• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


غذاهایی که مردم 20 کشور دنیا در شب سال نو میل می کنند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۱۰   تعداد بازدید : 10250   گروه مطلب : غذاهای ملل


غذاهایی که مردم 20 کشور دنیا شب در سال نو میل می کنند
شاه ماهی ترش در کشور لهستان

در شب سال نو میل کردن انواع نوشیدنی ‌ها بین اکثر کشورها مشترک می باشد. اما سوال جالب این است که مردم این کشورها در شب سال نو بطور معمول چه غذایی را میل می کنند؟
ترک ‌ها در شب سال نو انار دان کرده می ‌خورند در حالیکه ژاپنی‌ ها نودل سوبا را ترجیح می ‌دهند. ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا غذاهای شب سال نو در این 20 کشور را بیشتر بشناسید. 

واسیلوپیتا (Vasilopita) در کشور یونان
واسیلوپیتا در حقیقت یک کیک قهوه است که معمولا با بادام پخته می ‌شود و به صورت سنتی داخل آن یک سکه می ‌گذارند. یونانی‌ ها معتقدند که هرکس سکه را پیدا کند سال خوب و پر برکتی خواهد داشت.

واسیلوپیتا (Vasilopita) در کشور یونان

 
نودل سوبا (Soba noodles) در کشور ژاپن
ژاپنی ‌ها شب سال نو سوبا توشیکوشی (Toshikoshi Soba) میل می کنند که یک رشته فرنگی بلند تهیه شده از گندم سیاه است و نماد زندگی طولانی می ‌باشد. آنها نباید رشته فرنگی ‌ها را تکه تکه کنند بلکه باید آن‌ را یکجا بخورند.

نودل سوبا (Soba noodles) در کشور ژاپن


روسکا دی ریز (Rosca de Reyes) در کشور مکزیک
روسکا دی ریز نوعی نان است که به شکل حلقه پخته می‌ شود و با تکه ‌های میوه قندی تزئین می‌ شود. در کیک نوعی نیشکر به کار می‌ رود که برای کسی که آن را پیدا کند نماد خوش شانسی است. 

روسکا دی ریز (Rosca de Reyes) در کشور مکزیک


نان کره ‌ای در کشور ایرلند
برخی از تاریخ دانان می ‌گویند که ایرلندی ‌ها شب سال نو نان کره ‌ای را جلوب درب منزلشان می ‌گذاشتند تا کودکان آن را پیدا کنند.

نان کره ‌ای در کشور ایرلند


لوبیای پخته در آمریکای جنوبی
یک نظریه وجود دارد که می‌ گوید لوبیا چشم بلبلی در آمریکای جنوبی نماد شانس است زیرا آن تنها غذایی بود که سربازان اتحادیه در جنگ داخلی نمی ‌خوردند و در نتیجه ارتش کنفدراسیون با خوردن آن زنده می ‌ماند.

لوبیای پخته در آمریکای جنوبی


پودینگ برنج در کشورهای سوئد و نروژ
معمولا سوئدی ‌ها و نروژی‌ ها درون پودینگ خود یک بادام می ‌گذارند و هرکسی آن را پیدا کند در سال پیش رو در زندگی ‌اش پیشرفت خواهد کرد.

پودینگ برنج در کشورهای سوئد و نروژ


لوبیا در کشور آرژانتین
در شب سال نو آرژانتینی ‌ها با آرزوی اینکه لوبیا در سال جدید به آنها کمک کند لوبیا می ‌خورند تا یک شغل بهتر پیدا کنند.

لوبیا در کشور آرژانتین

 
تئوکگوک (Tteokguk) در کره
خوردن این سوپ که با کیک برنجی، گوشت و سبزیجات تهیه می شود یک فعالیت گروهی برای کره‌ ای‌ ها محسوب می‌ گردد و به عقیده آنها خوردن این غذا باعث خوش شانسی در سال آینده خواهد شد. کره‌ ای ‌ها سال جدید را به عنوان نوعی مراسم تولد می ‌دانند بنابراین به اعتقاد آنها تئوکگوک یک سال به عمر آنها اضافه می ‌کند.

تئوکگوک (Tteokguk) در کره


برلینر (Berliner) در کشور آلمان
در کشور آلمان، شب سال نو نوعی دونات می ‌خورند که به برلینز یا کراپفن مشهور است. معمولا این دونات‌ ها را با پودر شکر و مربای میوه تزئین می‌ کنند اما برخی برای اینکه با میهمان ‌هایشان شوخی کنند داخل دونات سس خردل می‌ ریزند!

برلینر (Berliner) در کشور آلمان


سبزی پلو ماهی در ایران
در کشور ایران معمولا مرسوم است که مردم در عید نوروز سبزی پلو ماهی میل نمایند.

سبزی پلو ماهی در کشور ایران


شب سال نو میلادی در 7 کشور مختلف جهان به چه شکل جشن گرفته می شود؟


  
ذرت در کشور بلاروس
دختران دم بخت در بلاروس از هسته‌ های ذرت استفاده می ‌کنند تا ببینند چه کسی در سال جدید اول ازدواج خواهد کرد. هر دختر جلوی خودش ذرت می ‌ریزد و یک خروس را بین آنها می ‌گذارند، خروس سمت هر کدام از ذرت‌ ها برود یعنی صاحب آن ذرت زودتر ازدواج خواهد کرد.

ذرت در کشور بلاروس


اولیبولن (Oliebollen) در کشور هلند
اولیبولن به معنای توپ‌ های چرب است. این غذا در حقیقت از توپ ‌های کوچک خمیری تشکل می شود که سرخ شده و در پودر شکر خوابانده شده اند و در نهایت با کشمش و مربا پر می شوند. 
بنابر افسانه ‌ها کسانی که اولیبولن می‌ خورده اند از شر خشم پرچتا (Perchta)، خدایی که شکم مردم یاغی را می‌ درید، در امان می‌ ماندند. شمشیر پرچتا از شکم این افرادی که دونات‌ های چرب می‌ خوردند لیز می ‌خورده و آنها زنده می ‌ماندند.

اولیبولن (Oliebollen) در کشور هلند


انگور در کشور اسپانیا
به محض اینکه ساعت به نیمه شب برسد در اسپانیا، مردم سریع 12 دانه انگور می ‌خورند. هر دانه انگور نشان دهنده هر ماه از سال است. دانه‌ های شیرین انگور نشان دهنده ماه‌ های خوب و دانه ‌های ترش نشان دهنده ماه ‌های بد سال است. 

انگور در کشور اسپانیا


شاه ماهی ترش در کشور لهستان
ماهی غذای محبوب بسیاری از کشورها در شب سال نو است. لهستانی ‌ها از شاه ماهی ترش در شب سال نو استفاده می ‌کنند و در کنار آن ماهی دودی هم می ‌خورند. آنها معتقدند خوردن این ماهی در سال جدید برایشان شانس و پیشرفت می‌ آورد.

شاه ماهی ترش در کشور لهستان


جیائوزی (Jiaozi) یا دامپلینگ چینی (dumpling) در کشور چین
معمولا جشن سال نو در کشور چین در آخر ماه ژانویه برگزار می‌گردد که در آن چینی ها دامپلینگ می خورند. جیائوزی به عنوان سمبل دارایی و طول عمر شناخته شده و در زبان مندرین جیائوزی نامیده می ‌شود. معمولا رسم بر این است که جیائوزی را به شکل دایره ‌های کوچک در می‌آورند که شکل شمش، پول باستانی چین می باشد.

جیائوزی (Jiaozi) یا دامپلینگ چینی (dumpling) در کشور چین


عدس  در کشور ایتالیا
ایتالیایی ‌ها دوست دارند که به همراه ماهی، عدس هم در شب سال نو سرو کنند. زیرا عدس شبیه سکه است و برای آنها نماد خوش شانسی و رفاه در سال پیش رو می باشد.

عدس  در کشور ایتالیا

 
خوک بریان شده در کشورهای کوبا و اتریش
در اتریش و کوبا خوک بریان شده روی آتش، غذای سنتی سال نو است. در این دو کشور و بسیاری کشورهای دیگر مردم معتقدند که خوک نماد ثروت، خوش شانسی و طالع خوب می ‌باشد.

خوک بریان شده در کشورهای کوبا و اتریش


برنج و عدس در کشور هندوستان
در هند سال نو در بهار و به همراه برنج و عدس جشن گرفته می ‌شود. هندی ‌ها هم معتقدند شکل سکه مانند عدس برای آنها رفاه و خوش شانسی می ‌آورد.

برنج و عدس در کشور هندوستان


انار در کشور ترکیه
ترک‌ ها در شب سال نو انار می ‌خورند که نماد باروری و برکت در سال جدید است. 

انار در کشور ترکیه


تخم مرغ  در کشور ال سالوادور
یک دقیقه قبل از سال نو مردم ال سالوادور یک تخم مرغ را درون ظرف آب شیشه ‌ای می ‌شکنند و زمانی که ساعت ۱۲ شب شد همه با توجه به شکل زرده تخم مرغشان وضعیت خود در سال پیش رو را پیش ‌بینی می ‌کنند. 

تخم مرغ  در کشور ال سالوادور


منبع: thisisinsider





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید