• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق جالب و خواندنی درباره شهر بارسلونا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳   تعداد بازدید : 4783   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالب و خواندنی درباره شهر بارسلونا

بارسلونا پایتخت کاتالونیا و پس از مادرید دومین شهر بزرگ اسپانیا است. 
بارسلونا در ساحل شمال شرقی شبه جزیره ایبری، رو به دریای مدیترانه، در دشتی به وسعت حدود 5 کیلومتر قرار گرفته و توسط رشته کوه کلسرولا (Collserola)، رودخانه یوبرگات (Llobregat) در جنوب غربی و رود بزوس (Besòs) در شمال احاطه شده است.
از تاریخ ژانویه 2017، جمعیت بارسلونا حدود 1.7 میلیون نفر بوده است.
مساحت بارسلونا 101 کیلومتر مربع است.
بارسلونا یکی از شهرها با بالاترین تراکم های جمعیتی در اروپا است.
ارتفاع متوسط این شهر از سطح دریا 12 متر است و تیبیدابو (Tibidabo) با ارتفاع 512 متر از سطح دریا، بلندترین نقطه در شهر بارسلونا است. 

تیبیدابو (Tibidabo) با ارتفاع 512 متر از سطح دریا

منشأ اولین محل اسکان در مکان امروزی بارسلونا مشخص نیست. ویرانه های یک محل اسکان اولیه از جمله مقبره ها و خانه های مختلفی که مربوط به 5000 سال قبل از میلاد مسیح هستند پیدا شده است.
خود این شهر توسط رومی ها بنیان نهاده شد که در پایان قرن اول قبل از میلاد یک کلونی به نام بارچینو ایجاد کردند. این کلونی حدود هزار سکنه داشت و دارای دیواری دفاعی بود که بقایای آن هنوز در شهر قدیمی دیده می شود.
برای بیش از 200 سال، بارسلونا تحت حکومت مسلمانان بود و پس از تسخیر مجددش توسط مسیحیان، به یکی از شهرستان های امپراتوری کارولینگیا و یکی از اقامتگاه های اصلی پادشاهی آراگون تبدیل شد.
دوره پربار قرون وسطی موقعیت بارسلونا را به عنوان یک مرکز اقتصادی و سیاسی مدیترانه غربی تثبیت کرد.
در حالی که بارسلونا برای حفظ استقلال اقتصادی و سیاسی خود تلاش می کرد، از قرن 15 تا 18 وارد یک دوره افول شد.
قرن بیستم نوسازی گسترده شهری در سرتاسر شهر بارسلونا آغاز شد و در منطقه برجسته ایکسمپل، که برخی از متمایزترین هنرهای نوین کاتالان یا ساختمان های مدرن در بارسلونا را به نمایش می گذارد، به اوج خود رسید.

منطقه برجسته ایکسمپل

بارسلونا میراثی غنی دارد و امروزه یک مرکز مهم فرهنگی و یک مقصد اصلی گردشگری است. به ویژه شناخته شده ترین آن ها آثار معماری آنتونی گائودی هستند که بسیاری از آن ها میراث جهانی یونسکو می باشند.
ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) یکی از غیر متعارف ترین کلیساهای اروپا و معروف ترین مکان دیدنی بارسلونا است. این کلیسا را معمار کاتالانی آنتونی گائودی (1852–1926) طراحی کرد. ساخت ساگرادا فامیلیا در سال 1882 آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. اخیرا اعلام شده است که ساخت ساگرادا فامیلیا سرانجام تا سال 2026، در صدمین سالگرد مرگ گائودی به پایان خواهد رسید. کارهای گائودی در مورد این بنا بخشی از میراث جهانی یونسکو است. 

ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا در لا رامبلا (La Rambla) یافت می شود، یک خیابان وسیع و پر درخت که شهر قدیمی را به دو قسمت تقسیم می کند. لا رامبلا از پالچا د کاتالونیا (Plaça de Catalunya) شروع می شود، جایی که سانتا آنا، صومعه زیبای رومی قرن دوازدهمی قرار دارد، و تا پایین بندر امتداد می یابد.

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا در لا رامبلا

برای 2000 سال، محله گوتیک مرکز معنوی و سکولار شهر بوده است. یادگارهای بناهای رومی باستان هنوز در اینجا یافت می شود، اما قرون وسطی با بناهای تاریخی که در این محله جمع شده اند، به بهترین شکل نمایش داده می شود. کلیسای جامع قرون وسطایی که شاهکاری از معماری گوتیک است، در مونت تابور، بلندترین نقطه در مرکز شهر قرار دارد. 

محله گوتیک مرکز معنوی و سکولار شهر بارسلونا

کاسا باتلو (Casa Batlló) یک ساختمان مشهور است که در مرکز بارسلونا واقع شده و یکی از شاهکارهای آنتونی گائودی است. بازسازی خانه ای که قبلا ساخته شده بود، در سال 1904 توسط گائودی دوباره طراحی شد و پس از آن نیز چندین بار مرمت شده است. مانند هر چیزی که گائودی طراحی کرده است، این بنا نیز به عنوان مدرنیسم یا هنر نوین شناخته می شود.

کاسا باتلو (Casa Batlló) یک ساختمان مشهور


 کارهای جالبی که به صورت رایگان می توانید در بارسلونا تجربه کنید



کاسا میلا (Casa Mila) که با نام لا پدررا (La Pedrera) یا کواِری (The Quarry) نیز شناخته می شود، اشاره ای به ظاهر زمخت و نامتعارف آن دارد. این آخرین اقامتگاه خصوصی بود که توسط معمار آنتونی گائودی طراحی و بین سال های 1906 تا 1912 ساخته شد. این بنا در سال 1984، توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

کاسا میلا (Casa Mila) یا لا پدررا (La Pedrera)

پالائو د لا موزیکا کاتالانا (Palau de la Música Catalana) یک سالن کنسرت در بارسلونا است. این بنا به سبک مدرن کاتالانی توسط معمار لوئیس دومنک مونتانر طراحی شده و بین سال های 1905 تا 1908 ساخته شده است. در سال 1997، پالائو د لا موزیکا کاتالانا به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. امروزه بیش از نیم میلیون نفر در سال در اجراهای موسیقی پالائو شرکت می کنند که از موسیقی سمفونیک و مجلسی گرفته تا موسیقی جاز و کنسو (آهنگ کاتالان) را در بر می گیرد.

پالائو د لا موزیکا کاتالانا (Palau de la Música Catalana)

پارک گوئل (Park Güell) یک پارک عمومی است که از باغ ها و عناصر معماری تشکیل شده و در تپه کارمل قرار دارد. این پارک توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. یوزبی گول، یکی از بهترین دوست ها و حامیان گائودی، از او خواست که این پارک را طراحی کند. این پارک بین سال های 1900 تا 1914 ساخته شد و در سال 1926 رسما به عنوان یک پارک عمومی افتتاح شد. در سال 1984، یونسکو این پارک را به عنوان یک میراث جهانی اعلام کرد.

پارک گوئل (Park Güell)

فواره جادویی مونتجوئیک (Montjuïc) فواره ای است که در جلوی آوینگودا ماریا کریستینا (Avinguda Maria Cristina) در محله مونتجوئیک بارسلونا واقع شده است. این فواره، مانند اکثر تحولات اطراف، برای نمایشگاه بین المللی بارسلونا در سال 1929 ساخته شده است.

فواره جادویی مونتجوئیک (Montjuïc)

نیوکمپ استادیوم خانگی باشگاه بارسلونا که زمان تکمیل آن در سال 1957 است، با ظرفیت صندلی برای 99354 نفر، بزرگترین استادیوم اسپانیا و اروپا و دومین استادیوم فوتبال بزرگ جهان از نظر ظرفیت است.

نیوکمپ استادیوم خانگی باشگاه بارسلونا

خط ساحلی بارسلون 4.5 کیلومتر امتداد دارد و طیف گسترده ای از سواحل عالی را به گردشگران ارائه می دهد. از محبوب ترین سواحل در میان بازدید کنندگان می توان به بارسلونتا (Barceloneta)، مار بلا (Mar Bella)، نوا ایکاریا (Nova Icaria) و بوگاتل (Bogatell) اشاره کرد. 

خط ساحلی بارسلون 4.5 کیلومتر امتداد دارد

بارسلونا یکی از برجسته ترین مراکز گردشگری، تجارت، اقتصادی و فرهنگی در جهان است و تاثیر آن در بازرگانی، آموزش، سرگرمی، رسانه، مد، علم و هنر، همگی به جایگاه آن به عنوان یکی از مهمترین شهرهای جهان کمک می کند.
نام بارسلونا در ایبری باستان بصورت بارکنو، در منابع یونان باستان به عنوان بارکینون و در منابع لاتین به صورت بارسینو، بارسیلونوم و بارسنونا آمده است.
تأسیس بارسلونا موضوع دو افسانه متفاوت است. اولین مورد، تاسیس شهر را به هرکول اسطوره ای نسبت می دهد. افسانه دوم، بنیانگذاری این شهر را مستقیما به ژنرال تاریخی کارتاژیان، همیلکار بارسا، پدر هانیبال نسبت می دهد که ظاهرا در قرن 3 قبل از میلاد، نام این شهر را برگرفته از نام خانواده خود بارسینو گذاشته است، اما هیچ مدرک تاریخی یا زبانی مبنی بر صحت این واقعیت وجود ندارد.
در سال 1900 بارسلونا 533 هزار نفر جمعیت داشت، ولی زمانی که شروع به جذب تعداد زیادی از مردم از دیگر مناطق صنعتی نشده اسپانیا کرد، جمعیت آن به طور پیوسته اما آهسته تا سال 1950 رشد کرد. جمعیت بارسلونا در سال 1979 با 1 میلیون و 906 هزار و 998 نفر به اوج خود رسید و در طول دهه های 1980 و 1990 میلادی جمعیت آن به این دلیل که تعداد زیادی از افراد به دنبال کیفیت زندگی بالاتر در شهرهای خارج از منطقه کلانشهر بارسلونا بودند، کاهش یافت.
این شهر به دلیل میزبانی بازی های المپیک تابستانی 1992 و همچنین کنفرانس ها و نمایشگاه های کلاس جهانی و بسیاری از مسابقات بین المللی ورزشی شناخته شده است.
باشگاه فوتبال بارسلونا که معمولا به بارسلونا یا بارسا معروف است، یکی از محبوب ترین باشگاه های فوتبال جهان می باشد.

منبع: justfunfacts





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید