• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای تلو باغ شهرستان مازندران استان ساری


روستای تلو باغ

نام مرکز دیدنی

Talu Bagh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش مرکزی، دهستان اسفیرود شوراب

معرفی روستای تلو باغ
مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است که با جاذبه های بسیار متنوع اش به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. این گنجینه سبز، پر است از شهرها و روستاهای خیره کننده که هر شخصی باید حداقل یک بار از آنها دیدن کند. روستاهای این استان با فضاهای کوهستانی و جنگلی شان مقاصدی عالی برای فرار از زندگی شهری هستند. 
یکی از این روستاهای بی نظیر، روستای تلوباغ واقع در بخش مرکزی ساری است. 
این روستای 45 هکتاری، حدودا 9 کیلومتر با ساری فاصله دارد و در جنوب غربی آن قرار گرفته است. براساس آخرین سرشماری که در این روستا انجام شده است، یعنی سرشماری سال 1395، تعداد 917 نفر ساکن تلوباغ هستند. بیشتر این جمعیت به کشاورزی مشغول هستند و برخی از آنان دامپروری می کنند. عده ای هم در کنار این دو شغل به کارهایی نظیر تهیه و ساخت صنایع دستی می پردازند. قالی، گلیم، جاجیم، گلیچه، چوقا، حصیر، طراحی سنتی و همچنین نگارگری از مهم ترین صنایع دستی این روستا هستند. 
این روستا از امکاناتی نظیر آب، برق، گاز، تلفن، خانه بهداشت، حمام و زمین های ورزشی فوتبال، والیبال و باشگاه رزمی برخوردار است. 

جاذبه های گردشگری روستا
این روستا دارای اماکن تاریخی و طبیعی بسیاری نظیر حسینیه سید محمد تلوباغی در پایین محله و حسینیه ای دیگر در بالا محله، امام زاده هفت تن، امام زاده قلنج سنگ، بالا باغ، درویش پشت، باغ بزرگ داورپناه، تلوباغ صحرا، مزارع کلزا و رودخانه اسفیرود می باشد که بازدید از آنها بی شک خاطره انگیز است. 
به علاوه اینها فاصله اندک روستا تا ساری باعث شده تا رفت و آمد به مرکز شهر آسان باشد به همین ترتیب شما می توانید از جاذبه های بی شمار ساری هم دیدن کنید. میدان ساعت، پناهگاه حیات وحش دشت ناز، سد سلیمان تنگه، روستا و برج رسکت، حمام وزیری و اماکنی از این قیبل از جاذبه های متنوع ساری می باشند. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای تلوباغ
آب و هوای خنک و معتدل حاکم بر این منطقه باعث شده تابستان های روستا معتدل و زمستان هایش سرد باشند از همین رو فصل های بهار و پاییز زمان های بهتری برای طبیعت گردی در این منطقه هستند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای تلو باغ

تفریحات نزدیک به روستای تلو باغ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید