• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  معبد ساکنان شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد ساکنان شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد ساکنان شهر اندونزی کشور بالی
  •  معبد ساکنان شهر اندونزی کشور بالی


معبد ساکنان

نام مرکز دیدنی

Sakenan Temple

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

شهر

آدرس

Jalan Pulau Serangan, Serangan, Denpasar, Bali 80229, Indonesia

معبد ساکنان، معبدی هندو در ساحل شمال غربی جزیره سرانگان در جنوب دنپاسار است. در این معبد قرن دهمی یک جشن سالگرد دیدنی هر 210 روز برگزار می شود و در این روز دسته های زائران با پای پیاده یا با قایق های چوبی سنتی به سمت معبد حرکت می کنند. 
صدها زائر از معابد مختلف روستا در جنوب دنپاسار برای برگزاری سالگرد پیودالان به معبد ساکنان می آیند. این جشن مصادف با روز مقدس کونینگان است که حدود 10 روز پس از جشن روز گالونگان، یکی دیگر از جشن های دیدنی و مهم هندوی بالی، فرا می رسد.
در دهه 90 میلادی یک سری احیای اراضی در جزیره سرانگان انجام گرفت که باعث تغییر چشم انداز طبیعی جزیره و مسیر زائران شد. امروزه بیشتر زائران از طریق خشکی به معبد ساکنان راه می یابند و بازدید از معبد آسان است زیرا اکنون یک پل، جزیره را به سرزمین اصلی بالی متصل می کند.
قبل از بازسازی اراضی در دهه 90، زائران میراث باستانی و اشیای مقدس معبد را در زمان جزر و مد کم از طریق جنگل های درختان کرنا به سمت سرانگان حمل می کردند. امروزه با استفاده از یک پل 110 متری معبد به راحتی با ماشین قابل دسترسی است و قایق سواری های رنگارنگ و بی نظیر اکنون فقط خاطراتی از گذشته هستند.
دسترسی به معبد ساکنان و جزیره سرانگان به لطف پل آسان شده است. اما در مدت 3 روز جشن معبد، هزینه های ورودی هم از زائران و هم از بازدیدکنندگانی که با وسایل نقلیه موتوری وارد می شوند، گرفته می شود. این درآمد توسط مقامات دهکده جمع آوری شده و بیشتر به صندوق جامعه سرانگان ریخته می شود.
چندین رقص تشریفاتی استثنایی در اوج مراسم سالگرد پیودالان (در آخر هفته کونینگان) اجرا می شود. این رقص ها از رقص های بارونگ گرفته تا رقص های مختلف تاری توپِنگ یا ماسک، همه فرصت های فوق العاده ای را برای گرفتن عکس های بی نظیر فراهم می کنند.
معبد ساکنان توسط راهب اعظم مپو کوتوران ساخته شد. وی در سال 1001 میلادی، قبل از سقوط پادشاهی ماجاپاهیت، در مأموریتی برای بازسازی جنبه های مذهبی – اجتماعی جوامع بالی وارد این جزیره شد. 
این معبد شامل 2 بخش است که بخش بزرگتر در گذشته مورد بازسازی قرار گرفته (از جمله نجات صخره های مرجانی باستانی) و قسمت کوچکتر نیز بسیاری از ویژگی های قدیمی خود را حفظ کرده است. درختان بزرگ و سر به فلک کشیده ای که مجموعه معبد را احاطه کرده اند، شاهدان خاموش گذشته معبد هستند. آن ها با پارچه های چهارخانه ای آراسته شده و محل زندگی ارواح نگهبانان معبد محسوب می شوند. 
برای ورود به معبد ساکنان مانند دیگر معابد بالی، باید از لباس مناسب (یک سارونگ و حمایل دور کمر) استفاده کرد. سعی کنید به جای قدم گذاشتن روی هدایای روی زمین، از کنار آن ها حرکت کنید و مانع راهپیمایی نشوید. همچنین، زنان نباید در مدت دوره قاعدگی خود وارد محوطه معابد شوند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به معبد ساکنان

تفریحات نزدیک به معبد ساکنان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید