• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنج لوکیشن الهام بخش فیلم کلاسیک برای سفر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۷   تعداد بازدید : 6325   گروه مطلب : فرهنگ و هنر


لوکیشن 5 فیلم کلاسیک که می تواند الهام بخش سفر شما باشد

کارگردان های سینما مداوم در حال سفر به اقصی نقاط دنیا به منظور یافتن لوکیشنی جذاب، دیدنی و مرموز برای فیلم برداری هستند. فیلمبرداری ارباب حلقه ها در میان فضاهای سرسبز نیوزلند یا پارک ژوراسیک در جزایر هاوایی انجام شده، فضاهایی شگفت انگیز و دلربا که نگاه تماشاگران را از روی نمایش بازیگران به سمت خود می ربایند. 


1- پدر خوانده - سیسیلی (The Godfather – Sicily)
فرانسیس فورد کاپولا یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه کنندگان هالیوود در هنگام سفرش به سیسل از یک کلیسای کوچک در روستایی تپه ای آرام در نزدیکی تائورمینا (Taormina) دیدن کرد، مکانی شگفت انگیز که ذهن خلاق وی آن را به عنوان لوکیشن ساخت فیلمی پر فروش و ماندگار مناسب دید. بدین صورت روستاهای کوچک ساووکا (Savoca) و فورتزا دآجرو (Forza d’agro) در تاریخ سینمای هالیوود ماندگار شدند. امروزه روستای ساووکا با بار افسانه ای ویتالی (Vitelli) و کلیسای عروسی مایکل کورلئونه زیباتر از زمان برداشت فیلم در اوایل دهه 70 شده اند. در محوطه بیرونی این بار هنوز هم صندلی هایی یافت می شود، صندلی هایی که روزی محل نشستن مایکل آل پاچینو در کنار مافیا، فابریتزیو و کالیو بوده اند. در این مکان رویایی پیشنهاد شگفت انگیز دیگری در انتظارتان خواهد بود، پرسه زدن در اطراف شهر، درست همان مکانی که مایکل، آپولونیا را از پدرش خواستگاری کرد.  

1- پدر خوانده - سیسیل (The Godfather – Sicily)


2- ساحل، تایلند (The Beach – Thailand)
لئوناردو دی کاپریو در این فیلم نقش جوانی ماجراجو و علاقمند به سفر به نام ریچارد را بازی می کند، کسی که در طول سفرش به اطراف آسیا، به کشور تایلند می رسد و به همراه یک زوج فرانسوی به جست و جوی جزیره ای رویایی برای تجربه زندگی مانند ساکنین آن می پردازند. در طول مسیر نیروهای شیطانی همواره حس وجود نداشتن شانگری لا (جزیره ای رویایی که مردم آن از زندگی شان آن به بهترین شکل ممکن لذت می برند و طول عمر بسیار طولانی دارند) را به آنها القا می کند. اما جذاب تر از داستان فیلم مناظر شگفت انگیزش می باشد، مناظری فریبنده در سواحل جزیره فی فی له (Phi Phi Lay) که صحنه های اکشن فیلم در آن گرفته شده اند. از جذاب ترین و معروف ترین مناظر موجود در این فیلم می توان به خلیج مایا (Maya Bay) اشاره کرد، مکانی خارق العاده که با صخره های مرتفع 100 متری از سه سمت احاطه شده اند. برخی از سواحل این خلیج کاملاً در زیر آب قرار دارند، اما زمان کم بودن جزر و مد می تواند خالق تصویری اعجاب انگیز و نفس گیر باشند. تصویری از سواحلی رویایی با ماسه های شنی و آب های زلال و درخشان تا جاییکه به راحتی مرجان ها و ماهی های خوش رنگ زیر آب به راحتی قابل مشاهده اند. اما اگر شما هم مانند شخصیت دی کاپریو به دنبال مکانی جادویی می گردید، هنگام صبح به آنجا روید زمانیکه خورشید در بالاترین ارتفاعات آسمان قرار دارند.

2- ساحل، تایلند (The Beach – Thailand)


11 فیلم الهام بخش 2015 برای سفر



3- خارج از آفریقا، کنیا (Out of Africa – Kenya)
مریل استریپ (Meryl Streep) در فیلم ماندگار خارج از آفریقا اثری از نویسنده معروف دانمارکی کارن بلیکس (Isak Dinesen) ایفای نقش می کند. رابرت ردفورد (Robert Redford) در این فیلم نقش یک شکارچی سفید را ایفا می کند کسی که احساسات عاشقانه اش با مریل استریپ باعث می شود حواس وی از شوهر پریشانش پرت شود. تمام این عاشقانه ها در کنار دشت های وسیع، جنگل های تاریک و تپه های سرسبز تکمیل می شوند. می توان از کنیا به عنوان محل تولد سافاری و مظهر حیات وحش آفریقا نام برد، مکانی دلربا و فرینده که میزبان رشته کوه های پر برف و صحراهای بی انتهاست. مقصد نهایی ماسایی مارا (Maasai Mara) خواهد بود، جاییکه در فواصل بین ماه های ژوئیه و اکتبر مناظری نفس گیر را ارائه می دهد. شما احتیاجی به تماً با مریل استریپ یا ردفورد ندارید که عاشق این مکان شوید، این نقطه جادویی به تنهایی شما را اغوا خواهد کرد. 

3- خارج از آفریقا، کنیا (Out of Africa – Kenya)


4- گرفتن یک دزد - ریویرای فرانسه (To catch a thief – French Riviera)
برخی از فیلم ها نمایشی زیباتر از شهر و روستاهای وابسته به سواحل موناکو (Monaco) و فرانسه را ارائه می دهند. کری گرانت (Cary Grant) در این فیلم نقش یک راهنمای تور و سارق بازنشسته جواهرات را ایفا می کند، کسی که برای پاک کردن گذشته اش در جست و جوی سارقی با نام مستعار قدیمی خودش می باشد. ترکیب مهارت های سینمایی کارگردان محبوب آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و داستان جذاب این فیلم با بازی درخشان گریس کلی (Grace Kelly) باعث خلق آثری ماندنی و جذاب در تاریخ سینمای هالیوود شده اند. می توان از گرفتن یک دزد به عنوان یکی از فیلم هایی که موفقیتشان را مدیون لوکیشن بی نظیرشان هستند، نام برد. لوکیشنی فوق العاده با ساختمان های شگفت انگیز قلعه لا کوآ دی گِقد (Castle of la Croix des Gardes) که صحنه جذاب جشن بالماسکه در آن فیلم برداری شد. گریس کلی با بازی در این فیلم بسیار درخشد و کمی بعد از اکران آن در سن 26 سالگی با شاهزاده موناکو ازدواج کرد. 

4- گرفتن یک دزد - ریویرای فرانسه (To catch a thief – French Riviera)


5- پیش از طلوع، وین (Before Sunrise – Vienna)
این فیلم اثری درام می باشد و داستان عشقی جذاب مابین یک پسر آمریکایی به نام جسی و یک دختر دانشجوی فرانسوی را روایت می کند. داستان از داخل قطار شروع می شود جاییکه آن دو در قطار یکدیگر را ملاقات می کنند و جسی به سلین پیشنهاد می دهد برای صحبت بیشتر با یکدیگر در میان راه و در وین از قطار پیاده شوند. بیشتر این فیلم به صحبت های این دو نفر در خیابان ها و در کنار جاذبه های زیبای شهر وین مانند چرخ و فلک غول پیکر وین (Wiener Riesenrad)، پل زُل اَم اِشتیگ (Zollamtssteg Bridge)، کلیسای ماری آم گِشتادِ (Maria am Gestade church) و کانال دانوب (Donaukanal)، جاییکه یک غریبه پیشنهاد نوشتن یک شعر عاشقانه را به آنها داد، می انجامد. آنها همچنین در این سفر یک روزه یعنی از شب تا طلوع آفتاب از چند کافه دیدن می کنند و به انجام بازی پین بال می پردازند. یکی از ماندگارترین صحنه های فیلم مربوط به سکانسی است که آن دو در حال انجام بازی تماس تلفنی ساختنی با یکدیگر در کافه اِشپِرل (Café Sperl) یکی از معروف ترین و شیک ترین کافه های شهر می باشند. ترکیب بازی درخشان ایتن هاک (Ethan Hawke) در نقش سلین و ژولی دلپی (Julie Delphy) در نفش جسی با لوکیشنی جادویی در کنار دیگر عوامل حرفه ای فیلم باعث ماندگاری این فیلم در تاریخ سینمای هالیوود شده است.

5- پیش از طلوع، وین (Before Sunrise – Vienna)


منبع: thetravelmagazine





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید