• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چگونه یک آخر هفته فوق العاده را در شهر زیبای گرجستان، تفلیس بگذرانیم

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۶/۲۲   تعداد بازدید : 1529   گروه مطلب : ایده های سفر


چگونه یک آخر هفته فوق العاده را در شهر زیبای گرجستان، تفلیس بگذرانیم

گرجستان درست در مرز بین اروپای شرقی و آسیا قرار گرفته است، اما از نظر سیاسی فقط به قاره اروپا تعلق دارد. گرجستان دقیقا همان چیزی را که از یک کشور در تقاطع قاره ها و فرهنگ ها انتظار دارید ارائه می دهد، مانند تاریخ غنی، شهرهای باستانی، ترکیبی جذاب از سنت ها و فرهنگ و پیشرفت خوب در زندگی مدرن. تفلیس پایتخت، شهری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که نه تنها دروازه ورود به گرجستان است، بلکه مکانی عالی برای گذراندن یک تعطیلات آخر هفته باورنکردنی است.
مناظر اصلی این شهر که بسیار مناسب پیاده‌ روی است را می توان به راحتی با پای پیاده تماشا کرد و به گشت و گذار در آن پرداخت و مکان های زیادی نیز برای نوشیدن قهوه در طول مسیر وجود دارد. مکان‌ های تاریخی مانند کاروانسراهای قدیمی وجود دارد که قدمت آنها به دوران جاده ابریشم تفلیس باز می‌ گردد. در این شهر هنر مدرن وجود دارد، به‌ ویژه هنر خیابانی شگفت‌ انگیز گوشا، که گربه‌ ها و تصاویر عجیب و غریب آن تقریبا هر گوشه شهر را زینت می‌ دهند و یک منظره غذایی غرورآفرین نیز وجود دارد. مهمتر از همه، وقتی آنجا هستید زندگی ارزان است و نوشیدنی محلی هم فوق العاده است. چه چیز دیگری می توانید از استراحت در یک شهر بخواهید؟

کارهایی که باید در تفلیس انجام دهید
تفلیس که در سال 458 پس از میلاد تاسیس شد، طیف وسیعی از مکان‌ های تاریخی را ارائه می‌ کند، اما بیشتر به خاطر جاده ابریشم و حمام‌ های گوگردی‌ اش که بر روی چشمه‌ های آب گرم ساخته شده‌ اند، مشهور است که در طول قرن‌ ها استخوان‌ درد بسیاری از مسافران محتاط را تسکین داده است. تپه طبیعی در امتداد تنگه رودخانه هم به جذابیت بیشتر آن می افزاید.

به قلعه ناریکالا صعود کنید
تاریخچه این قلعه باستانی که در قرن چهارم تاسیس شده است، ایده ای از نیروهایی که تفلیس را تشکیل داده اند به شما می دهد. گفته می شود نام ناریکالا یا از کلمه فارسی ارگ گرفته شده است یا از مغول ها که در زبان آنها به معنای "قلعه کوچک" است. این قلعه چشمگیر بعدا توسط اعراب در قرن هفتم و هشتم توسعه یافت، اما در سال 1827 در اثر زلزله تا حدی ویران شد و در سال 1996 بازسازی شد.
نکته: می توانید از یک طرف در باغ های گیاه شناسی قدم بزنید یا در طرف دیگر از شهر قدیمی بازدید کنید، یا از پارک رایک (Rike) در سمت دیگر رودخانه سوار تله کابین شوید و از مناظر در طول مسیر لذت ببرید. قیمت آن تقریبا 30 سنت است.

به قلعه ناریکالا صعود کنید

در حمام گوگردی خود را بشویید
بر خلاف حمام های ترکی، ورود به حمام های گوگردی در تفلیس کمی شجاعت می خواهد و بهتر است به خاطر داشته باشید که اینها حمام های عمومی هستند که هدفشان تمیز کردن مردم به جای ماساژ دادن آنها است. گفته می‌ شود در طول سالها، حمام‌ ها، مانند حمام زیبای چرلی-آبانائو با نمای بیرونی خود که به رنگ فیروزه‌ ای کاشی‌ کاری‌ شده، مورد توجه توریست‌ ها قرار گرفته‌ اند تا مفهومی جدید ایجاد کنند و اکنون ماساژ و درمان‌ های آبگرم را ارائه می‌ دهند. همراه با اتاق های عمومی، با پرداخت کمی هزینه اضافی، می توانید از یک اتاق خصوصی استفاده کنید و اجازه دارید بیکینی به تن داشته باشید. البته حتما از یک بیکینی قدیمی استفاده کنید که ممکن است کثیف شود، چرا که آب چشمه کمی باعث لکه دار شدن لباس می شود.
نکته: در یکی از اتاق های خصوصی زیبا که برای یک، دو یا چند نفر جا دارد از خود پذیرایی کنید و از یک لایه بردار کیسی (kisi) بخواهید که پوستی نرم برای شما ایجاد کند.

کاوش در شهر قدیمی
حمام‌ های مختلف را می‌ توان در بخش قدیمی تفلیس به نام آبانوتوبانی یافت که مسیرهای اریب و شیبدار و خانه‌ های زیبا با بالکن‌ های دیدنی بر آن حاکم است. در اینجا می‌ توانید فروشگاه‌ های کوچک، کافه‌ ها و گالری‌ های هنری مانند گالری 27 را پیدا کنید که وسایل هنری و صنایع دستی محلی را می‌ فروشند. 
نکته: در میدان بازار توقف کنید، بازاری زیرزمینی که مملو از غذاهای محلی، از نوشیدنی های عالی گرفته تا عسل، هنر و سوغاتی است.

از روی رودخانه کورا عبور کنید
برای تماشای بهتر تفلیس مدرن، از پل صلح عبور کنید، یک پل مدرن فوق‌ العاده زیبا بر روی رودخانه متکواری (Mtkvari) که به نام رودخانه کورا نیز شناخته می‌ شود. این پل به بخش قدیمی تفلیس با پارک رایک می پیوندد که نه تنها نقطه شروع تله کابین است، بلکه با معماری مدرن نیز احاطه شده است. از زیر پل بعدی، پل متخی که پادشاه واختنگ گرگاسالی هم با اسب نجیبش از آن عبور کرد، می‌ توانید سوار بر یک قایق کوچک شوید که شما را به بالا و پایین رودخانه می‌ برد و به شما امکان می‌ دهد شهر را از زوایای مختلف ببینید.
نکته: محل توقف‌ قایق درست زیر ایستگاه گردشگری اتوبوس دو طبقه WST است که راهی عالی برای دیدن تفلیس خارج از محدوده پیاده روی شهر قدیمی است. آنها سه مسیر مختلف دارند که یکی از آنها شامل تله کابین ریلی تفلیس است.

از روی رودخانه کورا عبور کنید

در بازار درای بریج (Dry Bridge) خرید کنید
بازار درای بریج یک مکان سرگرم کننده برای خرید است، بازاری که هر روز فعال است اما در آخر هفته ها بهترین حالت خود را دارد. این مکان اساسا بازاری است که در آن می‌ توانید همه چیز را از فرش، اشیای گرانقیمت، یادگاری‌ های قدیمی دوران شوروی، آثار هنری و صنایع دستی و تقریبا همه چیز را در آن پیدا کنید. این بازار جذاب و خرید در آن ارزان است و ارزش چانه زدن دارد.
نکته: بازار در دو پارک در دو انتهای پل گسترده شده است؛ پارک 9 مارس، که مملو از صنایع دستی از جمله روسری های ابریشمی رنگ شده با دست و آثار هنری است و پارک ددائنا (Dedaena) که یک بازار کتاب دارد و کتاب های قطوری را به تمام زبان ها به فروش می رساند.

در بازار درای بریج (Dry Bridge) خرید کنید


 هفت کار به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید



برج ساعت کج را پیدا کنید 
با نگاهی به، به اصطلاح برج کج تفلیس، ممکن است فکر کنید که این برج ساعت به دلیل قدیمی بودن شروع به کج شدن کرده است. اما اینطور نیست، قدمت این مکان دیدنی تفلیس تنها به سال 2010 بر می‌ گردد، زمانی که عروسک‌ گردان رزو گابریادزه، در حال بازسازی تئاتر خیمه شب بازی‌ اش بود و به این فکر افتاد که تغییراتی ایجاد کند که خیلی زود به بحث داغ شهر تبدیل می‌ شد. این ویژگی بسیار بامزه و فتوژنیک است و مطمئنا به زیبایی محیط اطراف می افزاید.

برج ساعت کج را پیدا کنید

رستوران های تفلیس
خینکالی، خاچاپوری و چرچخلا احتمالا شناخته شده ترین غذاهای گرجی هستند که در تفلیس با آن ها روبرو خواهید شد. غذاهای این شهر دلچسب، پر کالری و خوب هستند. این غذاها چنان مایه مباهات گرجستان هستند که تصاویر آنها را بر روی تی شرت، جوراب، آهنربای یخچال و غیره پیدا می کنید.

رستوران های تفلیس

کافه انتری (Entrée Café)
کافه انتری یک مکان کوچک عالی برای صرف صبحانه با قهوه مناسب است و همچنین دارای مجموعه ای از صبحانه و شیرینی های محلی و بین المللی است. نان لواش آن با آجیل واقعا فوق العاده است.

کرنر بای ایلون (Corner By Eleven)
این رستوران مدرن، درست در نزدیکی میدان آزادی، غذاهای تلفیقی گرجستانی سرو می‌کند که عمدتا غذاهای سنتی اما با تاثیر اروپایی کمتر است و یک تراس عالی برای تماشای مردم دارد.

هتل های تفلیس
تفلیس به عنوان یک پایتخت، طیف وسیعی از اقامتگاه‌ ها، از هتل‌ های مجلل تا خوابگاه‌ ها را ارائه می‌ دهد که همگی به خوبی ارائه شده و بسیار مقرون به صرفه‌ تر از سایر پایتخت‌ های اروپایی هستند.

هتل ماریوت تفلیس
این مکان تاریخی و باشکوه که در زیباترین بلوار شهر خیابان روستاولی قرار دارد، یک هتل دوست‌ داشتنی با ۱۶۱ اتاق و سوئیت با یک حیاط عالی و یک بار زیبا است که در بهترین موقعیت مکانی تفلیس، در فاصله چند قدمی شهر قدیمی و نزدیک میدان آزادی، اپرا و موزه های مختلف قرار دارد.
شوتا ات روستاولی (Shota@Rustaveli)
چند قدمی هتل ماریوت تفلیس، درست خارج از خیابان روستاولی، شوتا یک مکان کوچکتر و کمتر سنتی است با همان موقعیت مکانی عالی، اما طراحی تمیزتر، غیرمعمول‌ تر و هنرمندانه‌ تری دارد، اتاق‌ ها مطبوع و روشن هستند و هتل دارای یک بار کوچک دوست‌ داشتنی است که در آن می‌ توانید از غذاهای گرجستانی لذت ببرید.

هتل ماریوت تفلیس

میهمانخانه فابریکا
در طرف دیگر رودخانه و بسیار جدیدتر و بزرگتر از این دو هتل، فابریکا یک میهمانخانه مختص افراد پیر و جوان است که می‌ توانند با قیمت ارزان تر به اینجا بیایند، اقامت کنند و از هنر خیابانی که بیرون ساختمان را زینت بخشیده و همچنین از طراحی مینیمالیستی و فضای داخلی آن لذت ببرند. حتی بهتر از آن اینکه همه اتاق‌ ها خوابگاه نیستند، بنابراین اگر نمی‌ خواهید اتاق خود را با کسی به اشتراک بگذارید، می‌ توانید یک اتاق خصوصی رزرو کنید.
نکته: در حالی که تفلیس اکنون یکی از پایتخت های اروپایی مورد علاقه من است، دیگر شهرهای گرجستان هم وجود دارند که باید در نظر گرفت.

میهمانخانه فابریکا

بنابراین، سعی کنید از تفلیس به عنوان یک پایگاه استفاده کنید، از یک آخر هفته طولانی لذت ببرید، شهر را کاوش کنید، اما بعد از آن اگر وقت دارید، بیشتر به دیگر نقاط گرجستان بروید. کوه‌ ها، دریای سیاه، حومه‌ ای باورنکردنی مملو از دهکده‌ های کوچک و زیبا، غار-شهر باستانی اوپلیستیسیخ (Uplistisikhe) و فرصت‌ هایی نیز برای سفر در مسیرهای قدیمی جاده ابریشم وجود دارد.
با تورهای یک روزه از تفلیس می توان مکان های زیادی را دید و کاوش کرد، اما در حالت ایده آل، باید یک ماشین اجاره کنید و به گشت و گذار در این کشور بروید. این یک کشور امن است با مردمی واقعا صمیمی که از غریبه ها بسیار استقبال می کنند.

منبع: travelawaits






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید