• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران
  •  تالاب عشق آباد شهرستان تهران استان تهران


تالاب عشق آباد

نام مرکز دیدنی

Eshgh Abad Wetland

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

پایین شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

امکان بازدید ندارد

آدرس

تهران، شهر ری، ورامین، ، بعد از شهرک صنعتی عشق آباد، روستای عشق آباد

تالاب عشق آباد تالابی مصنوعی است که برای جمع آوری آب های سطحی در سال 1354 ساخته شد و به دلیل هم جواری با آتشکده بهرام نام آن را بهرام گور نهادند. اینک این تالاب در جوار روستایی به نام عشق آباد از توابع ورامین واقع شده که به همین دلیل به تالاب عشق آباد معروف شده است. تالاب عشق آباد مانند تالاب های واقعی پوشیده از نیزار می باشد و گردشگران حتی نمی توانند بپذیرند که اینجا یک تالاب فصلی و مصنوعی است. تنوع جانوری منطقی به حدی است که آن را دقیقا مانند یک تالاب واقعی ساخته است.

مشخصات تالاب عشق آباد
تالاب عشق آباد یک دریاچه 570000 متر مربعی است که میزان آب در آن در فصول مختلف سال بنا به فصل متغیر می باشد. طول این تالاب 700 متر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر می باشد. به دلیل شیب منطقه، آبهای زهکشی کشاورزان به این تالاب می ریزد که هزینه ای بسیار اندک در بر دارد. نیزارهای موجود در تالاب به بالا نگه داشتن سطح آب کمک شایانی انجام می دهند.

گونه های جانوری تالاب عشق آباد
151 نوع گونه پرنده شکاری و غیر شکاری در این تالاب زندگی می کنند 12 نوع مرغابی، 25 نوع سلیم و آبچیلک، 15 نوع پرندگان شکاری و پرندگان مهاجری که از روسیه و شمال کشور میهمان این تالاب می گردند و امکان دیدنشان برای ایرانی ها و گردشگران مناطق گرمسیری فراهم می شود. در نیزارها هم سوسمارهای چشم ماری و قورباغه های باتلاقی به همراه لاکپشت های خزری زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم سپری می کنند، خرگوش، روباه و شغال نیز از انواع دیگر جانوران ساکن تالاب هستند.

دلیل بسته شدن تالاب به روی عموم
زمانی قرار بود که تالاب تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود حتی اتاقک هایی برای اسکان مسافرانی که از راه دور و نزدیک ممکن بود به تالاب سر بزنند ساخته شد. اما فشار تحریم ها باعث شده به جای استفاده گردشگری از تالاب عشق آباد استفاده تجاری به عمل آید و 7 حوضچه پرورش ماهی در تالاب ساخته شد. یکی از حوضچه ها که از بقیه بزرگتر است کار آبگیری بقیه حوضچه ها را به عهده دارد. 

دسترسی
برای رفتن به این تالاب با خودروی شخصی از کمربندی تهران- شهر ری وارد جاده ورامین شده و فیروزآباد را پشت سر بگذارید. از خروجی تپه میل مستقیم به جلو برانید شهرک صنعتی عشق آباد و روستای عشق آباد را رد کنید. تا به یک جاده خاکی برسید حدود دو کیلومتر که در جاده خاکی جلو بروید تالاب عشق آباد را می بینید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تالاب عشق آباد

تفریحات نزدیک به تالاب عشق آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 10 اکتشاف مهم باستان شناسی در ترکیه آشنا شوید

منطقه ای که اکنون به نام ترکیه شناخته می شود یکی از غنی ترین مکان های خاورمیانه برای سفرهای باستان شناسی و تاریخی است. امروزه برخی از مهم ترین اکتشافات باستان شناسی تاریخ در این کشور انجام شده است که در صدر فهرست قرار دارند.

متن کامل مقاله

این 10 کشور پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد مهم گردشگری سال 2024 را دارند

چه در مورد پایداری وسواس داشته باشید و به دنبال برخی از زیباترین مقاصد اکوتوریسمی برای بازدید در کارائیب باشید و چه از علاقه‌ مندان به تاریخ باشید که به دنبال مکان‌ های باستان‌ شناسی جدید هستند، مکان‌ های زیبای متعددی در سراسر جهان برای کاوش وجود دارد، از جمله مقاصدی که پیش‌ بینی می‌ شود در میان پربازدیدترین های جهان در سال 2024 باشند.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید