• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  حمام شاه عباسی شهرستان مازندران استان آمل


حمام شاه عباسی

نام مرکز دیدنی

Shah Abbasi bath of Amol

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، روستای آب گرم

معرفی حمام شاه عباسی
اگرچه جنگل ها و دریای خزر از مقاصد گردشگری محبوب استان مازندران هستند، جاذبه های تاریخی این استان هم دست کمی از جاذبه های طبیعی آن ندارند و بازدید از آنها شما را ناامید نخواهد کرد. حمام شاه عباسی آمل از جاذبه های تاریخی در شهرستان آمل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به مازندران از دیدن آن لذت ببرید. 
حمام شاه عباسی آمل یکی از بناهای دوران قاجار و مربوط به سده ۹ ه.ق است که در روستای آب گرم لاریجان واقع شده است. این حمام دارای یک گنبد خزانه ای و دو ورودی جداگانه برای مردان و زنان است و آب ورودی آن از آبگرم طبیعی دامنه های رشته کوه البرز سرچشمه می گیرد. روستای آب گرم لاریجان دارای تعدادی آبگرم خصوصی و یک آبگرم عمومی است که مسافران می توانند با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کرده و استفاده کنند. حمام موقوفه شاه عباسی علاوه بر ارزش تاریخی خود، از آبهای معدنی این روستا نیز بهره مند است که در درمان بسیاری از بیماری های پوستی، رماتیسم مفاصل، بیماری های اعصاب و خشکی مفاصل کاربرد دارد و چندین سده است که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.
اگر قصد سفر یک روزه به روستای آبگرم را دارید، می توانید از ساعت 10 صبح تا 6 عصر سوئیت های موجود در روستا را اجاره کنید. اقامتگاه های این روستا به دو نوع تقسیم می شوند، به صورتی که نوع اول دارای اتاق بدون لوازم، بدون آشپزخانه و دارای یک اتاق آبگرم است که سرویس بهداشتی آن خارج از اتاق می باشد و نوع دوم دارای اتاق، پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق آبگرم است. 

نحوه دسترسی
برای رسیدن به حمام شاه عباسی باید از مسیر جاده هراز سفر خود را شروع کنید و پس از 70 کیلومتر به منطقه گزنک می رسید که پس از آن به روستای گزانه و در نهایت به روستای آبگرم خواهید رسید. اگر از تهران بخواهید به روستای آبگرم بروید حدود دو ساعت و نیم زمان لازم دارید.

ثبت ملی حمام شاه عباسی
این مکان در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۳۴۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به حمام شاه عباسی

تفریحات نزدیک به حمام شاه عباسی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید