• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آب انبار حاج محمدرضا شهرستان یزد استان اردکان


آب انبار حاج محمدرضا

نام مرکز دیدنی

Ab anbar Haj Mohammadreza

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

اردکان

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، شهرستان اردکان، بلوار آیت الله خامنه‌ای

معرفی آب انبار حاج محمدرضا
شهر یزد مانند دیگر مناطق کویری ایران و بنا بر شرایط اقلیمی که دارد، پر از آب انبارهای زیبا است که در دوران های مختلف تاریخی ساخته شده اند و برای انبار کردن آب در زمان بارش باران و استفاده از آن در فصول گرم و خشک سال به کار می رود. یکی از این آب انبارها، آب انبار حاج محمدرضا است که مربوط به دوران پهلوی (سال 1335) می شود و در اردکان یزد قرار گرفته است. این آب‌ انبار دارای دو ورودی، مخزن، سه بادگیر و پلان مربع شکل بوده که تمامی قسمت های آن با آجرکاری تزئین شده اند.

جاذبه های گردشگری نزدیک
هنگام گشت و گذار در این منطقه بازدید از آثاری مانند خانه خاتمی، خانه سروری، دربند صدرالفضلا، محلات قدیمی زین‌الدین، بازارنو، کوشکنو، مجموعه آب انبارهای شهراحمدآباد، قنات عیش آباد احمدآباد، منارجنبان خرانق، امامزاده سید نورالدین و امامزاده سید هاشم شریف آباد که از جاذبه های نزدیک به این اثر می باشند را از دست ندهید. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجایی که آب و هوای این منطقه در فصل تابستان بسیار گرم و در فصل زمستان بسیار سرد است، بازدید از جاذبه های آن در فصل های بهار و پاییز لذت بخش تر خواهد. البته برای دوری از شلوغی شهر فصل های تابستان و زمستان مناسب پیشنهاد می شود. 

ثبت ملی آب انبار حاج محمدرضا
 این اثر دیدنی در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ۶۳۱۳ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های نزدیک به آب انبار حاج محمدرضا

تفریحات نزدیک به آب انبار حاج محمدرضا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 9 کشور کوچک که می توانید در یک روز همه جای آن را ببینید!

از کشورهایی دیدن کنید که به قدری کوچک هستند که فقط در یک روز می توانید آنها را کاوش کنید! از جذابیت تاریخی سن مارینو گرفته تا شهر مجلل موناکو و مناظر زیبای لیختن اشتاین، خود را برای سفری بی نظیر در میان این کشورهای کوچک آماده کنید و در عرض یک روز آنها را به طور کامل کاوش کنید. برای آشنایی بیشتر با این کشورها ادامه مطلب را بخوانید.

متن کامل مقاله

با 12 مورد از قدیمی ترین شهرهای جهان آشنا شوید

اگرچه تعیین قدیمی ترین شهرهای جهان در تاریخ باستان یک کار پیچیده است، اما محققان در مورد چیزهای زیادی بحث کرده اند تا به نتیجه برسند. این بدان معناست که عنوان نهایی «قدیمی‌ ترین شهر جهان» همیشه موضوعی قابل بحث باقی می‌ ماند، اگرچه نمی‌ توانیم رقبای قدرتمند خاصی را که در این فهرست هستند نادیده بگیریم.

متن کامل مقاله

معرفی 5 مکان مقرون به صرفه برای زندگی کوچ نشینی دیجیتال در آسیا

به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای زندگی به عنوان یک کوچ نشین دیجیتالی هستید؟ با ارزان‌ترین نقاط مهم کوچ نشینی دیجیتال در آسیا آشنا شوید! بسیاری از محبوب ترین مقاصد کوچ نشینی دیجیتالی در جهان ارزان نیستند. حتی در آسیا، جایی که می‌ توانید ارزان‌ ترین شهرها را برای کوچ نشینی دیجیتالی پیدا کنید، باید بدانید کجا را جستجو کنید.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید