• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شب سال نو میلادی در 7 کشور مختلف جهان به چه شکل جشن گرفته می شود؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۱۲   تعداد بازدید : 12410   گروه مطلب : فرهنگ و هنر


جشن سال نو در میدان تایمز (Times Square) واقع در نیویورک
جشن سال نو در میدان تایمز (Times Square) واقع در نیویورک

طنین انداز شدن صدای زنگ سال نو و خداحافظی کردن با سالی که کهنه می شود، سنتی است که سرتاسر این کره خاکی را در بر می گیرد. اما آتش بازی و به پایین آمدن توپ های درخشنده، مراسم هایی نیستند که در همه جا برگزار شوند. برخی هم هستند که این مراسم را با خوردن 12 انگور جشن گرفته و عده ای هم پیدا می شوند که با شکستن ظرف های چینی سال خود را نو می کنند.
اگر به دنبال آشنایی با جشن هایی هستید که کمی متفاوت با چیزی می باشند که تا به حال در موردشان شنیده ایم، فهرست این مطلب را حتماً مطالعه کنید چرا که به معرفی منحصر به فرد ترین سنت ها از جشن سال نو میلادی در سرتاسر جهان پرداخته است.

1 – مراسم هوگمِنِی (Hogmanay) در شهر اِدینبرو (Edinburgh)
در حقیقت شب سال نو میلادی در پایتخت کشور اسکاتلند، یک پایکوبی سه روزه است که در تمامی بخش های این کشور نیز برگزار می شود. در روز سی ام ماه دسامبر، 8 هزار شرکت کننده این مراسم شادی کنان، مشعل هایی را به دست می گیرند که با هم تشکیل توده ای از جمعیت را می دهند و به نام رودخانه آتش شناخته می شود. سپس این توده از میان خیابان های اولد تان (Old Town) و از سمت میدان پارلِمان (Parliament Square) تا تپه کالتِن (Calton Hill) ادامه پیدا می کند. در ادامه حرکت صفوف این جمعیت، فلوت زنان و درام زنانی هم به بقیه ملحق می شوند. در خود شب سال نو میلادی، برنامه های لذت بخش دیگری هم مثل میل کردن نوشیدن های محلی، شرکت در گردهمایی هایی که با پخش موسیقی اسکاتلندی همراه هستند و البته انجام رقص های سنتی نیز برگزار می شود. اگر سر افراد از برنامه های مفرح شب گذشته هنوز درد نگرفته باشد، می توانند همان برنامه های شاد را در روز یکم ژانویه تجربه نمایند. تازه اگر افراد جرات زیادی داشته باشند، می توانند در رویداد لونی دوک (Loony Dook) که پرش به داخل آب های قطبی خور فورث (Firth of Forth) بوده و در خارج شهر واقع شده، با لباس های عجیب و غریبی شرکت کنند.

مراسم هوگمِنِی (Hogmanay) در شهر اِدینبرو (Edinburgh)


2 – مراسم خوردن انگور در کشور اسپانیا
میل کردن 12 انگور سر هر ساعت در شب سال نو میلادی، سنتی است که در کشور اسپانیا انجام می شود و به لطف آن می توان سال جدید را با عزم تازه و شروعی خوب برای رسیدن به سلامتی آغاز کرد. البته انجام این کار سخت تر از چیزیست که به نظر می رسد. بعضی ها هم هستند که برای انجام این کار از پیش تمرین می کنند. اما اگر موفق به انجام این کار بشوید، طبق گفته های سنتی سالی پر از کامیابی را پیش رو خواهید داشت. میدان پوئِرتا دِل سول (Puerta del Sol) واقع در مادرید، محلی که این سنت در آن و در نوچه ویه ها (Nochevieja) یا همان شب سال نو (به زبان محلی) انجام می شود. در این شب می توان به جمعیتی از مردم که در یکی از دستان خود 12 انگور و در دست دیگرشان هم نوشیدنی آب انگور کاوا را گرفته اند ملحق شد. کمی که در همین حوالی زمان بگذرانید خواهید دید که تبدیل به یک میهمانی بزرگ می شود و می توان تا پاسی از شب به پایکوبی پرداخت، یا اینکه اوایل روز بعد سری به یکی از کافه های شهر زد.

مراسم خوردن انگور در کشور اسپانیا


3 – شکستن بشقاب ها در دانمارک
شکستن بشقاب آن هم جلوی خانه کسی می تواند نشانه ای بدشگونی باشد، اما در کشور دانمارک مردم حتی حاضرند تمام طول سال بشقاب های ترک خورده شان را فقط برای شکستن در شب سال نو میلادی نگهدارند. در آن شب مردم به اطراف خانه دوستان و خانواده خود می روند و تمامی بشقاب ها در جلوی درب خانه به زمین می کوبند. روز بعد هر چه بشقاب خورده بیشتری جلوی درب خانه شما باشد، احتمالاً از دیگران محبوب تر هستید.

 شکستن بشقاب ها در دانمارک


شب سال نو میلادی در 7 کشور مختلف جهان به چه شکل جشن گرفته می شود؟



4 – پریدن از روی هفت موج در کشور برزیل
میانه های فصل زمستان شاهد گرم شدن نسبی دما خواهیم بود و با وجود اینکه جاهای گرم تری هم مثل فستیوال های ریو دو ژانیرو و به ویژه ساحل کوپاکابانا (Copacabana) برای علاقمندان وجود دارند، ولی سنت های محلی ای در اینجا وجود دارند که حتماً در سفر به برزیل باید به تماشای آنها رفت. یکی از این سنت ها دستور می دهد که مردم از روی هفت موج بپرند تا سال جدید برایشان خوش شانسی بیاورد. تازه یک نکته کلیدی در مورد چنین سنتی این است که توصیه می شود افراد لباس سفید به تن داشته باشند که نماد صلح است و همینطور دسته گلی را به دست بگیرند تا پیشکشی برای خدایان دریاها باشد.

پریدن از روی هفت موج در کشور برزیل


5 – هفت، نه و یا دوازده بار جشن گرفتن در کشور استونی
خوش خوراک ها و کسانی که زیاد به فکر غذا هستند، شب سال نو میلادی را باید به شهر بی نهایت زیبای تالین (Tallinn)، پایتخت کشور استونی سفر کنند. علت خوب اینکار، شرکت در سنت شب سال نو می باشد که خوردن وعده های غذایی آن هم به تعداد اعداد شانس است. اصلاً فکر نکنید که اینجا اعداد شانس از 1 یا 2 شروع می شوند، بلکه عددهای هفت، نه و 12 از جمله اعداد خوش شانسی مردم این کشور هستند. در طول این مراسم سنتی، خوردن هفت، نه و یا 12 وعده غذایی به منزله داشتن نیروی همین تعداد مرد در سال پیش رو است. البته نیازی نیست که حتماً تمامی بشقاب ها را کاملاً میل کنید. باقی گذاشتن کمی غذا در هر ظرف موجب خوشحالی ارواح اجداد و گذشتگان خواهد شد.

هفت، نه و یا دوازده بار جشن گرفتن در کشور استونی


6 – 108 بار نواخته شدن زنگ در کشور ژاپن
در ژاپن و در شب سال نو میلادی که اومیسوکا (Omisoka) نام دارد، با نواختن زنگ معابد بودایی جشن گرفته می شود. هر چند به جای فقط چند بار نواخته شدن زنگ ها، این کار 108 بار تکرار می شود تا بر اساس باورها، برابر با تعداد خواسته های انسان باشد و همینطور موجب به رنج افتادن بشود. طبق سنت آیین بودایی انجام اینکار باعث برطرف شدن طلسم افکار و احساسات منفی می شود. اگر توکیو مقصد افراد برای جشن سال نو باشد، می توانند این آیین را در معبد زوجوجی (Zojoji Temple) که نمادین ترین معبد شهر است نظاره کنند.

108 بار نواخته شدن زنگ در کشور ژاپن


7 – پیوستن به رژه خیابان جانکانو (Junkanoo) در کشور باهاماس
جانکانو جشنی است که هم در روز باکسینگ دی (Boxing Day) و هم در شب سال نو برگزار می شود. این مراسم از ساعات آغازین روز اول سال جدید میلادی یعنی ساعت 2 بامداد شروع می شود و به همه توصیه می شود که اگر زمستان را در شهر ناسائو (Nassau) سپری می کنند، به هیچ وجه این فستیوال را از دست ندهند. گرچه این مراسم چندان کهن نیست و از اواخر قرن هجدهم میلادی و زمانی که به بردگان اجازه داده می شد تا مزارع کشت و زرع را ترک کرده و به شکلی عمومی به شادی بپردازند آغاز شده، ولی هیاهو و رژه های پر جنب و جوش آن که بخش اصلی مراسم است، حالا به قسمت مهمی از سنت های این جزیره تبدیل شده و تا حدود ساعت 10 صبح روز بعد ادامه پیدا می کند. اجرا کنندگان این فستیوال به صورت دسته جمعی به خیابان می ریزند و همراه با آنها، نوازندگان طبل های ساخته شده از پوست بز، آنهایی که سوت گاوی به دهان دارند و مهم تر از همه لباس های مخصوص این مراسم از جمله مناظر تحسین برانگیز و تماشایی هستند.

 پیوستن به رژه خیابان جانکانو (Junkanoo) در کشور باهاما

منبع: businessinsider




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید