• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم
  •  زیارتگاه شاه شهید شهرستان هرمزگان استان قشم


زیارتگاه شاه شهید

نام مرکز دیدنی

The Martyr King Shrine

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

استان

شهرستان

قشم

ناحیه

اطراف شهر

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

هرمزگان، قشم، خیابان دریا، قبل از برکه خلف

تاریخچه زیارت گاه شاه شهید
زیارتگاه شاه شهید در ده کیلومتری شهر قشم و در بالای کوهی در نزدیکی غارهای خربس، واقع شده است. در باب هویت صاحب این مقبره روایات گوناگونی در میان مردم بومی رواج دارد. اما آنچه که بین همه مشترک است، این است که این مقبره مربوط به مرد زیباروی نی نوازی بوده است که دختران و زنان  به شوق دیدن روی او و شنیدن صدای آواز سازش تا پای این کوه می آمدند. طبق داستان های مردم بومی، این سید ناگهان ناپدید شده است. البته داستان های نقل شده متفاوت است. بعضی می گویند که به آسمان رفته و بعضی اعتقاد دارند در دریا محو شده و دیگر اثری از او پیدا نشده است. مردم بومی معتقدند که این امامزاده برای باروری زنان عقیم بسیار مجرب است و سالانه افراد زیادی برای حاجت خواستن به این زیارتگاه می آیند و برای برآورده شدن حاجتشان، نذر می کنند.

معماری زیارتگاه
زیارتگاه شاه شهید بر بالای یک کوه در ارتفاعات قرار دارد و برای رسیدن به آن مسیری چشم نواز را در پیش دارید. این زیارتگاه دارای دو اتاق حدودا 12 متری است که با خشت ساخته شده اند. در مقابل این زیارتگاه یک حوض کوچک بر زیبایی و قداست آن افزوده است. در کنار این حوض درختی به اسم تمبر روییده که محلی ها آن را چیچغ می نامند. چیچغ گیاهی در حال انقراض است و مصارف بسیاری همچون تولید چاشنی و ادویه دارد.
این زیارتگاه قبلا یک مکان خیلی ساده و کوچک بود که با کمک سازمان منطقه قشم، باز سازی شد. 

مکان های گردشگری نزدیک
در سفر به قشم، برای اینکه سفر راحت تری را سپری کنید می توانید مکان های نزدیک به یکدیگر را در برنامه یک روز قرار دهید. در ادامه گردشگری در زیارتگاه شاه شهید پیشنهاد می شود از غارهای خربس و جزیره درگهان نیز بازدید کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به زیارتگاه شاه شهید

تفریحات نزدیک به زیارتگاه شاه شهید

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 5 مکان مقرون به صرفه برای زندگی کوچ نشینی دیجیتال در آسیا

به دنبال مکانی مقرون به صرفه برای زندگی به عنوان یک کوچ نشین دیجیتالی هستید؟ با ارزان‌ترین نقاط مهم کوچ نشینی دیجیتال در آسیا آشنا شوید! بسیاری از محبوب ترین مقاصد کوچ نشینی دیجیتالی در جهان ارزان نیستند. حتی در آسیا، جایی که می‌ توانید ارزان‌ ترین شهرها را برای کوچ نشینی دیجیتالی پیدا کنید، باید بدانید کجا را جستجو کنید.

متن کامل مقاله

معرفی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان

خود را در سفری به خیابان‌ های باستانی رم تصور کنید، جایی که داستان‌ های گلادیاتورها و کولوسئوم باشکوه در انتظار شماست! حضور الهام‌ بخش اهرام مصر را احساس کنید و از شگفتی‌ های مهندسی که امتحان خود را در گذر زمان پس داده‌ اند حیرت زده شوید. در این مقاله، ما به بررسی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان خواهیم پرداخت.

متن کامل مقاله

با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود یکی از غنی ترین مکان های خاورمیانه برای سفرهای باستان شناسی و تاریخی است. امروزه برخی از مهم ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ در این کشور انجام شده است که در صدر فهرست قرار دارند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید