• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای پاجی شهرستان مازندران استان ساری


روستای پاجی

نام مرکز دیدنی

Pachi Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

3 تا 4 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، جاده دو دانگه ساری، سد شهید رجایی، 15 کیلومتری بخش مرکزی دو دانگه و در فاصله 80 کیلومتری ساری

معرفی روستای پاجی

روستاهای استان مازندران به دلیل طبیعت بکر و همچنین فرهنگ مردم محلی آن، از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شمال کشور هستند. روستای پاجی واقع در میان جنگل های انبوه رشته کوه های البرز و همچنین در کنار رودخانه هشت رود، یکی از زیباترین و سرزنده ترین روستاهای این منطقه است که در دهستان بنافت از بخش دودانگه و۸۰ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.

این روستا در هر چهار جهت جغرافیایی خود دارای جاذبه های دیدنی است. مناطق جنگلی و رودخانه هشت رود در شمال روستا، روستای میانا در جنوب، جنگل های انبوه همراه با رشته کوه البرز در شرق و روستای جورجاده و جنگل نسوم در غرب آن قرار گرفته اند که مجموعه ای بی نظیر و دیدنی را شکل می دهند. 

مردم این روستا از دودمان طبری یا مازندرانی هستند و به گویش ساروی از زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. بر اساس یک روایت بیشتر مردم ساکن در این روستا از نسل اسپهبد خورشید، یکی از حکمرانان محلی ساری هستند و به همین دلیل نام خانوادگی بیشتر اهالی آن خورشیدی است.

براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳9۵ صورت گرفته است، 342 نفر در این روستای 1300 هکتاری زندگی می کنند که جمعیت آن در تابستان می تواند تا بیش از دو برابر نیز افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که 1200 هکتار از مساحت این روستا را زمین های زراعی تشکیل داده اند. از آنجایی که شغل اصلی بیشتر مردم روستای پاجی دامپروری و یا کشاورزی است، حدود 2600 راس دام سبک و سنگین در آن وجود دارد. همچنین عمده محصولات زراعی که در این روستا کشت می شود شامل برنج، گندم، جو، گردو، فندوق، گیلاس، لوبیا، پیاز و سیر است. 


آیا پاجی و میانا درواقع یک روستا هستند؟

این دو روستای زیبا و جنگلی که در میان رشته کوه های البرز قرار گرفته اند و توسط این دیوار کوهی محافظت می شوند، به دلیل پیوستگی های میان مردم محلی آنها به نام پاجمیانا معروف شده اند، از همین رو گردشگران تصور می کنند این دو روستا یکی هستند که در اصل اینطور نیست. 


جاذبه های گردشگری

این روستا دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی غنی می باشد که بیانگر تمدن کهن این منطقه است. رودخانه اشک که محل زندگی ماهی قزل آلای خال قرمز است، از چشمه های دامنه جنگلی کوه گلی سرچشمه می گیرد و یکی از محبوب ترین جاذبه های واقع در این روستا است. همچنین کوه گوگلی که دامداران هر دو روستای پاجی و میانا احشام خود را در تابستان از این مسیر به اوپرت کوچ می دهند نیز مکانی عالی برای بازدید است. این کوه در گذشته یکی از راه های ارتباطی میان مازندران و سمنان بوده است. زیبایی تپه های جنگلی اطراف روستا هم بسیار چشم نواز هستند. 

از جاذبه های تاریخی و فرهنگی پاجی می توان به شهر قدیمی اراد یا ارادت که اکنون در زیر خروارها خاک دفن شده است اشاره کرد. آسیاب ها و دنگ های آبی کنار رودخانه اشک هم از دیگر آثار تاریخی روستا هستند که البته متاسفانه چیز زیادی از آنها باقی نمانده است. امامزاده اسماعیل و همچنین امامزاده علی و چهل دختر هم از جمله مکان هایی می باشند که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود.


بهترین زمان برای بازدید

زیبایی های این روستا در تمامی فصل های سال انکار نشدنی است، از همین رو می توانید بسته به علایق شخصی خود زمان سفرتان به این منطقه خوش آب و هوا را انتخاب کنید. با این حال می توان گفت که فصل بهار اوج زیبایی و سرزندگی طبیعت است و از آنجایی که این روستا هم پر از جاذبه های طبیعی می باشد، شاید فصل بهار انتخاب مناسب تری برای وقت گذرانی در این منطقه باشد. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای پاجی

تفریحات نزدیک به روستای پاجی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید