• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 14 نقطه از گرم ترین مکان های روی زمین آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۶/۲۵   تعداد بازدید : 3108   گروه مطلب : ترین ها


با 14 نقطه از گرمترین مکان های روی زمین آشنا شوید

تابستان از راه رسیده و این یعنی وقت آن است که لباس های گرم خود را کنار بگذاریم و آفتاب را در آغوش بگیریم. در حالی که همه ما برای تعطیلات به سواحل مناطق گرمسیری می رویم، مکان هایی وجود دارند که درجه حرارت هوا در آن ها از نقطه تحمل انسان فراتر می رود. از کالیفرنیا گرفته تا آفریقای جنوبی، این 14 نقطه روی زمین، داغ ترین مکان ها در جهان هستند. این فهرست ابتدا در سال 2015 منتشر شد و اکنون به روز شده است.

1. دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا
نام این پارک ملی با ثبت گرمترین دما در ژوئیه سال 1913 که برابر 56.7 درجه سانتیگراد بود، در کتاب رکوردهای جهانی گینس قرار دارد. منطقه صحرای مجاوه (Mojave Desert) گرمترین دما را در ژوئن سال 2016 تجربه کرد. میانگین دمای آن 46.4 درجه سانتیگراد بود و این در حالی است که دمای 52.2 درجه سانتیگراد را نیز ثبت کرده است.

1. دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا


2. عزیزیه، لیبی
این منطقه پس از آن که در سال 2012 تیمی از هواشناسان درجه حرارت به ظاهر 58 درجه سانتیگرادی ثبت شده در این منطقه را فاقد اعتبار اعلام کردند، عنوان خود را برای داشتن گرمترین نقطه روی زمین از دست داد و این عنوان به دره مرگ در کالیفرنیا رسید. دما در این شهر آفریقای شمالی که در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد، هنوز هم مرتبا در ماه های تابستان از 49 درجه سانتیگراد بالاتر می رود. 

2. عزیزیه، لیبی


3. دالول (Dallol)، اتیوپی 
این میدان گرمابی خیره کننده به عنوان کم ارتفاع ترین آتشفشان روی زمین در جهان، نوعی سرزمین عجایب زمین شناختی، شامل تشکیلات نمکی، چشمه های آب اسیدی و گازفشان ها می باشد. این مکان همچنین برای عنوان داغترین نقطه جهان نیز رقابت می کند، که به طور متوسط دمای آن در اوج گرمای تابستان تا 45.5 درجه سانتیگراد نیز می رسد.

3. دالول (Dallol)، اتیوپی


4. وادی حلفا (Wadi Halfa)، سودان
این شهر که به دلیل طوفان های شدید گرد و غبار خود به نام حبوب (haboob) شناخته می شود، علاوه بر شاخص گرمای زیاد، در سواحل دریاچه نوبیا (Lake Nubia) واقع در بخش سودانی دریاچه ناصر (Nasser) واقع شده است و در آوریل 1967 دمای 52.8 درجه سانتیگراد را ثبت کرد. اصلا عجیب نیست که در ماه های تابستان، میانگین دمای هوا از 40 درجه سانتیگراد هم عبور می کند.

4. وادی حلفا (Wadi Halfa)، سودان


5. دشت لوت، ایران 
این فلات بیابانی غیرقابل سکونت، اغلب داغ ترین بخش بر روی سطح کره زمین نامیده می شود و ناسا آن را "دمای پوسته زمین" می نامد (گرمایش خالص زمین با تابش خورشیدی) که در سال 2005 به دمای غیرقابل تحمل 70.5 درجه سانتیگراد رسیده است. حتی باکتری ها هم نمی توانند در این گرمای طاقت فرسا زنده بمانند.

5. دشت لوت، ایران


6. تیرات زوی (Tirat Zvi)، اسرائیل
این کیبوت (kibbutz) که در دره ای به ارتفاع 216 متر زیر سطح زمین قرار دارد، دمای بسیار زیاد 53.4 درجه سانتیگراد را در سال 1942 ثبت کرد، که بالاترین دمای ثبت شده رسمی در آسیا است. 

6. تیرات زوی (Tirat Zvi)، اسرائیل


7. تیمبوکتو (Timbuktu)، مالی
این شهر باستانی که در لبه جنوبی صحرای ساحارا قرار گرفته است، به دلیل گرمای بسیار زیاد خود در تمام طول سال در این فهرست قرار می گیرد. دمای هوا در ماه های زمستان تا 32.2 درجه سانتیگراد می رسد و دمای متوسط هوا در تابستان از 42.2 درجه سانتیگراد بالاتر می رود. بیشترین دمای ثبت شده در این منطقه به 54.4 درجه سانتیگراد نیز رسیده است. 

7. تیمبوکتو (Timbuktu)، مالی


 معرفی 10 مقصد گردشگری گرم برای سفر در آخرین ماه زمستان



8. قبلی (Kebili)، تونس
این واحه بیابانی به دلیل گرمای خود شناخته شده است و دمای آن در تابستان تا 55 درجه سانتیگراد نیز می رسد. این شهر همچنین به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های آفریقا مشهور است، به طوری که تصور می شود انسان ها از زمان پیدایش در اینجا حضور داشته اند. 

8. قبلی (Kebili)، تونس


9. غدامس (Ghadames)، لیبی
این شهر میراث جهانی یونسکو در ماه ژوئیه، گرم ترین ماه سال در این منطقه، متوسط دمای 41 درجه سانتیگراد را تجربه می کند. بیشترین دمای ثبت شده حتی به میزان خیره کننده 55 درجه سانتیگراد می رسد، که باعث می شود 7000 ساکن سرسخت آن برای فرار از گرما به کلبه های گلی خود پناه ببرند. 

9. غدامس (Ghadames)، لیبی


10. بندر ماهشهر، ایران 
در ماه ژوئیه سال 2015، این شهر به شکستن رکورد جهانی شاخص دمای 73.9 درجه سانتیگراد بسیار نزدیک شد. اگرچه دمای هوا تنها به 46.1 درجه سانتیگراد رسید، ولی درجه حرارت نقطه شبنم حیرت انگیز 32.2 درجه باعث شد فضای بیرون از منزل مانند یک فر هوای آزاد احساس شود. یک روز قبل از آن، شاخص گرما، دمای 69.4 درجه سانتیگراد را نشان داده بود. 

10. بندر ماهشهر، ایران


11. کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی
در تاریخ 3 مارس سال 2015، این همسایه کوه تیبل (Table Mountain)، لقب داغ ترین شهر روی کره زمین را به خود اختصاص داد و سازمان های آب و هوایی کیپ تاون اعلام کردند که دمای 42.2 درجه ای آن، بالاترین دمای شهر در یک قرن اخیر بوده است. 

11. کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی


12. بانکوک (Bangkok)، تایلند
این کلان شهر شلوغ به دلیل گرمای بی امان خود شناخته شده است و با میانگین دمای سالانه 29.4 درجه سانتیگراد، این شهر هرگز به راحتی خنک نمی شود. با این حال، این گرمای ماه مارس تا ماه مه است که این شهر را در فهرست ما قرار می دهد، زمانی که اوج دما اغلب به 35 تا 37.7 درجه سانتیگراد می رسد و رطوبت هوا تا 90 درصد افزایش می یابد.

12. بانکوک (Bangkok)، تایلند


13. کوه های فلیمینگ (Flaming Mountains)، چین
این تپه های ماسه سنگی درست در وسط حوضه تورپان (Turpan) سین کیانگ چین یافت می شوند، جایی که درجه حرارت به میزان چشمگیر 66.8 درجه سانتیگراد در سال 2008 رسیده است. اما با وجود داشتن نامی مانند Flaming (به معنی شعله ور) آیا چیز دیگری می توان از این منطقه انتظار داشت؟

13. کوه های فلیمینگ (Flaming Mountains)، چین


14. کوئینزلند (Queensland)، استرالیا 
به نظر می رسد که به جز حیوانات خطرناک، مورد ترسناک دیگری نیز در مناطق دورافتاده استرالیا وجود دارد. در سال 2003، ماهواره های ناسا در مناطق بی آب و علف کوئینزلند (منطقه ای وسیع، بدون سایه و کم جمعیت) دمای زمین را 69.3 درجه سانتیگراد ثبت کردند.

14. کوئینزلند (Queensland)، استرالیا


منبع: cntraveler





نظرها

  • 0 0

    جالب بودند واقعا باور نمی کردم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید