• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار آسیاب خرابه جلفا شهرستان آذربایجان شرقی استان جلفا
  •  آبشار آسیاب خرابه جلفا شهرستان آذربایجان شرقی استان جلفا
  •  آبشار آسیاب خرابه جلفا شهرستان آذربایجان شرقی استان جلفا


آبشار آسیاب خرابه جلفا

نام مرکز دیدنی

Broken Mill Fall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

جلفا

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

۲۷ کیلومتری هادی شهر ، نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان،۵ کیلومتری روستای مینجان آباد، حاشیه رود ارس

می توان از آسیاب خرابه به عنوان یکی از زیباترین و دلرباترین آبشارهای منطقه نام برد، شاهکاری بی بدیل که با لوندی وصف نشدنی از جریان آب در دل طبیعت خودنمایی می کند. دلیل انتخاب نام آسیاب خرابه برای آن وجود بازمانده هایی از یک آسیاب باستانی در اطرافش می باشد. این آبشار آب خود را از چشمه های مناطق اطراف تامین می نماید و از ارتفاعی 10 متری سرازیر می شود و در مسیر عبورش در دل کوه در گودال های و حفره ای موجود به آبشارهای کوچکتری تبدیل می گردد. ترکیب فوق العاده و ماهرانه جریان آبشار در کنار طبیعت جذاب و رشته کوه های بی نظیر خالق تصویری خارق العاده و دلنوار شده است، تصویری بهشت گونه که باور واقعی بودنش کمی سخت است. بی محابا و بدون ترس از خیس شدن به زیر جریان آبشار بروید و لذت طراوت این آب خنک را با تمام وجودتان لمس نمایید. می توان در مناطق اطراف آن چادرتان را برپا کنید و از اقامت در دل طبیعت لذت ببرید. البته گزینه هایی برای اقامت در جلفا نیز یافت می شود. 

بهترین زمان بازدید:
گرچه جلفا از آب و هوایی گرم برخوردارست اما آبشار آسیاب خرابه در فصل بهار و تابستان هم خنک می باشد و بازدید از آن ترسیم گر یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان خواهد بود. 

دسترسی:
آسیاب خرابه در 27 کیلومتری هادی شهر و 150 کیلومتری تبریز قرار گرفته است و دسترسی به آن از تبریز به سمت خروجی مرند امکان پذیر خواهد بود. پس از کاروانسرای عباسی راهتان را همچنان ادامه دهید و با پیمودن مسیری 135 کیلومتری به ورودی شهر جلفا برسید. حال از شرق جلفا به سمت علمدار شهر و در امتداد رود ارس حرکت نمایید. بعد از مسیری 25 کیلومتری به تابلوی آسیاب خرابه خواهید رسید. آبشار آسیاب خرابه تا ورودی این جاده تنها 8 کیلومتر فاصله دارد. البته مواظب یک دوراهی در سر راهتان باشید، دو راهی که سمت چپش به روستای الوان و سمت راست آن به آبشار آسیاب خرابه منتهی می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار آسیاب خرابه جلفا

تفریحات نزدیک به آبشار آسیاب خرابه جلفا

نظرها

  • 3 0

    بسیار عالی و کم نظیر است من قبلاً رفته ام

  • 0 0

    بله همانطور که در بالا تعریف شده کاملآ درسته من امسال ۲۷. ۴. ۱۴۰۱ رفته بودم واقعاً بی نظیره در مسیر رود ارس مکانهای تاریخی زیادی به چشم میخورد مثل کلیسای ننه مریم. وکلیسای سنت استپانوس. و یه مکانی هم هست به اسم عبادتگاه چوپان گویا دو برادر بودند و برادر دیگرش در آنطرف ارس که در چه دوره ای تخریب شده هنوز آثارش هست و آن ۳ سرباز مشهوری که در جنگ جهانی دوم جلوی قشون روسیه ۳ روز گرفته بودند سرانجام با تمام شدن مهمات و آذوقه کشته میش وخود حنرال روسیه با تشریفات ارتشی اونها را دفن میکنند بهشان لقب قهرمانی میدهد و جاهای دیدنی بسیار زیبایی هم دارد امیدوارم به این منطقه واثارباستانیهای منطقه گشتی بزنید حتماً خوش می‌گذرد باتشکر سلطانی

  • 0 0

    عاللییییییی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

این 10 کشور پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد مهم گردشگری سال 2024 را دارند

چه در مورد پایداری وسواس داشته باشید و به دنبال برخی از زیباترین مقاصد اکوتوریسمی برای بازدید در کارائیب باشید و چه از علاقه‌ مندان به تاریخ باشید که به دنبال مکان‌ های باستان‌ شناسی جدید هستند، مکان‌ های زیبای متعددی در سراسر جهان برای کاوش وجود دارد، از جمله مقاصدی که پیش‌ بینی می‌ شود در میان پربازدیدترین های جهان در سال 2024 باشند.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید