• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا
  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا
  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا
  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا
  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا
  •  دربند رود شهرستان گیلان استان آستارا


دربند رود

نام مرکز دیدنی

Darband river

نوع مرکز دیدنی

پل و رودخانه و تنگه

استان

شهرستان

آستارا

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

گیلان، جنوب آستارا، جنب تالاب استیل

معرفی دربند رود
این رودخانه از جنوب غربی شهرستان آستارا شروع شده و به سمت شمال جریان دارد و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و باغ‌ها، باغچه‌ها و دریاچه‌های زیبا در اطراف رودخانه دربند وجود دارد که جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند و محل مناسبی برای پیک نیک به شمار می رود.

تاریخچه
رود دربند یکی از مناطق تاریخی و جذاب در استان آستارا است. این منطقه در گذشته محل سکونت گسترده‌ای از قبیله تالشیان بوده است. در قرون وسطی، این منطقه با نام "دربند" شناخته می شد. دربند در زبان محلی به معنای دره ای با دیواره های بلند است.
در دوران صفویه، این منطقه به عنوان مرز شمالی ایران در برابر حکومت های هخامنشی، تورانی و ترکمن صفوی در نزدیکی دریای خزر استفاده می شد. همچنین در قرن ۱۲ هجری قمری، شاه عباس صفوی این منطقه را به عنوان ناحیه دلیرآباد تحت حمایت خود در آورد.
در دوران قاجاریه، رود دربند به عنوان یکی از شهرهای اصلی استان جیلان بود و مرکز تجارتی، اداری و نظامی بود. با آغاز حکومت پهلوی، این منطقه تحت نام شهرستان لنگرود به عنوان یکی از شهرستان های استان گیلان شناخته شد.
از دیگر جاذبه‌های تاریخی در این منطقه می توان به قلعه های قدیمی مانند قلعه طوالش و قلعه ارده اشاره کرد. همچنین پل های قدیمی روی رود دربند و خانه های سنتی در روستاهای اطراف نیز از دیگر جاذبه های تاریخی این منطقه هستند.

اگر قصد سفر به منطقه رود دربند را دارید، می توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه لذت ببرید.

آبشارهای رود دربند: در این منطقه برخی از آبشارهای زیبا و جذاب وجود دارند که می توانید به آنها سر بزنید و لحظاتی شاد و پرشور را با تماشای آنها سپری کنید.
پارک ملی کوهستانی: در منطقه رود دربند یک پارک ملی کوهستانی نیز وجود دارد که شما می توانید در آن با طبیعت درگیر شوید و از مناظر بکر و زیبایی که این پارک ارائه می دهد، لذت ببرید.
روستاهای سنتی: در این منطقه روستاهای سنتی و زیبایی وجود دارد که می توانید با بازدید از آنها به فرهنگ و سنت های این منطقه بیشتر آشنا شوید.
کوهنوردی و طبیعت‌گردی: اگر علاقمند به کوهنوردی و طبیعت گردی هستید، منطقه رود دربند یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. شما می توانید از مسیرهای پیاده روی در این منطقه استفاده کنید و از مناظر طبیعی اطراف لذت ببرید.
خرید صنایع دستی: در این منطقه صنایع دستی محلی مانند قالی بافی، جاجیم بافی و دیگر صنایع دستی وجود دارد که شما می توانید آنها را تهیه کنید و به یادگاری از سفر خود برای خانواده و دوستان بازگردانید.

لازم به ذکر است که در سفر به منطقه رود دربند، بهتر است با توجه به شرایط جوی و فصل مناسب، برنامه ریزی کنید. در منطقه رود دربند، امکانات رفاهی و خدماتی نیز در دسترس گردشگران قرار دارد. برخی از این امکانات عبارتند از:
• اقامتگاه‌های بومگردی: در این منطقه برخی از اقامتگاه‌های بومگردی وجود دارند که با توجه به طبیعت زیبای این منطقه، برای اقامت در آنها توصیه می‌شود.
• رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها: در این منطقه برخی از رستوران‌های محلی و کافی‌شاپ‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آنها از غذاهای محلی و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید.
• فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها: در این منطقه برخی از فروشگاه‌هایی و بازارچه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تهیه نیازهای خود استفاده کنید.
• خدمات گردشگری: برای گردشگرانی که به منطقه رود دربند سفر می‌کنند، خدمات گردشگری نیز در دسترس است. این خدمات شامل تورهای گردشگری، راهنمایی و ترجمه، خدمات حمل و نقل و غیره است.
• پارکینگ ها: در منطقه رود دربند، پارکینگ‌هایی برای خودروهای گردشگران وجود دارد که می توانید از آنها برای پارک خودرو خود استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید
منطقه رود دربند در استان آستارا دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است و در طول سال برای گردشگری مناسب است. با این حال، بهترین زمان برای سفر به این منطقه در فصل بهار و تابستان است. در این فصول هوا گرم و خشک است و طبیعت به شکل خیره کننده ای زیبا و شاداب می شود. همچنین در این فصول، فعالیت هایی مانند کوهنوردی، پیاده روی، شنا، ورزش های آبی و دیگر ورزش ها بسیار محبوب هستند و می توانید از آنها بهره ببرید.
در فصل پاییز هم، آب و هوا معتدل است و مناظر خیره کننده ای از طبیعت پاییزی در این منطقه قابل مشاهده است. اما در فصل زمستان به دلیل بارش باران و برف، فعالیت هایی مانند کوهنوردی و پیاده روی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین، بهتر است در فصل زمستان به این منطقه سفر نکنید، مگر اینکه برنامه خود را برای فعالیت هایی مانند اسکی و تفریحات زمستانی آماده کرده باشید.

نحوه دسترسی
برای دسترسی به رود دربند می توانید از راه های ارتباطی و جاده های اصلی منطقه استفاده کنید. بهترین راه برای رفتن به رود دربند، استفاده از خودرو است. برای رسیدن به رود دربند، می توانید از جاده ای که از شهرستان آستارا به سمت شهرستان لنگرود می رود، استفاده کنید. پس از عبور از روستای ارده، به محل رود دربند خواهید رسید.
همچنین، اگر از شهر تهران می آید، می توانید با استفاده از اتوبان تهران - رشت و سپس جاده رشت -آستارا به این منطقه بروید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دربند رود

تفریحات نزدیک به دربند رود

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید