• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه حشمت الله خان شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  خانه حشمت الله خان شهرستان اصفهان استان کاشان


خانه حشمت الله خان

نام مرکز دیدنی

Heshmatollah Khan House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

کاشان

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

آدرس

استان اصفهان، شهرستان کاشان، محله کوشک صفی

معرفی خانه حشمت الله خان
کاشان با جاذبه های تاریخی و قدمت کهن خود توانسته خانه های قدیمی زیادی را در دل خود جای دهد. یکی از خانه های قدیمی کاشان خانه حشمت الله خان است و تماشا این خانه رویایی و تاریخی تجربه خوبی در سفر شما به کاشان خواهد بود. خانه حشمت الله خان در اوایل حکومت سلسله قاجار ساخته شده است و مثل بسیاری از خانه های تاریخی در بدو ورود به آن شما حیاط مرکزی خانه را می بینید.

معماری خانه حشمت الله خان
بخش های اندرونی و بیرونی آن جدا از هم نیستند و شما در بازدید از معماری بی بدیل این خانه می توانید نشانه های ذوق هنرمندان قدیم را ببینید. حیاط خانه حشمت الله خان 820 متر مربع وسعت دارد و شاید بتوان گفت پیدا کردن حیاطی با این وسعت در کاشان بسیار سخت است.
در خانه حشمت الله خان، بر خلاف بسیاری از خانه های قجری، بناهای خانه رو برو هم ساخته نشده اند، بلکه یکی در ضلع شرقی و دیگری در ضلع شمالی بنا شده اند. این بنا ها 3 طبقه می باشند. هشتی خانه،  هفت دری، شاه نشین و سرداب خانه از قسمت های مهم این بنا هستند و بهتر است حتما از آن ها بازدید کنید.
هفت دری خانه حشمت الله خان از جاذبه های این خانه است. این قسمت شاه نشین خانه بوده و دهانه آن بیش از 8 متر ارتفاع دارد. به نظر می رسد این شاه نشین از سایر شاه نشین خانه های قدیمی کاشان پهناورتر است. یزدی بندی های گچی سقف این شاه نشین را به شکل مناسبی تزیین کرده اند. اخیرا خانه حشمت الله خان بازسازی شد و به خانه عامری ها پیوسته است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه حشمت الله خان

تفریحات نزدیک به خانه حشمت الله خان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید