• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چگونه فناوری بر سفرهای هوایی دوران پسا کرونا تأثیر می گذارد

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۶/۱۱   تعداد بازدید : 686   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


چگونه فناوری بر سفرهای هوایی دوران پسا کرونا تأثیر می گذارد

به دلیل گسترش بی سابقه کووید ۱۹، فرودگاه های سراسر جهان به طور مداوم اقدامات ایمنی خود را افزایش می دهند. صنعت هوانوردی شاید یکی از صنایع آسیب دیده باشد چرا که چندین کشور ورود شهروندان خارجی را به درون مرزهای خود ممنوع کرده اند. از ابتدای شیوع همه گیری، صنعت هواپیمایی با لغو تعداد بی شماری پرواز، زمین گیر شدن هواپیماها و بسته شدن مرزهای داخلی و بین المللی در سایر نقاط جهان روبرو شده است. این امر منجر به کاهش سریع ترافیک، پروازهای کمتر، بارگیری کمتر و در نتیجه کاهش میلیونی درآمد شده است.
تحلیل اقتصادی توسط شورای بین المللی (جهانی) فرودگاه ها نشان داده است که این همه گیری 38.1٪ از ترافیک مسافران را از بین برده و فقط در سال 2020 بیش از 45٪ از درآمد آن از دست رفته است. بخش بزرگی از شرکت های هواپیمایی کوچک، عملیات زمینی و سایر ارائه دهندگان خدمات مربوط به فرودگاه ها ورشکسته شده اند که صنعت هواپیمایی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. تنها مزیتی که این رکود به همراه داشته است به صورت بهره وری هزینه و اقدامات دیجیتالی سازی و اتوماسیون عمده است که به منظور کاهش خطرات سلامتی انجام شده اند.
از آنجا که سفرهای بین المللی و داخلی به تدریج و هرچند با سرعت کم از سر گرفته می شوند، فرودگاه ها علاوه بر معرفی چندین فناوری جدید برای امکان سفرهای بدون لمس یا بدون تماس، هزینه های اضافی نیز برای تمیز کردن و پاکسازی کامل پرداخت می کنند. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که با پیشرفت فناوری های جدید همراه با صبر و تحمل کامل، بتوانیم از این بحران بزرگ عبور کنیم. 

پیشرفت های فنی پسا کرونا در سراسر جهان:
غربالگری سلامت
این کار در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار در سرتاسر جهان یک اتفاق نرمال جدید است و از دستگاه دماسنج دستی برای بررسی دمای بدن مسافران ورودی در دروازه های ورودی و ایست های بازرسی استفاده می شود. از طرف دیگر، چندین فرودگاه بزرگ عبور از میان دوربین های نمایش گرمایشی (یا به طور آزمایشی) را به کار برده اند.
این دوربین ها با تحلیل دمای بدن که از گرمای تابشی بدن انسان بدست می آید می توانند تب را تشخیص دهند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در ایالات متحده قبلا خواستار به کارگیری این دوربین ها برای اطمینان از ایمنی مسافران و کارکنان فرودگاه شده اند. 
اما طبق سازمان بهداشت جهانی (WHO)، این اسکنرها بی نقص نیستند زیرا قادر به تشخیص افراد مبتلای بدون علامت و افراد آلوده بدون تب نیستند. برای مقابله با این موضوع، شرکت سوتر تکنالوجیز (Soter Technologies) دستگاه جدیدی را به نام سیمپتوم سنس (Symptom Sense) معرفی کرده است که می تواند سلامتی مسافر را هنگام عبور از میان این دستگاه دقیقا مانند یک ورودی فلزیاب معمولی، تشخیص دهد. در عرض پنج ثانیه، این دستگاه می تواند درجه حرارت، سطح اکسیژن خون، ضربان قلب و تنفس فرد را تجزیه و تحلیل کند.
در آینده، حتی ممکن است مسافران هنگام ورود ضد عفونی شوند. به عنوان مثال هنگام فرود در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، بازدیدکنندگان در آینده ممکن است مجبور شوند وارد کپسول کوچکی شوند که با فشار منفی پر شده است. دستگاه کلین‌تک (CLeanTech) با کمک سوزن های نانو، فناوری فوتوکاتالیست و یک اسپری ضدعفونی کننده به مدت 40 ثانیه عمل می کند و هدف آن ضد عفونی کردن همه مسافران یا کارکنان فرودگاه و خدمات از عفونت های ویروسی بالقوه است. به گفته سخنگوی فرودگاه، این ممکن است تا پایان سال 2021 کاملا عملیاتی شود.

غربالگری سلامت


برنامه های موبایل
مسافران مدت ها قبل از کووید ۱۹ از تلفن های همراه هوشمند برای بررسی پروازها یا تغییر صندلی استفاده کرده اند. اما در زمان پسا کرونا برنامه های تلفن همراه مانند EaseMyTrip به طور فزاینده بخشی مهم از تجربه سفر خواهند بود. در صورت عدم شناسایی چهره، برنامه های تلفن همراه می توانند با کیوسک ها و دروازه های فرودگاه ها همکاری کنند تا تماس به حداقل برسد. هشدارهای تلفن همراه می توانند برای تک تک مسافران فرستاده شود، بنابراین ازدحام جمعیت در نزدیکی دروازه ها یا روی پل هوایی مسافران به حداقل می رسد. اساسا برنامه های تلفن همراه توانایی تأثیر مثبت بر فرهنگ سفر به فرودگاه را دارند. 
در چندین فرودگاه ایالات متحده، در حال حاضر نرم افزاری به نام Safe Distance در حال آزمایش است تا بفهمند آیا به فاصله گذاری اجتماعی بهتر یا اقدامات امنیتی بیشتری برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی نیاز است. یک برنامه مشابه را می توان به راحتی برای اطلاع از زمان سوار شدن به هواپیما در تلفن هوشمند نصب کرد.
در حال حاضر، شرکت های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده به دنبال بررسی روش های جایگزین هستند تا برخوردهای انسانی کمتری وجود داشته باشد. شرکت بیمر اکنون در حال کار با دانشگاه آریزونا بر روی یک برنامه ردیابی تماس است تا بتواند اطلاعات مربوط به همه مسافران را جمع آوری کرده و به آن ها کمک کند تا از طریق اپلیکیشن اعلام حضور کنند. 

برنامه های موبایل


 کشورهایی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری پس از کرونا را دارند



استفاده از جدیدترین یونیفرم های ایمنی برای مهمانداران پرواز 
یک شمه آینده نگرانه برای همه یونیفرم های تجهیزات حفاظت شخصی وجود دارد که توسط چندین شرکت هواپیمایی اعلام شده است. در حالی که یونیفرم های تجهیزات حفاظت شخصی شرکت هوایی ایرآسیا (AirAsia) شبیه لباس های قرمز براق هزمت (HAZMAT) است و خدمه کابین شرکت هواپیمایی فیلیپین از محافظ صورت به همراه لباس های پزشکی یکپارچه شیک و سفید با نواری رنگین کمانی بر روی یک شانه استفاده می کنند.
همچنین، آموزش بیشتری برای متصدیان در مورد چگونگی استفاده صحیح از یونیفرم تجهیزات حفاظت شخصی لازم است. این امر برای حفظ سلامت هم خدمه و هم مسافرانی است که همیشه در طول پرواز با هم تماس نزدیک دارند. 
اما کیفیت هوای داخل کابین چطور؟ خوشبختانه، فیلترهای HEPA در سیستم های تهویه هوای شرکت هواپیمایی ویروس را از بین می برند و بنابراین تنفس از طریق ماسک N95 را ایمن می کند.

استفاده از جدیدترین یونیفرم های ایمنی برای مهمانداران پرواز


تشخیص چهره
در آینده ممکن است به جای تحویل گذرنامه یا بلیط، از دستگاه های بیومتریک برای اسکن صورت شما استفاده شود. این دستگاه ها شخص را با ویژگی های منحصر به فرد خود مانند منحنی گوش یا شکل پیشانی تشخیص می دهند. شرکت های هواپیمایی مانند دلتا، ایرفرانس و جت بلو (JetBlue) قبلا این فناوری های شناسایی بیومتریک را آغاز کرده اند و به زودی ممکن است سایر شرکت های هواپیمایی نیز از آن ها پیروی کنند.
این فناوری ها و تجهیزات پزشکی بدون شک مسافرت را برای عموم مردم بسیار ایمن تر می کند، اما در صورت عدم محافظت مناسب در برابر نقض حریم داده ها، همیشه خطری برای امنیت اطلاعات وجود دارد.

تشخیص چهره


ربات های تمیزکار
در فرودگاه بین المللی پیتسبورگ، چهار ربات با همکاری یک استارت آپ محلی به نام Carnegie Robotics معرفی شده اند که با از بین بردن کامل هر ویروسی، کف فرودگاه را با نور یو وی تمیز می کنند. این ربات ها حدود 8 تا 10 ساعت در روز در اطراف فرودگاه پرسه می زنند و به گونه ای دقیق برنامه ریزی شده اند که نور یو وی آن ها فقط روی زمین متمرکز شود. 
اگر این اقدام نتیجه خوبی بگیرد، ممکن است شاهد ربات های بیشتری از این قبیل در سایر فرودگاه های ایالات متحده و جهان باشیم. 

ربات های تمیزکار


نتیجه گیری
کووید بدون شک زمینه را برای افزایش سطح و نیازهای دیجیتالی شدن در صنعت هواپیمایی فراهم کرده است. از سیستم های رزرو آنلاین متعارف و بررسی های خودکار گرفته تا ربات های تمیزکار و فناوری سیستم های تشخیص چهره، همگی یک جهش بزرگ هستند. بدیهی است که این امر فقط در سال های آینده برجسته تر خواهد شد. 

منبع: easemytrip






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید