• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 9 غذای خیابانی وسوسه کننده ومحبوب در کشور هندوستان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲   تعداد بازدید : 13634   گروه مطلب : غذاهای ملل


غذاهای خیابانی محبوب در کشور هندوستان

در این سال ها نام هندوستان و عنوان غذای خیابانی با هم اجین شده اند. در هر شهر دست فروش هایی را می بینید که می خواهند به شما غذاهای محلی بفروشند. این دست فروش ها برای دهه ها و نسل ها به این شغل مشغول بوده اند و اگرچه هر شهر غذای خیابانی مخصوص خودش را دارد اما صرف غذاهایی که در زیر معرفی می کنیم را حتماً در لیست خود هنگام سفر به هندوستان قرار دهید. از شیرینی های پف کرده گرفته تا غذاهای چاشنی دار، شاید حتی این غذاهای وسوسه کننده باعث شود که سفری به هندوستان داشته باشید. 

9- پانی پوری (Pani Puri)
این غذا را تقریباً در همه جای هندوستان پیدا می کنید و اگر برای خرید این غذا توقف کنید قطعاً پشیمان نمی شوید. اما این غذا دقیقاً چیست؟ یک سیب زمینی تو خالی سرخ شده و ترد که درونش با نخود، پیاز، سیب زمینی و عدس پر شده است. دستور طبخ این غذا این گونه است که سیب زمینی، درون ترکیبی از تمبر هندی و شکر گذاشته شده و پس از آن درون مخلوطی از گشنیز و نعناع برای مدتی می ماند. نتیجه نهایی یک سیب زمینی شکم پر دوست داشتنی و مملو از عطر و طعم است. هنگام خرید دقت کنید که فروشنده این غذا را با آب معدنی درست کند به خصوص اگر معده حساسی دارید حتماً باید به این نکته توجه داشته باشید. این غذا در  تمامی شهرهای هند یافت می شود، در سفر خود به این کشور حتماً پانی پوری سفارش دهید و در کنار محلی ها و حین گشت زدن در خیابان های هندوستان آن را میل کنید. 

پانی پوری (Pani Puri) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


8- چله باچور (Chole Bhature)
این غذا در همه جای هند معروف است اما اغلب در شهر دهلی سرو می شود و دست فروش هایی در هر گوشه شهر آن را می فروشند. چله باچور  در حقیقت یک صبحانه سنگین ترکیبی است که از نخود تند، خامه و نان گرم و تنوری تشکیل شده که به باچورا معروف است. این نان پس از تقریباً یک ساعت پخته شدن با چاشنی مخصوص و پنیر آسیایی ترکیب می شود. چله باچور را معمولاً با نوشیدنی مخصوص که از ماست تهیه می شود و پیاز و ترشی می خورند. اکثر محلی ها در دهلی به شما پیشنهاد می دهند که این غذا را در سیتا رام دیوان چاند میل کنید زیرا در آنجا غذا طعم ملس و دل چسبی دارد.

چله باچور (Chole Bhature) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


7- وادا پاو (Vada Pav)
این غذا نسخه هندی همبرگر آمریکایی است. وادا پاو در هندوستان بسیار محبوب می باشد و اکثر مردم برای یک غذای آسان و خیابانی وادا پاو را ترجیح می دهند زیرا نه تنها غذای ارزانی است بلکه بسیار خوشمزه هم می باشد. محتویات این غذا که به نوعی همبرگر است شامل سیب زمینی می باشد که با سیر و گشنیز پخته شده و سپس در آرد نخود سرخ می شود و نهایتاً آن را در خمیر قرار می دهند، به این مایع به دست آمده پاو می گویند. این غذا اغلب با چاشنی های قرمز یا سبز تزئین می شود. وادا پاو بیشتر در بمبئی محبوب است.

 وادا پاو (Vada Pav) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


6- چات (Chaat)
چات یکی از غذاهای خیابانی محبوب در شمال هندوستان است ولی امروزه در همه جای هند یافت می شود. در طول زمان دست فروشان تغییرات کوچکی در این غذا به وجود آورده اند و اکنون چات را در مزه های مختلفی در همه جای هند می توان پیدا کرد. بنابر داستان ها چات در آشپزخانه سلطنتی شاه جهان پخته می شده است. در واقع شاه جهان دستور پخت غذایی را داده که برای معده سنگین نباشد ولی ادویه زیادی داشته باشد. البته باید بدانید که محتوای چات در هر شهر و مغازه متفاوت است اما همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند، چات ترد، پر از ادویه و همزمان شیرین و شور است. برخی از معروف ترین چات ها شامل پاپدی چات، پانی پوری و داهی پوری می باشند. 

چات (Chaat) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


 6 شهری که مشهور به داشتن لذیذترین غذاهای خیابانی هستند



5- لیتی چوخا (Litti-Chokha)
این غذای خیابانی اغلب در ایالت بیهار (Bihar) هندوستان یافت می شود. بعضی مواقع آن را با غذای باتی اشتباه می گیرند اما در واقع این دو غذا بسیار متفاوت هستند. لیتی چوخا از گندم تشکیل شده است که داخلش عدس یا نخود به همراه چاشنی دارد. سپس داخلشان را با کره پر می کنند و می گذارند تا سرخ شوند. لیتی چوخا را به عنوان صبحانه، ناهار یا شام می توان میل کرد و در واقع باید گفت که این غذای خیابانی شگفت انگیز را هر زمان می توان چشید. 

لیتی چوخا (Litti-Chokha) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


4- الو تیکی (Aloo Tikki)
این میان وعده که مربوط به شمال هندوستان است امروزه در همه جای دهلی و هندوستان پیدا می شود و در لغت به معنی کوفته سیب زمینی است. الو تیکی بسیار خوشمزه بوده و از سیب زمینی سرخ شده، پیاز و ادویه های مختلف هندی درست می شود. در کنار سیب زمینی و پیاز چاشنی های قرمز و سبز مختلفی هم قرار دارد که آن را با سس نعنا یا ماست و نخود میل می کنند.

الو تیکی (Aloo Tikki) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


3- کاچوری (Kachori)
این میان وعده طعم دار همه جای هند یافت می شود اما مردم می گویند که بهترین نوع آن را در بیکانر، یک ایالت قدیمی در راجستان، می توان پیدا کرد. کاچوری نوعی پوری یا همان نان محلی هندوستان است که سرخ شده و ترد و طلایی می باشد و با انواع ادویه و چاشنی طعم دار شده است . این میان وعده همواره با سیب زمینی سرو می شود. انواع مختلفی از کاچوری وجود دارد که شامل پیاج کاچوری، کاچوری با پیاز و ماوا کاچوری است که با شربت شیرین سرو می شود.

کاچوری (Kachori) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


2- بلپوری (Bhelpuri)
این غذا که اغلب با سواحل بمبئی شناخته می شود ترکیبی از موری یا همان برنج پف کرده، پیاز خرد شده، سیب زمینی و گشنیز، بوجیا که نوعی میان وعده هندی بوده و ترکیبی از چاشنی های شیرین و تند و سس تمبر هندی است. بلپوری معمولاً در کاغذ سرو می شود و همراهش یک چوب بستنی می دهند که خوردنش را به نوعی متفاوت و سرگرم کننده می کند.

 بلپوری (Bhelpuri) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


1- کاتی رول (Kati Roll)
اصل این غذا به شهر کلکته هندوستان بر می گردد. این کباب سوخاری که می تواند از گوشت جوجه و یا گوشت بره باشد در نان پاراتا پیچیده می شود و برای آنها که به گوشت علاقه دارند بسیار دل چسب است. این گوشت را در پیاز، سس کچاب تند و چاشنی سبز و طعم دار می خوابانند. برخی دست فروش ها یک لایه تخم مرغ هم به این غذا اضافه می کنند و سپس  آن را در تکه ای روزنامه برای مشتری سرو می کنند. اگرچه کشورهای زیادی از این غذا کپی برداری کرده اند اما همچنان کاتی رول هندوستان از همه آنها خوشمزه تر است.

کاتی رول (Kati Roll) غذای خیابانی محبوب در کشور هندوستان


منبع: escapehere





نظرها

  • 2 0

    مطالب عالیست

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید