• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


اقامت در هتل 5 میلیارد ستاره شگفت انگیز

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۱۹   تعداد بازدید : 9199   گروه مطلب : سفرنامه ها


اقامت در هتل 5 میلیارد ستاره شگفت انگیز

با فورد اِسکورت قدیمی و زهوار دررفته ام از هِلسینکی (Helsinki) تا ترُومس (Troms) رانندگی کردم و در این سفر دوستم میکاپِکا مارکانِن (Mika-Pekka Markkanen) من را همراهی می کرد. از جزایر سِنیا (Senja) و لوفوتِن (Lofoten) دیدن کردیم و بازگشتیم. سفر ما 12 روز طول کشید و در این مدت بیش از 3500 کیلومتر رانندگی کردیم. اکثر شب ها را در معرض باد و در داخل چادری سپری کردیم که به هیچ وجه برای اتراق کردن در فصل زمستان در نروژ مناسب نبود. یکی از شب ها که باد شدیدی می وزید، سرپناهی در یک محل اتراق متروکه پیدا کردیم و شب را در آلونکی سرد به صبح رساندیم. اگرچه آتشی برای گرم شدن وجود نداشت، اما حداقل از باد سرد در امان بودیم. یک حمام هم در آنجا وجود داشت، اما چون پول خرد برای استفاده از آب گرم نداشتیم مجبور شدیم با آب یخ دوش بگیریم. 
یکی از شب های فراموش نشدنی سفرمان، شبی بود که در یک غار سپری کردیم. تمام شب قطرات آب بر روی صورتم می چکید و من را به یاد یکی از روش های شکنجه در کشور چین می انداخت. مدت ها بعد فهمیدیم که در این غار جمجمه و استخوان های متعلق به انسان هایی از دوران باستان کشف شده است. شب تولد همسفرم میکاپِکا نیز چند ساعت را به سختی در داخل ماشین سپری کردیم و سپس تصمیم گرفتیم که چادر بزنیم، اما باد شدید، چادر را از جا کند و با خود برد ولی خوشبختانه کمی آنطرف تر چادر به بوته ها گیر کرد و داخل یک گودال آب افتاد. دوربین میکاپِکا هم داخل چادر بود و کاملا خیس شد، اما آسیبی ندید. پنج دقیقه بعد سوئیچ ماشین در قفل صندوق عقب گیر کرد. مضطرب شده بودیم و شب لعنتی را نفرین می کردیم، اما کمی بعد به خودمان مسلط شدیم و سعی کردیم سوئیچ را از قفل درآوریم. نهایتاً توانستیم چند ساعت در داخل چادر خیس که سقف آن خاطر بادهای شدید دائما به صورتمان می خورد استراحت کنیم. 
بسیار خوب، کافیست. فکر می کنم تا اینجا متوجه شده باشید که این سفر یک سفر مجلل در یک هتل 5 ستاره نبود. اما اکثر شب ها ما در یک هتل 5 میلیارد ستاره اقامت داشتیم! از عکس ها لذت ببرید.

وقتی آسمان منفجر شد

وقتی آسمان منفجر شد
یک طوفان ژئومغناطیسی با درجه جی تو (G2) به زمین برخورد کرد و زیباترین شفق قطبی که در عمرم دیده بودم را به وجود آورد.


هتل میلیارد ستاره ای 

هتل میلیارد ستاره ای
برای گرفتن این عکس دوربین را روی سه پایه قرار دادم و آن را در حالت نوردهی 30 ثانیه ای تنظیم کردم، سپس سریع به داخل چادر رفتم و با نور تصویر یک قلب را بر روی دیوار چادر انداختم.


فوران شفق قطبی

فوران شفق قطبی
این تصویر به یک آتشفشان شباهت دارد، با این تفاوت که شفق قطبی از آن فوران می کند.

فوران شفق قطبی
شفق قطبی زمانی که هوا به اندازه کافی تاریک شد، نمایان می شود.

فوران شفق قطبی


کوه های شعله ور

کوه های شعله ور

کوه های شعله ور


انعکاس بلورین 

انعکاس بلورین


آسمان سبز رنگ

آسمان سبز رنگ


رودخانه شفق قطبی

رودخانه شفق قطبی
آبهایی که از کوه ها جاری می شوند، این رود ها را در ساحل ماسه ای کِوال ویکا (Kvalvika) در جزیره لوفوتِن به وجود می آورند.

رودخانه شفق قطبی


هاله شفق قطبی

هاله شفق قطبی
گاهی اوقات تنها هاله ای کم رنگ از شفق قطبی در آسمان دیده می شود و البته این نوع شفق هم زیباست.


دریای سهمگین

دریای سهمگین
برخورد امواج بزرگ به صخره ها، عکس گرفتن را بسیار سخت و وحشتناک کرده بود.


برخورد شفق به زمین

برخورد شفق به زمین
این عکس مورد علاقه من در این سفر است. برای گرفتن این عکس منتظر ماندم تا صاعقه به فانوس دریایی آندِنِس (Andenes) برخورد کند و به محض آنکه که این اتفاق افتاد، فرصت کمی داشتم تا این عکس را بگیرم.

برخورد شفق به زمین


اقامت در هتل 5 میلیارد ستاره شگفت انگیز



شبی در غار

شبی در غار
در این منطقه دو غار بزرگ وجود داشت.

شبی در غار

شبی در غار

شبی در غار


محل اتراق

محل اتراق
در این عکس میکاپِکا به کمک نور، روی دیوار چادر یک تصویر مارپیچ ایجاد کرد و من این عکس را گرفتم.


طغیان 

طغیان
در این عکس چه چیزی می بینید؟


مرد ستاره ای

مرد ستاره ای
یک عکس سلفی بر روی صخره در دوردست ها


مرد غارنشین

مرد غارنشین
این همان غاری است که یک شب در آن خوابیدیم و در این عکس میکاپِکا در حال حفظ تعادل خود بر روی یک سنگ بسیار لغزنده است و شفق قطبی نیز در دوردست ها دیده می شود.


اجازه ندهید بشقاب پرنده شما را با خود ببرد

اجازه ندهید بشقاب پرنده شما را با خود ببرد
این ابر بشقاب پرنده ای، حدود یک دقیقه در آسمان بود. شانس با من یار بود و توانستم عکسی از آن بگیرم . حضور دوستم در این عکس که در کنار ساحل ایستاده است، ابعاد واقعی ابر را مشخص می کند .


انفجار رنگ ها 

انفجار رنگ ها
فوران تاجی در بالای سر ما 


سپیده صبح

سپیده صبح


خانه شفقی

خانه شفقی
شفق های قطبی دوست داشتنی

خانه شفقی
این یکی از بهترین شب هایی بود که تا به حال تجربه کردم.

منبع: boredpanda




نظرها

  • 1 0

    زيبا و بينظير بود

    • 0 0

      ممنون از شما

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید