• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی مهم که به حفظ سلامت شما در طول سفر کمک می کند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲۰   تعداد بازدید : 4644   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


نکاتی مهم که به حفظ سلامت شما در طول سفر کمک می کند

همه ما می ‌دانیم که مسافرت رفتن کاری شگفت ‌انگیز است، اما اینکه دائماً درحال سفر باشیم برای بدنمان استرس ‌زا و مضر است. در اینجا به بررسی 16 نکته برای کمک به سلامت ماندنمان در طول سفر می ‌پردازیم.

1. خواب فراوان. مهم ترین کاری که هنگام سفر باید انجام دهید خواب است. در زمان مسافرت گاهی درگیری های زیادی خواهید داشت مدام در حال حمل چمدان‌ هایتان به مقاصد مختلف هستید و ممکن است تمام روز درحال قدم زدن باشید حال در کنار موارد گفته شده باید بدانید که منطقه زمانیتان هم عوض شده و اکنون بیشتر از هر چیزی به استراحت و در نتیجه آرامش نیاز دارید. مسافرت به بدنتان فشار می ‌آورد، پس مطمئن شوید که استراحت کافی داشته اید. 
چقدر استراحت کافی است؟ به بدنتان گوش دهید. پس از یک پیاده‌ روی طولانی چند ساعت بخوابید و به بدنتان اجازه دهید تا قبل از انجام کارهای بعدی کمی استراحت کند.

مهم ترین کاری که هنگام سفر باید انجام دهید خواب است

2. سرعتتان را کم کنید. سعی نکنید کل شهر را در یک روز ببینید. اگر برنامه ریزی کرده‌ اید تا کارهای زیادی را در شهری بزرگ انجام دهید، سعی کنید کارهای تان را آرام ‌تر انجام دهید و برنامه سفرتان را گسترس دهید. در این صورت می توانید منطقه را بهتر بشناسید و با آن ارتباط برقرار کنید، تا اینکه فقط بگویید من به آنجا رفته بودم. در طول سفر فعال باشید و به خیابان ‌گردی بپردازید اما زیاده روی نکنید و در این میان استراحت زیادی داشته باشید.
3. نرمش کنید. روز سختی در پیش دارید؟ قبل از شروع ماجراجویی‌ هایتان، هر روز صبح 5 تا 10 دقیقه را به نرمش اختصاص دهید. دست ‌ها، پاها، گردن، شانه‌ ها و کمرتان را نرمش دهید، با این کار احساس سرزندگی به شما دست می ‌دهد. همچنین می توانید به راحتی گردن و شانه‌ هایتان را در طول روز و در هنگامی که منتظر غذا، سرویس بهداشتی، وسایل نقلیه و غیره هستید نرمش دهید. قبل از خواب نیز با انجام حرکات کششی و نرمشی می توانید به ریلکس شدن عضله ‌ها و کیفیت خواب شبانه ‌تان کمک کنید.

نرمش کنید. روز سختی در پیش دارید

4. نفس بکشید. شما می توانید در هر زمان و مکانی تمرین‌ های تنفسی انجام دهید. نفسی عمیق بکشید، آن را نگه دارید و سپس هوا را خارج کنید. این حرکت را تا حد ممکن تکرار کنید چون به شما کمک می کند تا ریلکس شوید و با اضطراب سفر مبارزه کنید.

شما می توانید در هر زمان  تمرین‌ های تنفسی انجام دهید

5. همه جا قدم بزنید. هم تمرین‌ های روزانه‌ تان را انجام دهید و هم درباره مکانی که به آن سفر کرده ‌اید بیاموزید. ایستگاه قطار با شما 2 کیلومتر فاصله دارد؟ چطور است به جای استفاده از مترو پیاده به آنجا بروید؟ همچنین بجای استفاده از آسانسور و پله برقی، از پله‌ های معمولی استفاده کنید تا تحرک بیشتری داشته باشید.

 همه جا قدم بزنید و تحرک بیشتری داشته باشید

6. برنامه ورزشی داشته باشد. به هتلی بروید که در آن مرکز ورزشی وجود داشته باشد و یا به صورت موقت در باشگاه‌ ثبت ‌نام کنید. اگر نمی توانید، به جایش در اتاق هتل ‌تان به ورزش بپردازید. بهتر است حرکاتی مانند شنا، بشین و پاشو، حرکات یوگا، پروانه و از این قبیل را امتحان کنید. در ساده ترین حالت می توانید در محلی به دویدن بپردازید. برخی از مناطق ساحلی نیز محدوده‌ هایی رایگان برای ورزش دارند تا مردم از آنها استفاده کنند. در ذهنتان برنامه ‌ای زمانی برای ورزش ایجاد کنید و به آن پایبند باشید، مثلا هر روز ساعت 8 صبح و یا دو روز یکبار ساعت 3 بعد از ظهر به ورزش بپردازید.

مثلا هر روز ساعت 8 صبح به ورزش بپردازید

7. صبحانه بخورید. هیچگاه وعده صبحانه را فراموش نکنید. شما نباید مستقیما به سراغ ناهار بروید. اگر به این دلیل که قصد دارید ناهار و شام را بیرون از خانه بخورید، وعده صبحانه را حذف می کنید. بهترین کار این است که به سادگی صبحانه تان را خودتان درست کنید. غذاهای آماده زیادی هستند که می توانید آنها را تنها با استفاده از آب جوش در اتاق هتل یا آپارتمانتان درست کنید. همچنین می ‌توانید از سوپرمارکتی که در نزدیکیتان قرار دارد میوه و غلات صبحانه تهیه کنید. اگر هم آب داغ در دسترس ندارید می توانید آب پرتغال و کیک یا کلوچه میل کنید. هر کاری که می‌ کنید صبحانه ‌تان را ترک نکنید! حتماً دلیلی وجود دارد که این وعده غذایی به عنوان مهم‌ ترین وعده شناخته می ‌شود. با صبحانه در حقیقت انرژی مورد نیازتان برای شروع روز تامین خواهد شد.

هیچگاه وعده صبحانه را فراموش نکنید


نکات حیاتی برای داشتن سفری آرام و بی خطر



8. آب بنوشید. همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید. حتی با اینکه ممکن است در طی مسیر خود سرویس بهداشتی عمومی پیدا نکنید باز هم آب کافی بنوشید. آب پایه زندگی شماست، حتماً بدنتان بابت اینکار از شما تشکر می کند.

همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید

9. نوشیدنی های شیرین را کمتر بخورید. نوشیدنی ‌های شیرین، کالری بسیار زیادی دارند. به جای نوشیدن این نوشیدنی ‌های شیرین آب بنوشید تا کالری ‌ها و شکری که به بدنتان می رسد را کنترل کنید. لازم به ذکر است که برخی نوشیدنی ‌ها در خواب شما تاثیر گذاشته و آن را دچار مشکل می کند. البته اگر در تعطیلات به سر می ‌برید و سرکار نمی روید مشکلی ندارد، اما پیشنهاد می کنم با کمی حساسیت بیشتر این نوشیدنی ها را مصرف کنید.
10. به جای گوشت غذاهای گیاهی مصرف کنید. تا جای ممکن غذاهای گیاهی بخورید. هنگام سفارش غذا در بیرون گزینه ‌های سالم ‌تر را انتخاب کنید. یک غذای تماماً گیاهی سفارش دهید و یا یک سالاد در کنار غذای خود صرف کنید تا تعادل غذاییتان بر قرار شود. همچنین می ‌توانید سبزی‌ ها و سالادهای آماده را هم از فروشگاه‌ های مواد غذایی تهیه نمایید.

به جای گوشت غذاهای گیاهی مصرف کنید

11. میوه‌ زیاد میل کنید. از مغازه‌ ها میوه تهیه کنید و آنها را با صبحانه یا به عنوان میان وعده در طول روز میل کنید. موز، سیب و پرتقال تقریباً در تمام میوه فروشی‌ های دنیا در دسترس‌ اند.

از مغازه‌ ها میوه تهیه کنید و به عنوان میان وعده میل کنید

12. غذایتان را خودتان بپزید. البته شما نصف دنیا را نیامده ‌اید تا دستپخت خودتان را بچشید. اما اگر سفرتان طولانی است و یا می خواهید تغذیه‌ ای سالم داشته باشید، به هیچ وجه ایده بدی نیست که غذاهایتان را خودتان بپزید چراکه غذاهای بیرون ممکن است زیاد سالم نباشند. از مغازه‌ های مواد غذایی اجناس مورد نظرتان را بخرید. ممکن است این کار، کار جالبی باشد چون می توانید با تولیدات محلی آنجا نیز آشنا شوید. آشپزخانه ندارید؟ مشکلی نیست، چراکه می توانید از خدمه هتل درخواست کنید تا به شما بشقاب و ظرف بدهند. با این کار می توانید به راحتی ساندویچ و سالاد را در اتاق خود و بدون نیاز به آشپزخانه آماده کنید و یا حتی بد نیست به پیک نیک بروید.

غذایتان را خودتان بپزید

13. از دستمال‌های مرطوب و ضد عفونی کننده‌ها استفاده کنید. این لوازم در جاهایی کاربرد دارند که آب و صابون در دسترس نیستند. حتماً خود بهتر می دانید که در هنگام سفر زیاد با این مکان‌ ها مواجه می شوید. شما تمام روز در حال قدم زدن بوده ‌اید و با مردم، اشیا، درها و چیزهای زیاد دیگری تماس داشته‌ اید و مهم ترین کاری که در این حالت نباید انجام دهید، این است که با دست‌ های کثیف غذا بخورید. با تمیز کردن دست‌ های تان از گسترش و انتشار جرم‌ ها و باکتری‌ ها جلوگیری کنید، مخصوصاً قبل و بعد از غذا.
14. به هارا هاچی بو (HARA HACHI BU) عمل کنید. هارا هاچی بو تفکری ژاپنی است که می گوید تا هنگامی غذا بخورید که 80 درصد سیر شوید. با توجه به اینکه کشور ژاپن دارای افراد زیادی می ‌باشد که بیش از یک قرن عمر کرده ‌اند، پس ممکن است این تفکر نیز درست باشد.از کجا بفهمید که 80 درصد سیر شده ‌اید؟  خب تنها باید از پرخوری بپرهیزید و فقط به قدری غذا بخورید که احساس سیری کنید. در طول روز وعده‌ هایی کوچک تر میل کنید و یا غذایتان را تقسیم کرده و بقیه آن را برای شام یا ناهار روز بعد نگه دارید.

به هارا هاچی بو (HARA HACHI BU) عمل کنید

15. ویتامین مصرف کنید. اینکه بخواهید در هنگام سفر غذاهایی مناسب میل کنید که تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین کند ممکن است کار دشواری باشد، اما شما می توانید در هنگام سفر از مولتی ویتامین ‌ها استفاده کنید تا در کنار غذایتان به عنوان مکمل عمل کنند.

ویتامین مصرف کنید

16. از پوست خود محافظت کنید. هنگامی که بیرون از خانه و در فضای باز هستید با استفاده از کرم‌ های ضد آفتابی که دارای حداقل اس پی اِف 15 (SPF 15) می ‌باشند از پوست خود محافظت کنید. در صورت امکان هر دو ساعت یکبار کرم خود را تجدید کنید. همچنین اگر به مکان‌ هایی می روید که پشه‌ ها و حشرات زیادی دارد، حتماً از کرم‌ هایی که برای دفع حشرات ساخته شده ‌اند استفاده کنید تا از نیش زدنشان جلوگیری کنید.

از پوست خود محافظت کنید

با بهره گیری از نکات بالا مطمعناً می توانید از سفر خود لذت ببرید و کاملاً هم سالم بمانید.


منبع: huffpost




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید