج سواری را پیدا کنید که آموزش ارائه می دهند. هنر هویچول (Huichol) نیز در سایولیتا محبوب است. هویچول، یکی از چهار قوم بومی در ریویرا نایاریت، از نوادگان مستقیم آزتک ها هستند. می توانید آثار هنری منحصر به فردی را بیابید که داستانی تاریخی یا اسطوره ای را روایت می کنند.

2. سایولیتا (Sayulita)، مکزیک


3. پلاسنیکا (Placencia)، بلیز
این شهر ساحلی در ساحل دریای کارائیب در بلیز دارای سواحلی به طول 26 کیلومتر است. پلاسنیکا یکی از محبوب ترین مقاصد بلیز برای کسانی است که به دنبال یک شهر ساحلی هستند. این شهر همه چیز از ماهیگیری گرفته تا فعالیت های آبی و ویرانه های مایاها و جنگل های استوایی را در خود جای داده است. به کایاک سواری، ماهیگیری، یا غواصی با کوسه های سفید بروید. همچنین استراحتگاه‌ های ساحلی لوکس، رستوران‌ های درجه یک و بارهای ساحلی سرگرم‌ کننده نیز وجود دارد. اما همه اینها بر حس عجیب آن تاثیری نداشته است. رستوران‌ های آرام با میزهای روی ماسه ها، خرچنگ سرو می‌ کنند که یک غذای اصلی در این منطقه است. یکی از نکات برجسته شهر این است که می توانید از مسافرخانه ترتل (Turtle Inn) که متعلق به فرانسیس فورد کاپولا است، بازدید کنید. 

3. پلاسنیکا (Placencia)، بلیز


4. تاماریندو (Tamarindo)، کاستاریکا
شهر ساحلی محبوب تاماریندو در استان گواناکاست، در سواحل اقیانوس آرام کاستاریکا واقع شده است. این مکان مخصوص موج‌ سواری، ماهیگیری ورزشی، غواصی و حمام آفتاب گرفتن است. با انجام برخی از فعالیت‌ های هیجان‌ انگیز مانند قایقرانی، غواصی، پیاده‌ روی در کوه آتشفشان و زیپ لاین، از این شهر لذت ببرید و منطقه را کاوش کنید. همه آنها را می توانید در یک تور با راهنما انجام دهید. اگر بین اکتبر و مارس بازدید کنید، تورهای لانه لاک پشت با راهنما نیز وجود دارد. پارک ملی دریایی لاس بالاس (Las Baulas) بزرگترین محل لانه سازی لاک پشت های چرمی در معرض خطر انقراض در جهان است. رستوران‌ های تاماریندو غذاهایی از جمله تاکو، بوریتو و برنج و لوبیا را با مرغ یا میگو سرو می‌ کنند.

4. تاماریندو (Tamarindo)، کاستاریکا


 با 18 شهر ساحلی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید (قسمت دوم)



5. پاراکاس (Paracas)، پرو
پاراکاس که در ساحل غربی پرو واقع شده است به خاطر سواحلش معروف است. در حین لذت بردن از ماسه و آب‌ های کریستالی، می‌ توانید شیرهای دریایی، پلیکان‌ ها و پنگوئن‌ های هومبولت را ببینید که زیستگاه همگی آنها در این شهر است. تورها شما را از نزدیک با این موجودات باورنکردنی در زیستگاه های طبیعی خود آشنا می کنند. یک تجربه منحصر به فرد، یک شمعدان عظیم است که در کنار صخره ای به نام پاراکاس کاندلابرا حک شده است. هیچ کس نمی داند این یادگاری از یک تمدن باستانی، چگونه و چرا به آنجا رسیده است. یک غذای محبوب این شهر سویچه است که یک غذای دریایی بسیار تازه است و به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. 

5. پاراکاس (Paracas)، پرو

6. استوریل (Estoril)، پرتغال
شهر ساحلی استوریل تنها در فاصله 40 دقیقه از لیسبون در پرتغال قرار دارد. این شهر آرام که زمانی مقصدی برای افراد سلطنتی و افراد مشهور بود، برای فرار از شلوغی شهرهای بزرگ بسیار مناسب است. سواحل نرم و ماسه ای آن امکان آفتاب گرفتن یا صرف غذا و نوشیدنی را در یکی از رستوران‌ هایی که در آن قرار دارند، فراهم می کند. طرفداران ورزش از دیدن مسابقه اتومبیلرانی، مسابقه تنیس یا مسابقه فوتبال لذت خواهند برد. البته باید به جیمز باند هم اشاره کنیم. یان فلمینگ، خالق این شخصیت، زمانی که در هتل استوریل پالاسیو اقامت داشت، ایده خلق 007 به ذهنش رسید. جیمز باند و اولین کتاب او، کازینو رویال از محیط و جاسوسانی که در آنجا ملاقات کرد الهام گرفتند. علاوه بر این، بخش‌ هایی از فیلم سرویس مخفی اعلیحضرت، در اینجا فیلمبرداری شد.

6. استوریل (Estoril)، پرتغال


7. پلیموث (Plymouth)، انگلستان
پلیموث شهری بندری در جنوب غربی انگلستان است که به‌ خاطر میراث دریایی و خیابان‌ های سنگ‌ فرش شده جذابش معروف است. شهرت اصلی این شهر به دلیل مکانی بود که می‌ فلاور در سال 1620 با 102 زائر از آنجا به سمت آمریکا حرکت کرد. بازدید از برج اسمیتون نگاهی اجمالی از عکس های گذشته این شهر را به شما می دهد. از آکواریوم ملی دریایی دیدن کنید و بیش از 5000 موجود اقیانوسی از جمله کوسه ها و سفره ماهی ها را ببینید. گشتی در کارخانه تقطیر پلیموث بزنید و از این قدیمی‌ ترین کارخانه تقطیر انگلستان که در سال 1793 تاسیس شده است بازدید کنید. در حالی که این شهر ساحلی است، می‌ توانید حومه شهر را نیز کاوش کنید یا از طریق بسیاری از مغازه‌ های شهر عتیقه جات بخرید.

7. پلیموث (Plymouth)، انگلستان


8. پورتوفینو (Portofino)، ایتالیا
دهکده ماهیگیری پورتوفینو در ریویرا ایتالیا واقع شده است. این یکی از محبوب‌ ترین شهرهای تفریحی است که ثروتمندان و افراد مشهور از آن بازدید می‌ کنند، اما همچنان جذابیت خود را به عنوان یک دهکده ماهیگیری حفظ کرده است. این شهر به‌ دلیل ساختمان‌ های رنگارنگ منحصر به‌ فردش که در کنار ساحل بندر پر از قایق‌ های تفریحی و قایق‌ های ماهیگیری قرار دارد، شناخته شده است. با بازدید از قلعه براون و کلیسای سن مارتینو، با تاریخ منطقه آشنا شوید. غواصان این فرصت نادر را دارند که از ارتفاع 17 متری شیرجه بزنند تا مسیح آبیس (Christ of the Abyss) را ببینند، مجسمه ای برنزی به ارتفاع 2.4 متر که در سال 1950 به یاد اولین غواص ایتالیایی که در آنجا جان باخت، در آنجا قرار داده شد. همچنین تعداد زیادی رستوران شگفت انگیز و فروشگاه های زیبا برای کسانی که ترجیح می دهند در ساحل بمانند وجود دارد.

8. پورتوفینو (Portofino)، ایتالیا


9. سیدی بو سعید، تونس
خیابان های سنگفرش و خانه های آبی و سفید، شهر سیدی بو سعید در تونس را فراموش نشدنی کرده اند. این شهر آفریقایی بر فراز یک صخره قرار دارد و مشرف به دریای مدیترانه است. در امتداد خیابان‌ ها، کافه‌ های فضای باز، گالری‌ های هنری و فروشگاه‌ های محلی را خواهید دید. مکان محبوب برای تماشا کردن منظره خلیج تونس از فانوس دریایی است. هتل های زیادی برای انتخاب وجود ندارد، اما یکی از محبوب ترین آنها La Villa Bleue است که فقط 13 اتاق، یک رستوران عالی، یک استخر با منظره دریا و یک اسپا دارد. جای خود را زودتر رزرو کنید. 

9. سیدی بو سعید، تونس

منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید