• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه صفا کاشان شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  خانه صفا کاشان شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  خانه صفا کاشان شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  خانه صفا کاشان شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  خانه صفا کاشان شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل


خانه صفا کاشان

نام مرکز دیدنی

Safa Historical Guest House

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

آران و بیدگل

مدت زمان بازدید

اقامت: 1 یا چند روزه - کافه سنتی یا رستوران مجموعه: 1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

پذیرش 24 ساعته, کافه سنتی 11:00 الی 23:00

آدرس

استان اصفهان، شهرستان کاشان، آران و بیدگل، میدان امام خمینی، خیابان سید الشهدا

معرفی خانه صفا کاشان
کاشان شهر جاذبه های بصری و تاریخی است. در سفر به این شهر می توانید از عطر گلاب، چشم نوازی باغ ها و حس خانه های تاریخی بهره ببرید. یکی از مزایای این شهر پر جاذبه قرار داشتن اغلب دیدنی های آن در کنار یکدیگر است. خانه تاریخی صفا جاذبه دیگر این شهر است و امروزه کاربری آن به اقامتگاه بوم گردی تغییر کرده است. خانه تاریخی صفا قدمتی به اندازه حکومت سلسله صفوی دارد و حاج آقا شاب بنی طبا، از نوادگان میرزا معصوم، در زمان حکومت قاجار آن را باز سازی کرد و در آن تجارت پارچه را احیا کرد. 
حدود 350 سال قبل وقتی این خانه ساخته شد از میرزا معصوم طباطبایی، تاجر پارچه، خواسته شد تا همراه خانواده به این شهر مهاجرت کند و به این شیوه خانه صفا بنیان نهاده شد. اقامتگاه بوم گردی صفا عمارتی تاریخی محسوب می شود و مانند بسیاری دیگر از خانه های تاریخی قجری کاشان گودال باغچه ای در مرکز خود جای داده که باعث ایجاد هوایی مطبوع در آن شده است. گفته می شود قدمت سرداب های آن به زمان صفوی و برخی بخش های آن به اوایل دوره پهلوی بر می گردد. این بنای خشت و گلی با نام خانه بنی طبا نیز شناخته می شود و از 1 آب انبار، 4 حیاط، 1 کارگاه قدیمی پارچه بافی ساخته شده است. بخش های مختلف این خانه از زمان صفوی تا زمان پهلوی در حال ساخته شدن بود. امروزه این خانه مرمت شده و به عنوان اقامت گاه بوم گردی برای مسافران شهر گل و گلاب به ارائه خدمات مشغول است.

بخش های مختلف خانه
در خانه صفا رستوران سنتی با غذاهای خانگی و کافه برای سرو چای و نوشیدنی وجود دارد. در این خانه تاریخی شما علاوه بر اقامتی دل چسب می توانید از فروشگاه صنایع دستی آن نیز دیدن نمایید. از سایر خدمات آن می توان به سرو صبحانه در اتاق، اینترنت، ارائه تور های گردشگری داخل و برون شهری، خدمات تهیه بلیط و پذیرش 24 ساعته اشاره کرد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه صفا کاشان

تفریحات نزدیک به خانه صفا کاشان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

این 10 کشور پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد مهم گردشگری سال 2024 را دارند

چه در مورد پایداری وسواس داشته باشید و به دنبال برخی از زیباترین مقاصد اکوتوریسمی برای بازدید در کارائیب باشید و چه از علاقه‌ مندان به تاریخ باشید که به دنبال مکان‌ های باستان‌ شناسی جدید هستند، مکان‌ های زیبای متعددی در سراسر جهان برای کاوش وجود دارد، از جمله مقاصدی که پیش‌ بینی می‌ شود در میان پربازدیدترین های جهان در سال 2024 باشند.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مورد از پربازدیدترین عجایب طبیعی جهان

بر اساس گوگل و آخرین نظرسنجی های جمع آوری شده از اینستاگرام، تیک تاک و تریپ ادوایزر، در اینجا 10 شگفتی طبیعی که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته اند، به ترتیب صعودی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه رتبه بندی شده اند.

متن کامل مقاله

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید