• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بحرین، جواهر خاورمیانه را بیشتر بشناسید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۲   تعداد بازدید : 1990   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


بحرین، جواهر خاورمیانه را بیشتر بشناسید

بحرین که به لحاظ استراتژیک در منطقه عربستان واقع شده است، کشوری است که به خاطر ادویه ها و سنت هایش مشهور است. امروزه ما بحرین را به عنوان یک کشور اصلی تولیدکننده نفت می شناسیم، اما آیا می دانید منبع درآمد این کشور در دوران گذشته چه بوده است؟ این کشور به خاطر مرواریدهای نفیسش که از طریق بنادرش به سرتاسر جهان ارسال می شد، شهرت داشت.
با گذشت زمان، کاهش نفت به آرامی در حال رخ دادن است و بنابراین دو بخش عمده، سرمایه گذاری هنگفتی در بحرین برای شکوفایی اقتصاد داشته اند. اینها بخش های بانکی و گردشگری هستند. دولت سعی کرده است بحرین را به عنوان یک مقصد اصلی سفر معرفی کند و مطمئنا این کار جواب داده است. بحرین اخیرا شاهد گردشگران زیادی بوده است. کسانی که دوستدار هنر و فرهنگ هستند، شیفته ساختمان‌ های قدیمی در سراسر این کشور خواهند شد.
علاوه بر این، سفر به بحرین یک تجربه غذائی هم می باشد. غذاهای بحرینی تا حد زیادی متاثر از سبک های آشپزی ایرانی، عراقی و هندی است. تهیه انبوهی از غذاهای دریایی و غذاهای مبتنی بر برنج، تخصص این کشور است. برخی از غذاهای قابل توجه برنجی عبارتند از مخلوط برنج مجبوس، برنج شیرین و خوش طعم به نام محمره و بریانی اصلی بحرینی که با ادویه های محلی تهیه می شود. در مجموع، سفر به بحرین تجربه فرهنگی جهانی شما را غنی خواهد کرد.

برترین جاذبه های بحرین
شهر فرهنگی منامه
منامه در نگاه اول ممکن است شبیه هر کلان شهر دیگر خاورمیانه با سازه های زیبا باشد. اما هنگامی دقیق تر نگاه کنید، خواهید دید که فراتر از تمام زرق و برق کورنیش الفاتح، شهری غرق در سنت و فرهنگ وجود دارد.
از مغازه ها یا بازارهای سنتی دیدن کنید که در آن ادویه ها و فرش های عجیب و غریب همراه با مرواریدهای نفیس به فروش می رسد. اگر عاشق تاریخ هستید، از موزه ملی بحرین دیدن کنید. خواهید دید که چگونه فرهنگ شهر به شدت تحت تاثیر تهاجمات پرتغالی ها و ایرانیان در دوران باستان قرار گرفته است.
اگر می‌خواهید به خرید لباس بروید، منامه مملو از مراکز خرید پیرو مد است. انبوهی از تفرجگاه های مجلل در امتداد ساحل خلیج فارس این اطمینان را می دهد که گردشگران بهترین های جهان را پیدا خواهند کرد. بدون شک در شب نیز مکان های زیادی را در بحرین خواهید یافت.

شهر فرهنگی منامه


بازارهای سنتی ریفا
شهر ریفا، با جذابیت های دنیای قدیم، درست در قلب بحرین واقع شده است. از قلعه معروف ریفا دیدن کنید، جایی که می‌ توانید سنگرها و دادگاه‌ های باستانی را ببینید. در مسیرهای پیچ در پیچ بازارهای سنتی عربی پرسه بزنید. جواهرات مروارید بدلی کوچک مطمئنا نظر شما را جلب می کند! بازارهای سنتی مکان مناسبی برای خریدن برخی ادویه های محلی هستند. این شهر تلفیقی کامل بین سنت های مدرن و قدیمی است. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم، فراوانی زمین های گلف در ریفا است. بهشتی مطلق برای عاشقان گلف!

بازارهای سنتی ریفا


از منطقه مجلل جفیر دیدن کنید
به دنبال مکان هایی برای بازدید در جفیر بحرین هستید؟ اگر می‌ خواهید ثروت خاورمیانه را تجربه کنید، باید از شهر جفیر دیدن کنید. این شهر عملا مملو از آپارتمان‌ های لوکس سطح بالا و ساختمان‌ های آسمان‌ خراش سفید رنگ است. با یک نگاه به سواحل، قایق های تفریحی میلیاردرها را در اسکله های خصوصی خواهید دید! سواحل ماسه ای طولانی و آب های شفاف و نیلگون مطمئنا تعطیلات شما را متفاوت می کند. زندگی لوکس را با تمام شکوهش در اینجا تجربه کنید.

از منطقه مجلل جفیر دیدن کنید


کمی از آمریکا را در جزیره امواج تجربه کنید
این منطقه هنوز در حال توسعه است و یکی از مکان های در حال رشد در بحرین می باشد. اگر هوس خوردن غذا و نوشیدنی خوب دارید، اینجا بهترین مکان است. این منطقه عمدتا یک محل اقامت است و یک کوچه آمریکایی اختصاصی دارد که با غول‌ های بزرگ فست‌ فود و رستوران‌ های 5 ستاره میشلین پر شده است.

کمی از آمریکا را در جزیره امواج تجربه کنید


محرق، پایتخت سنتی بحرین
محرق که مقر مهمی برای تمدن عربی باستان بود، نقطه اصلی تجارت با یونانیان نیز بوده است. اعتقاد بر این است که در طول تمدن دیلمان، مسیرهای تجاری یونان باعث رونق این منطقه شد. فرودگاه بین المللی بحرین نیز در محرق، پایتخت قدیمی بحرین واقع شده است. محرق جدا از اینکه یک مرکز حمل و نقل اصلی است، شما را به گذشته بحرین می برد.
آیا می دانید یک سوق سنتی در محرق وجود دارد که می توانید در آن کافه هایی با پیپ قلیان و چای نعنا ببینید؟ وقتی در بازار محلی پرسه می زنید، می توانید جواهرات بدلی را تماشا کنید. یک واقعیت جالب دیگر این است که تیم فوتبال محرق بهترین تیم بحرین است.

محرق، پایتخت سنتی بحرین


جزایر حوار
جزایر حوار که در جنوبی ترین نقطه بحرین قرار دارند، بهشتی برای تماشاگران پرندگان و علاقه مندان به حیات وحش است! این قسمت از جزیره در مجاورت قطر است. جزایر حوار که یکی از خشک ترین مناطق بحرین است، زیستگاه باکلان نادر و در خطر انقراض سقطرا است که اغلب در امتداد سواحل مشاهده می شود. هنگامی که در یک ماه بارانی به اینجا بیایید، می توانید یک تیزشاخ عربی را نیز مشاهده کنید.

جزایر حوار
شهر عیسی
شهر عیسی مملو از ویلاهای عجیب و غریب سفید رنگ و آپارتمان های لوکس است. این شهر فرهنگ بسیار پویایی دارد. در بازارهایی که همیشه پر از شور زندگی هستند قدم بزنید. غرفه های بازار پارچه ها و صنایع دستی سنتی بحرینی را به فروش می رسانند. در حالی که از یک فنجان چای نعناع در کافه محلی لذت می برید، با مردم محلی گرم بگیرید. شهر عیسی همچنین محل استقرار استادیوم ملی بحرین، بزرگترین ورزشگاه فوتبال در این کشور است. در یک روز مسابقه به اینجا بیایید و می توانید تب فوتبال را در این کشور ببینید!

شهر عیسی


به ورزش های آبی در زلاق بروید
زلاق که در سراسر خط ساحلی غربی کشیده شده است مملو از تالاب های لاجوردی و نخل های خرما است. در حالی که از نوشیدنی نعناع خود در حین آفتاب گرفتن در ساحل لذت می برید، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. جاذبه اصلی اینجا ساحل سفید و ماسه ای الجزایر و قوس درخشان اطراف آن است.
اگر عاشق ماجراجویی هستید، می توانید از طیف گسترده ای از ورزش های آبی موجود در زلاق لذت ببرید.

به ورزش های آبی در زلاق بروید


الجسره، مرکز هنر و فرهنگ بحرین
روستای الجسره به خاطر صنایع دستی و پارچه های باشکوه بحرینی اش معروف است. این روستای دیدنی درست در میان مسیر شاه فهد و ساحل غربی بحرین قرار دارد. این منطقه قطب هنری و صنایع دستی معتبر کشور است. سفال ها و منسوجات موجود در اینجا می توانند سوغاتی ها و هدایایی عالی برای بردن به خانه باشند.
در اطراف خانه الجسره که محل سکونت سابق شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه بود، گردش کنید. نقطه اصلی این خانه سنگ کاری پیچیده و درخشان آن است.

الجسره، مرکز هنر و فرهنگ بحرین


قلعه بحرین
این یک سایت میراث جهانی یونسکو است که در میان بیابان واقع شده است. این در اصل قلعه ای از ارگ قرن ششم بوده و اعتقاد بر این است که پرتغالی ها از آن استفاده می کردند. با این حال کاوش های باستان شناسی ثابت کرده است که قدمت برخی از تپه های بزرگتر آن به 2300 سال قبل از میلاد می رسد. اگر اهل تاریخ هستید، نباید این مکان را از دست بدهید!

قلعه بحرین


العرین برای علاقه مندان به حیات وحش
دوستداران حیات وحش از دیدن این محل خوشحال می شوند! در اینجا با انبوهی از جانوران روبرو خواهید شد که منحصر به این قسمت از جهان هستند. از پناهگاه حیات‌ وحش العرین که در طول هفت کیلومتر در جنوب غربی بحرین امتداد دارد بازدید کنید. حیوانات متعددی مانند شتر عربی، غزال جهنده، غزال سومرنغ و تیزشاخ عربی آزادانه در اینجا پرسه می زنند. اما این همه چیز نیست، این مکان مملو از هتل های لوکس است، بنابراین اقامت شما در اینجا مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

العرین برای علاقه مندان به حیات وحش


خانه تابستانی سار
سار بسیار نزدیک به منامه است اما وقتی صحبت از حال و هوای کلی شهر می شود بسیار متفاوت است. سار حال و هوای آرام تری دارد که برای مسافران با بودجه کم و زیاد به طور یکسان مناسب است. تقریبا همه ثروتمندان و افراد مشهور بحرینی خانه های تابستانی خود را در اینجا دارند. این مکان مملو از کافه ها و کافی شاپ ها است. همچنین بسیاری از گزینه های غذاخوری عالی برای انتخاب وجود دارد.
علاوه بر این، سار محل بقایای سکونتگاه های باستانی دیلمون است. این سکونتگاه ها از فلز و سنگ مس ساخته شده اند و شما را به یاد دوران گذشته می اندازند!

خانه تابستانی سار

سیترا
شهر سیترا که در حاشیه شرقی بحرین قرار گرفته، درست در میان خلیج فارس قرار دارد. گردشگرانی که از اینجا دیدن می کنند ویژگی های متضاد سیترا را تجربه می کنند. از یک طرف، شرکت های نفتی را می بینید که مشغول کار خود هستند، از سوی دیگر، انبوهی از ماهیگیران را خواهید دید که برای امرار معاش روزانه خود ماهی می گیرند. این منطقه همچنین دارای چند روستای کشاورزی مانند الخوارجیه و مهازا است.

شهر سیترا که در حاشیه شرقی بحرین


برای دوستداران غذا:
وقتی سفر می کنیم، سعی می کنیم کمی از فرهنگ محلی را نیز تجربه کنیم و چه راهی بهتر از چشیدن غذاهای محلی برای انجام این کار؟ در اینجا چند غذای لذیذ بحرینی آورده شده است تا ذائقه شما را زنده نگه دارد!
بحرین دارای نان سفید سبک و شناخته شده خود است که به طور سنتی با بسیاری از سس های متفاوت خورده می شود.
فلافل غذای محبوبی است که اخیرا به عرصه جهانی راه پیدا کرده است.
مانند هر کشور آسیایی دیگر، برنج نقش بسیار مهمی در غذاهای بحرینی دارد. ماکیوسوس غذای ملی بحرین است و از برنج و ماهی تشکیل شده است که با سس خوشمزه سرو می شود. از دیگر غذاهای محبوب برنجی می توان به قوزی، مجبوس، محمره و چیلانی اشاره کرد.
سالون یکی دیگر از غذاهای غلیظ مبتنی بر سوپ است که از سبزیجاتی مانند بامیه و کدو تنبل همراه با گوشت یا ماهی تشکیل شده است. وقتی با نان سنتی بحرینی سرو می شود، به خودی خود تبدیل به غذایی می شود که به آن «ترید» می گویند.

غذای لذیذ بحرینی


منبع: easemytrip





نظرها

  • 0 0

    ممنون ازاین همه اطلاعات مفید بخصوص در مورد بحرین من خیلی به جغرافی علاقه دارم اما نمی‌دانم چرا درمورد بحرین اطلاعاتی نداشتم، البته اینقدر ازبحرین بد نوشتن بدگفتن وخاطره تلخ میرزاپور ی داریم، اما به لطف شما فهمیدم چهقد اصیل وباستانی وصاحب معماری وگردشکری وجاذبه توریستی هستش،، متشکرم از شما

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید