• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۳/۳/۷   تعداد بازدید : 258   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان

خود را در سفری به خیابان‌ های باستانی رم تصور کنید، جایی که داستان‌ های گلادیاتورها و کولوسئوم باشکوه در انتظار شماست! حضور الهام‌ بخش اهرام مصر را احساس کنید و از شگفتی‌ های مهندسی که امتحان خود را در گذر زمان پس داده‌ اند حیرت زده شوید. تجربه قدم زدن در امتداد دیوار بزرگ چین، محلی که امپراتوران و جنگجویان افسانه‌ ای از قلمرو خود دفاع می‌ کردند، چطور؟ در این مقاله، ما به بررسی 15 کشور تاریخی برای بازدید در جهان خواهیم پرداخت. 
ارزش بازار جهانی گردشگری میراث جهانی در سال 2023 به میزان چشمگیر 587.1 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. حتی هیجان انگیزتر، گروه IMARC پیش بینی می کند که ارزش این بازار تا سال 2032 به 813.5 میلیارد دلار افزایش یابد و متوسط نرخ رشد سالانه برابر با ۳.۶۹ درصد را در بازه زمانی 2024 تا 2032 نشان دهد. عوامل متعددی باعث این رشد می شوند، از جمله مشارکت های بین المللی و برنامه های تبادل میراث فرهنگی، افزایش ابتکارات آموزشی و کارگاه های آموزشی با تمرکز بر موضوعات میراث فرهنگی، تاثیر مثبت گردشگری میراث فرهنگی بر اقتصاد روستایی و مکان های دورافتاده و  گسترش صنایع فیلم و سرگرمی که دارای مکان‌های میراثی هستند. با وجود همه این عوامل مثبت، آینده بازار گردشگری میراث فرهنگی فوق العاده روشن به نظر می رسد!
در سطح وسیعتر، بخش گردشگری انعطاف‌ پذیری قابل‌توجهی در غلبه بر چالش‌ های ناشی از همه‌ گیری نشان داده است. نزدیک به چهار سال از مشکلات پیش آمده در سال 2020 می گذرد، از جمله محدودیت های سفر و کاهش علاقه به سفر. با این حال، کارشناسان نسبت به بهبودی کامل تا سال 2024 خوشبین هستند. در سال 2023، طبق گزارش سازمان ملل، سفرهای بین المللی افزایش قابل توجهی داشت و تا پایان سال به حدود 88 درصد از سطوح قبل از همه گیری رسید. شورای جهانی سفر و گردشگری همچنین خاطرنشان کرد که ارقام ورود بین المللی از سال قبل در همه مناطق بیشتر شده است.

15. کانادا 
تعداد سایت های میراث جهانی: 20
کانادا کشوری با چشم انداز تاریخی غنی و متنوع است که دارای مکان های میراث جهانی متعددی است که میراث فرهنگی منحصر به فرد آن را به نمایش می گذارد. Head-Smashed-In Buffalo Jump وRed Bay Basque Whaling بینشی در مورد فرهنگ های بومی و حضور اولیه مردم اروپا در این کشور ارائه می دهند. پارک‌ های کوه راکی کانادا و پارک ملی ناهانی زیبایی طبیعی خیره‌ کننده همراه با اهمیت زمین‌ شناسی و اکولوژیکی قابل توجهی را ارائه می‌کنند. با داشتن مکان‌ هایی مانند شهر قدیمی لوننبورگ و ناحیه تاریخی کبک قدیمی که منعکس‌کننده گذشته استعماری کانادا هستند و مناظر فرهنگی متنوع از پارک ملی گروس مورن یا SGang Gwaay، کانادا به‌ عنوان یکی از تاریخی‌ ترین کشورهای جهان برای بازدید آماده استقبال از گردشگران است.

15. کانادا کشور تاریخی برای بازدید در جهان


14. ترکیه
تعداد سایت های میراث جهانی: 21
ترکیه گنجینه ای از تاریخ است، با انبوهی از مکان های میراث جهانی که میراث فرهنگی غنی آن را به نمایش می گذارند. از ویرانه‌ های باستانی افسوس گرفته تا مسجد آبی چشمگیر در استانبول، ترکیه دارای طیف متنوعی از مکان‌ های تاریخی است. آیزانوی و آفرودیزیاس تاثیرات روم و یونان باستان را در منطقه به نمایش می گذارند، در حالی که موزه آنتالیا مجموعه ای از مصنوعات را در خود جای داده است که بینشی از تاریخ طولانی و متنوع ترکیه ارائه می دهد. ترکیه با ترکیب منحصر به فرد خود از تاثیرات شرقی و غربی، به عنوان یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان برای بازدید شناخته شده است.

14. ترکیه کشور تاریخی برای بازدید در جهان


13. برزیل
تعداد سایت های میراث جهانی: 22
برزیل بهشت عاشقان تاریخ است! از مجموعه عظیمی از مصنوعات در موزه ملی تاریخی گرفته تا بقایای شگفت‌ انگیز ماقبل تاریخ در پارک ملی سرا دا کاپیوارا، چیزهای زیادی برای کاوش و کشف کردن وجود دارد. چگونه می توان کلیسای خیره کننده یسوعی قرن هجدهم در سائو میگل داس میسوس، که یک شگفتی واقعی از اهمیت معماری و فرهنگی است را فراموش کرد؟ مکان‌ های تاریخی، موزه‌ ها و بناهای تاریخی برزیل مطمئنا شور و شوق شما را برای سفر و تاریخ شعله‌ ور می‌ کنند.

13. برزیل کشور تاریخی برای بازدید در جهان


12. آمریکا
تعداد سایت های میراث جهانی: 23
ایالات متحده آمریکا یک نیروگاه تاریخی با مجموعه‌ ای متنوع از مکان‌ های میراث جهانی است که داستان گذشته آن را با جزئیات واضح بیان می‌کند. از آلامو نمادین در سن آنتونیو، تگزاس، جایی که مبارزان استقلال تگزاس موضع شجاعانه خود را نشان دادند، تا جزیره جذاب آلکاتراز، که مملو از داستان های فرار جسورانه و تاریخ غنی نظامی است، هر گوشه ای از ایالات متحده غرق در اهمیت تاریخی شگفت انگیز است و چه کسی می تواند موزه جنگ داخلی آمریکا در ریچموند، ویرجینیا را فراموش کند که نگاهی جامع به این دوره مهم در تاریخ آمریکا از همه جهات ارائه می دهد.

12. آمریکا کشور تاریخی برای بازدید در جهان


11. ژاپن
تعداد سایت های میراث جهانی: 24
تاریخ غنی و میراث فرهنگی ژاپن واقعا فریبنده است. ژاپن از زیبایی بینظیر کوه فوجی گرفته تا شگفتی‌ های زمین گرمایی چشمه‌ های آب گرم و آتشفشان‌ های آن، نگاهی اجمالی به قرن‌ ها سنت و نوآوری دارد. کاوش در گذشته این کشور، از دوران پیش از تاریخ تا امروز و کشف دوره‌ های تاریخی منحصر به‌ فردی که هویت ژاپن را شکل داده‌ اند، قطعا جذاب است. ژاپن با ترکیبی از زیبایی های طبیعی و شگفتی های باستانی، به عنوان یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان برای بازدید به شمار می رود.

11. ژاپن کشور تاریخی برای بازدید در جهان


10. ایران
تعداد سایت های میراث جهانی: 26
تخت جمشید با ویرانه‌ های باستانی‌ خود که غرق در داستان‌ های امپراتوری‌ های ایران قدیم است، شگفتی واقعی دوران باستان است. میدان نقش جهان، قطب پرجنب‌ و جوش فرهنگ و تاریخ ایران، با معماری خیره‌ کننده و بازارهای شلوغش منظره‌ ای است که باید از آن دیدن کرد. مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی نیز معروف است، سمفونی رنگ ها و طرح های پیچیده ای است که نفس شما را در سینه حبس می کند. سپس آرامگاه حافظ، مقبره شاعری است که یکی از محبوب ترین شعرای ایران در آن آرمیده است. این مکان‌ ها مانند دروازه‌ هایی به سوی دنیایی دیگر هستند که هرکدام بخشی از تاریخ غنی و متنوع ایران را در خود جای داده و شهرت آن را به‌ عنوان یکی از تاریخی‌ ترین کشورهای جهان برای بازدید توجیه می‌ کنند.

10. ایران کشور تاریخی برای بازدید در جهان


 با 13 مورد از برترین بناهای تاریخی شگفت انگیز آشنا شوید



9. روسیه
تعداد سایت های میراث جهانی: 27
روسیه، سرزمینی غرق در تاریخ و رمز و راز، کشور دیگری است که در فهرست تاریخی ترین کشورهای جهان برای بازدید قرار دارد. شهر باستانی کازان را کاوش کنید، جایی که گذشته در سایه‌ های رودخانه ولگا آشکار می‌شود. روسیه فرصتی برای تماشای شگفتی های معماری کرملین و مسجد مرجانی، بقایای دوران گذشته را فراهم می کند. ولیکی نووگورود، شهری پر از تاریخ است که قدمت آن به قرن نهم باز می‌ گردد و به عنوان یک مرکز فرهنگی داستان‌ های گذشته در کلیساها و معابد باستانی آن طنین‌ انداز می‌ شود. البته شهرهای حلقه طلایی را نباید فراموش کنیم که گنجینه ای از شگفتی های معماری با قرن ها قدمت است!

9. روسیه کشور تاریخی برای بازدید در جهان


8. بریتانیا 
تعداد سایت های میراث جهانی: 31
بریتانیا دارای مجموعه ای غنی از تاریخ است، با مکان‌ های نمادینی مانند استون هنج که نگاهی اجمالی به اسرار باستانی با قدمت 5000 سال دارد. برج لندن به‌ عنوان قلعه‌ ای مهیب با گذشته‌ ای تاریخی است که جواهرات تاج سلطنتی بریتانیا را در خود جای داده و تاریخ آن به اعصار دور، از زمان فتح نورمن‌ ها در سال 1066 می رسد. قلعه وارویک، یکی دیگر از سنگرهای نورمن‌ ها، با داستان‌ هایی از ارل‌ های قدرتمند و دسیسه‌ های قرون وسطایی در انتظار کاوش، بازدیدکنندگان را در تاریخ هزار ساله شگفت‌ انگیز خود غرق می‌ کند.

8. بریتانیا  کشور تاریخی برای بازدید در جهان


7. مکزیک
تعداد سایت های میراث جهانی: 35
مکزیک یک سرزمین عجایب تاریخی است و مملو از گنجینه های باستانی است که منتظر کاوش هستند. از اهرام بزرگ و معابد مقدس چیچن ایتزا گرفته تا شگفتی‌ های هندسی تئوتی‌ هواکان و ویرانه‌ های دره سرسبز ال تاجین، تاریخ غنی مکزیک در میان مکان‌ های باستان‌ شناسی چشمگیرش می‌ درخشد.

7. مکزیک کشور تاریخی برای بازدید در جهان


6. هند
تعداد سایت های میراث جهانی: 41
هند سرزمینی است غرق در تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش، با مجموعه ای از شگفتی های باستانی که منتظر کشف شدن هستند. در هند، به دوران باشکوه مغول در قلعه باابهت آگرا وارد می شوید، معجزه ای خیره کننده که از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. در دهلی، قلعه سرخ نمادین درست در مقابل شما به عنوان نمادی از قدرت و اعتبار بنا شده است، که گواهی بر میراث باورنکردنی هند است. اما تاج جواهر گنجینه های تاریخی هند چیزی جز تاج محل نیست، تلفیقی عالی از عشق و هنر که همچنان قلب ها را در سراسر جهان تسخیر می کند.

6. هند کشور تاریخی برای بازدید در جهان


5. آلمان
تعداد سایت های میراث جهانی: 42
تاریخ غنی آلمان در طیف متنوعی از مکان‌ های تاریخی آن مشهود است که ریشه‌ های آلمان باستان، تاثیرات رومی و نقش مهم آن در درگیری‌ های قرن بیستم را نشان می‌ دهد. در آلمان، بناهای نمادینی مانند دروازه براندنبورگ، اقامتگاه وورزبورگ و کلیسای جامع کلن را خواهید دید که شما را در گذشته جذاب این کشور غرق می کند. شما قطعا نمی خواهید که فرصت تجربه "کشور شاعران و متفکران" را از دست بدهید!

5. آلمان کشور تاریخی برای بازدید در جهان


4. فرانسه
تعداد سایت های میراث جهانی: 45
فرانسه سرزمینی غرق در تاریخ باستان و میراث فرهنگی غنی است. این کشور جایگاه مونت سنت میشل است، جایی که کلیسای ساخته شده در قرن هشتم، به عنوان گواهی بر دستور الهی فرشته مایکل است. در پاریس، گورستان پر لاشز با زمین های وسیع خود، جایی که 70 هزار لوح مشخص شده میراث ابدی روح های بی شماری از جمله چهره های مشهور تاریخ را در خود جای داده است و در Nîmes Arena، به دوران بازی‌ های رومی بازگردید، جایی که زمانی 20 هزار تماشاگر اجراها را در یک محیط بیضوی تماشا می‌ کردند.

4. فرانسه کشور تاریخی برای بازدید در جهان


3. اسپانیا
تعداد سایت های میراث جهانی: 46
اسپانیا به دلیل تاریخ غنی و جاذبه های باستانی اش شناخته شده است. از الحمرا در گرانادا، شاهکار موری قرن نهم باید بازدید کرد. مزکویتا کوردوبا و آلکازار سویل نیز نقاط دیدنی جذابی هستند که مملو از تاریخ و فرهنگ هستند. گذشته اسپانیا ترکیبی از تاثیرات رومی، عربی و مسیحی است که میراث متنوعی را خلق کرده است. این سرزمین گنجینه های پنهان مکان های تاریخی و داستان های فتح و فرهنگ است که این ملت سرزنده را شکل داده است.

3. اسپانیا کشور تاریخی برای بازدید در جهان


2. ایتالیا
تعداد سایت های میراث جهانی: 52
ایتالیا یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان است که دارای بسیاری از مکان های باستانی و دیدنی است. کلیسای سنت مارک که قدمت آن به قرن نهم باز می‌ گردد، در ابتدا برای آرامگاه سنت مارک ساخته شد. پس از آتشسوزی در سال 932، کلیسا با گنبدهای بیزانسی و نمای بیرونی مرمرین بازسازی شد که هنوز هم پابرجاست. هرکولانیوم که در زیر خاکستر فوران کوه وزوو در سال 79 پس از میلاد مدفون شد، در مقایسه با پمپئی شهری کمتر شناخته شده و بهتر حفظ شده است. کشف قدیمی‌ ترین ویرانه‌ های معبد در رم که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد بر می‌ گردد، در منطقه سامرا دی لارگو آرژانتین، ریشه‌ های تاریخی عمیق شهر را نشان می دهد.

2. ایتالیا کشور تاریخی برای بازدید در جهان


1. چین
تعداد سایت های میراث جهانی: 56
چین به‌ عنوان یکی از تاریخی‌ ترین کشورهای جهان برای بازدید شناخته می‌ شود و بناهایی مانند دیوار بزرگ چین به عنوان گواهی بر گذشته باستانی آن است. این سازه دفاعی باستانی که به عنوان "دیوار بلند" شناخته می شود، قدمتی بیش از 2300 سال دارد و توسط دولت ها و سلسله های مختلف برای محافظت از مرزهای سرزمینی مختلف ساخته شده است. یکی دیگر از مکان های تاریخی قابل توجه در چین، شهر ممنوعه است که به عنوان موزه قصر نیز شناخته می شود، که در زمان سلسله های مینگ و چینگ به عنوان کاخ امپراتوری از آن استفاده می شد. این کاخ که بر اساس اصول فنگ شویی چینی طراحی شده است، بهترین کاخ امپراتوری حفظ شده و بزرگترین بنای کاخ باستانی در سطح جهان محسوب می شود. علاوه بر این، موزه ای که ارتش تراکوتا را در خود جای داده است، با بیش از 8000 سرباز و اسب سفالی در اندازه واقعی، همراه با بیش از 10 هزار سلاح برنزی، میراث باستانی غنی چین را به نمایش می گذارد.

1. چین کشور تاریخی برای بازدید در جهان


منبع: yahoo





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 10 فرودگاه برتر جهان تا سال 2024 آشنا شوید

فرودگاه ها همچون دروازه های مهم جهانی، ما را به نقاط دوردست دنیا متصل می کنند. این مراکز حمل و نقل هوایی، تسهیلات لازم را برای هواپیما فراهم کرده، لجستیک حمل بار را انجام می دهند. در اینجا ما سفری را آغاز می کنیم تا 10 فرودگاه بزرگ جهان در سال 2024 را بررسی کنیم. ما به طور خاص بر روی اندازه زمین آنها تمرکز کرده و از رتبه دهم تا اول شمارش معکوس می کنیم…

معرفی 9 کشور کوچک که می توانید در یک روز همه جای آن را ببینید!

از کشورهایی دیدن کنید که به قدری کوچک هستند که فقط در یک روز می توانید آنها را کاوش کنید! از جذابیت تاریخی سن مارینو گرفته تا شهر مجلل موناکو و مناظر زیبای لیختن اشتاین، خود را برای سفری بی نظیر در میان این کشورهای کوچک آماده کنید و در عرض یک روز آنها را به طور کامل کاوش کنید. برای آشنایی بیشتر با این کشورها ادامه مطلب را بخوانید.

متن کامل مقاله

با 12 مورد از قدیمی ترین شهرهای جهان آشنا شوید

اگرچه تعیین قدیمی ترین شهرهای جهان در تاریخ باستان یک کار پیچیده است، اما محققان در مورد چیزهای زیادی بحث کرده اند تا به نتیجه برسند. این بدان معناست که عنوان نهایی «قدیمی‌ ترین شهر جهان» همیشه موضوعی قابل بحث باقی می‌ ماند، اگرچه نمی‌ توانیم رقبای قدرتمند خاصی را که در این فهرست هستند نادیده بگیریم.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید