• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ملل ساری شهرستان مازندران استان ساری


بوستان ملل ساری

نام مرکز دیدنی

Melal Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

ساری

مدت زمان بازدید

2 تا 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، خیابان سلمان فارسی، میدان پلیس، خیابان کاکوئی، خیابان پارک پلل

معرفی بوستان ملل ساری
پارک ملل ساری یکی از مجموعه های تفریحی گردشگری در استان مازندران است که در سال 1393 به بهره برداری رسید و از آن زمان به یکی از محبوب ترین و دیدنی ترین بخش های این شهر تبدیل شده است.
رود زیبای تجن بخش شرقی پارک را در برگرفته و فاز نخست بوستان هم که در زمینی به وسعت 35 هکتار و به طول دو کیلومتر در امتداد ساحل غربی آن گسترده شده است، در همین بخش قرار دارد. شایان ذکر است که فاز دوم این مجموعه تفریحی ۵۵۰ هکتار است و با توجه به وسعت آن، بزرگترین مجموعه تفریحی شمال کشور نیز لقب گرفته است. 
بلوار طالقانی در شمال و بلوار داراب در قسمت جنوبی پارک از راه های دسترسی به این بوستان هستند، البته مهمترین راه دسترسی به پارک ملل، از طریق خیابان سلمان فارسی می باشد. میدان سلمان فارسی نیز با 300 متر فاصله در غرب پارک قرار گرفته است.
شاید برایتان چگونگی و چرایی نامگذاری این پارک سوال شده باشد، اما با دیدن پرچم های همه کشورهای جهان که در این پارک برافراشته شده اند، خودتان متوجه این نامگذاری خواهید شد. با این حال، پرچم عربستان و جیبوتی در سال 1394 از پارک برداشته شد.
اگر به پیک نیک رفتن علاقه ‌مند هستید، پیشنهاد اول ما و حتی اهالی ساری این پارک خوش‌ آب ‌و هوا است. 
بوستان ملل دارای بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی مناسب است. به عنوان مثال فضای سبز، پارکینگ، جزیره مصنوعی، فضای بازی، وسایل ورزشی، پیست دوچرخه‌ سواری، مسیرهایی برای پیاده ‌روی، پل معلق و امکانات تفریحی آبی همچون جت ‌اسکی، قایق و فضایی مشخص برای ماهیگیری از این دست امکانات تفریحی می باشد. همچنین اگر مایل بودید می توانید در حاشیه رود تجن به شهربازی نیز سر بزنید و روز خود را پر هیجان تر سپری کنید. 

بهترین زمان برای بازدید
نگران نداشتن زمانبندی مناسب نباشید چراکه بوستان ها از چنین وابستگی های فصلی دور هستند و هر زمان که برای بازدید از آنها اقدام کنید ویژگی های خاص خود را خواهند داشت. در بهار بوستان ملل با درختان آذین بندی شده و شکوفه های متحیر کننده اش برای خاطرات شما قابی جادویی می‌شود، اگر هنگام تابستان از پارک دیدن کنید می‌توانید بهترین استفاده را از امکانات تفریحی آبی ببرید، حقیقتا آن طور که تجربه ها می گویند تابستان می‌تواند مناسب ترین زمان برای بازدید باشد. در فصل های پاییز و زمستان نیز بوستان ملل به شما آرامش استثنایی ای هدیه خواهند کرد. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
در نزدیکی بوستان ملل جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری قرار گرفته اند که شایسته است به برخی از آن ها اشاره کنیم. میدان ساعت با فاصله تقریبی ۳ کیلومتر از غرب یکی از آنهاست و در امتداد آن خانه تاریخی فاضلی، مسجدجامع ساری و خانه تاریخی کلبادی نیز به چشم می‌خورند. 
در شمال پارک ملل با حدود ۳۰ کیلومتر فاصله ساحل فرح آباد جای گرفته است، ما به شما توصیه می‌کنیم حتما به آن سر بزنید چرا که از بهترین سواحل ساری می ‌باشد. در همین مسیر تالاب حمیدآباد با فاصله ۲۸ کیلومتر واقع شده و از محبوب ترین جاذبه های شهر است؛ در نتیجه بهترین های اطراف پارک در قسمت شمالی آن قرار دارند.
حضور پارک جنگلی شهید زارع با فاصله ۵,۸ کیلومتر و دریاچه چورت با فاصله ۷۴ کیلومتر، بخش شرقی و جنوب شرقی پارک را برای دوستاران طبیعت جالب تر می‌کند.
سایر پارک ‌های ساری نیز هرکدام ویژگی منحصر به خود را داشته و می‌ توانند توقف های خوبی در طول مسیرهایتان باشند.
در ضلع شرقی رود تجن درست مقابل پارک ملل، پارک قائم ساری ساخته شده است. رابط و اتصال این دو پارک از طریق پل معلقی بر روی رود صورت گرفته است.
با ۶ کیلومتر فاصله از جهت جنوب غربی بوستان ملل، پارک نیلوفر آبی با حوضچه ها و گل های طبیعی یه چشم می ‌خورد که بهترین مکان برای عکاسی و ثبت تصاویر زیبای کارت پستالی می ‌باشد.
 در امتداد جهت غربی بوستان ملل، بوستان دیگری با فاصله ۳ کیلومتر قرار گرفته و آن را بوستان ولایت نامگذاری کرده اند. این بوستان با وجود امکاناتی نظیر خانه هنرمندان، سالن آمفی تئاتر، نگارخانه و انواع موزه ها دارای ارزش فرهنگی شده است. با پیش روی حدود 2 کیلومتر دیگر به پارک آفتاب یا بوستان دامادی خواهید رسید، این پارک مکانی مناسب ورزش و بازی کودکان بوده و با قابلیت های دیگری چون داشتن کافه، سینمای ۷ بعدی و پیست ماشین سواری در لیست بهترین و محبوب ترین پارک های ساری قرار می گیرد.

مسیر دسترسی
برای رسیدن به بوستان ملل باید به سمت رود تجن پیش بروید، به بلوار طالقانی برسید و از آن جا تا خیابان سلمان فارسی به سمت شرق حرکت کنید. سپس به جهت جنوب و به سمت میدان سلمان فارسی مسیر را ادامه دهید. هنگامی که به میدان رسیدید به سمت شرق و در خیابان امامت باقی مسیر را طی کرده تا به حاشیه‌ رود تجن و بوستان ملل برسید. امیدواریم روز به یاد ماندنی را در این بوستان داشته باشید. 
به یاد داشته باشید، ورود به بوستان هزینه ای نداشته و گرچه همه فصل ها می ‌توانند زیبایی خاص خود را داشته باشند، رای اکثریت مردم برای بهترین زمان بازدید فصل های بهار و تابستان هستند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به بوستان ملل ساری

تفریحات نزدیک به بوستان ملل ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید