• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تنگ کافری شهرستان ایلام استان بدره
  •  تنگ کافری شهرستان ایلام استان بدره
  •  تنگ کافری شهرستان ایلام استان بدره


تنگ کافری

نام مرکز دیدنی

Cafari

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

بدره

آدرس

ایلام، 55 کیلومتری جاده ایلام، 15 کیلومتری بدره

شهر کردنشین ایلام به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران زمین در غرب این کشور قرار گرفته، شهری جذاب با آب و هوایی معتدل کوهستانی که میزبان تنگه هایی متعدد و شگفت انگیز در گوشه و کنارش می باشد. در فاصله 55 کیلومتری ایلام تنگه ای خارق العاده به نام تنگه کافری به چشم می خورد. جاذبه ای شگرف با مناظر طبیعی دلربا که در شمال شهر بدره آرمیده و حیات وحشی شگرف نظیر سنجاب ایرانی و جنگل های بلوط چشم نوازی را در دل خود جای داده. تنگه کافری با طول تقریبی 2 کیلومتری از به هم پیوستن چندین چشمه به وجود آمده است. با پیمودن مسافتی 1 کیلومتری از دهانه این تنگه به جابه هایی منحصربه فرد نظیر برکه آب زمزم و زیارتگاه جابر خواهید رسد. در این تنگه همچنین آثار صخره ای باستانی به چشم می خورد که قدمت آنها به دوان کهن و ماقبل تاریخ باز می گردد. آثاری که می توان از آنها به عنوان گواهی برای اثبات باستانی بودن تنگه نام برد، آثاری تاریخی نظیر غار شداد. این تنگه در ارتفاع 700 متری از سطح دریا قرار گرفته و به عنوان یک جاذبه طبیعی و باستانی پذیرای علاقمندان به تاریخ و طبیعت برای به ارمغان آوردن خاطراتی به یادماندنی خواهد بود. فصل بهار طبیعت این منطقه اغواکننده است و سرسبزی درختان و شکوفه های باطراوتش خودنمایی می کند. پس پیشنهاد می شود فصل بهار را برای سفر به این منطقه و تماشای طبیعت شگرف تنگه کافری انتخاب نمایید.
 
بهترین زمان بازدید: بهار و تابستان.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تنگ کافری

تفریحات نزدیک به تنگ کافری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید