• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای لاسیب شهرستان اصفهان استان اردستان
  •  روستای لاسیب شهرستان اصفهان استان اردستان
  •  روستای لاسیب شهرستان اصفهان استان اردستان
  •  روستای لاسیب شهرستان اصفهان استان اردستان
  •  روستای لاسیب شهرستان اصفهان استان اردستان


روستای لاسیب

نام مرکز دیدنی

La Sib Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

اردستان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

پیک نیک 1 یا نصف روزه

ساعت بازدید

24 ساعته

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهرستان اردستان، 24 کیلومتری اردستان

روستای لاسیب در استان اصفهان، بافتی تاریخی و کهن دارد. از خصوصیات این خطه می توان به مردمان خون گرم، قنات های پر آب و ساختمان هایی قدیمی مانند آسیاب آبی و حمام قدیمی اشاره کرد. 

مردم شناسی
در گذشته 50 خانواده در این روستا زندگی می کردند، اما در سال های اخیر این جمعیت به 20 خانوار کاهش یافته است. شغل بیشتر ساکنین روستای لاسیب کشاورزی و باغ بانی است و دامداری نیز دیگر حرفه آنها است. در گذشته مردم این روستا سنگ آسیاب می ساختند، برای این کار ابتدا سنگ های مناسب را از کوه های مخصوص پیدا می کردند، با ابزار های دستی آنها را خارج کرده و به تراشیدن و سوراخ کردن آنها می پرداختند. اما این حرفه به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شده است. 

وجه تسمیه
به گفته ساکنین و افراد محلی لاسیب قدمتی بسیار طولانی دارد و نام آن از دو قسمت لا و سیب تشکیل شده است. لا یعنی قرار گرفتن در میان چیزی و در مورد این روستا اشاره به قرار گرفتن آن در بین 2 دره است. سیب هم اشاره به میوه معروف این روستا دارد. در گذشته این روستا درختان سیب پربار و فراوانی داشته است.

آب و هوای روستای لاسیب
روستا لا سیب به دلیل قرار گرفتن در  بین 2 دره، آب و هوایی مشابه آب و هوا کوهستانی دارد و طبیعت آن بسیار مطبوع بوده و از آسمانی تمیزی برخوردار است. آسمانی صاف و کم نور سبب ایجاد فضایی مناسب ببرای رصد ستاره ها را ایجاد کرده است.

محصولات
نتایج کار کشاورزی و باغداری مردمان این روستا باغ های آلوچه، انگور، بادام، توت، قیسی، گردو و زرد آلو است، اما میوه اصلی این روستا سیب است. آب مورد نیاز برای آبیاری مزارع و باغ ها از قنات تهیه می شود. این آب را در استخر ذخیره می کنند و سپس توسط جوی ها به باغ ها هدایت می کنند.

مکان های گردشگری روستای لاسیب
روستای لاسیب همانطور که گفته شد از قدمتی تاریخی برخوردار است و به همین دلیل می توان مکان های تاریخی متعددی را در کنار طبیعت چشم نوازش مشاهده کرد. با ورود به روستا شاهد قلعه تاریخی لاسیب خواهید بود اما گذر زمان سبب تخریب بخش عمده ای از این قلعه شده است. جالب است بدانید در گذشته تونلی بلند در زیر روستا قرار داشته که ساکنان لاسیب می توانستند به هنگام حمله دشمنان و غارتگران از آن استفاده کرده و جان سالم به در ببرند. آسیاب آبی دیگر مکان گردشگری لاسیب است و به نوعی نشان دهنده یکی از حرفه های مردمان این روستای تاریخی به شمار می رود.
در لاسیب مکان های زیارتی نیز وجود دارد و از این میان بارگاه امامزاده سرالدین (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) در این روستا قرار دارد.
اما یکی از دلایلی که گردشگران لاسیب را انتخاب می کنند طبیعت چشم نواز آن است که پیشتر به آن پرداخته شده است.

بهترین زمان سفر به لاسیب
طبیعت چشم نواز لاسیب در تمامی روزهای سال جلوه ای بی بدیل را به نمایش می گذارد.
در بهار باغ های سراسر پوشیده با شکوفه های سیب و سایر میوه ها در کنار عطر خوش این گل های بهاری می تواند تمام آن چیزی باشد که برای لحظه ای ذهنتان را خالی از هر چیزی بکند و نسیمی دلنشین، گلبرگ های لطیف شکوفه ها را بر روی صورتتان بی اندازد. وقتی باران می آید، بوی نم و کاهگل بلند شده از دیواره کوچه باغ های لاسیب می تواند بسیار خوشایند و جذاب باشد.
تابستان وقت تماشا و نوش جان کردن میوه های خوش عطر و طعم روستای لاسیب است. نیمه دوم سال نیز تمامی باغ ها را خزان می گیرد و دیدن برگ های رنگارنگ پاییزی بسیار چشم نواز خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای لاسیب

تفریحات نزدیک به روستای لاسیب

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید